11-01-2018 15:03
Od 3 stycznia obowiązuje regulacja MiFID II.
W wiadomości otrzymanej na Moje ING która dotyczy tej regulacji jest napisane między innymi:
"Będziemy wysyłać dzienne raporty ze zrealizowanych transakcji. Na początek będziemy je wysyłać listem zwykłym. Pracujemy nad udostępnieniem ich w systemie Moje ING w 2018 roku."
Kiedy bank przejdzie na wysyłanie tych raportów w wersji elektronicznej, bo ciągłe otrzymywanie listów jest trochę kłopotliwe.
Pozdrawiam
11-01-2018 15:08
Pracujemy nad tym starając się żeby było to jak najszybciej. Niestety nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu.
16-03-2018 21:07
Chciałbym odświeżyć temat. Czy są jakieś informacje kiedy nastąpi przejście na raporty elektroniczne?
20-03-2018 13:56 | Edytowano: 20-03-2018 14:00
Pracujemy nad tym rozwiązaniem, nie możemy jeszcze wskazać konkretnej daty.
03-04-2018 09:47
A możecie mi Państwo wyjaśnić dlaczego mam zablokowany dostęp do aplikacji Makler, dopóki nie wypełnię ankiety?
Jakiś punkt w regulaminie, czy ponownie blokujecie konto bez udokumentowanej podstawy? Bo ani Państwa infolinia, ani maklerzy nie są w stanie wytłumaczyć dlaczego, poza powołaniem się na mityczną regulację MiFID II. Przypominam, że ta dyrektywa obowiązuje od 3 stycznia 2018, więc nie wiem dlaczego akurat dziś mam wypełnić ankietę, a dopóki jej nie wypełnię, konto pozostanie zablokowane.
03-04-2018 15:31
Biuro Maklerskie jest zobowiązane do posiadania aktualnych informacji o kliencie z zakresu jego wiedzy i doświadczenia w inwestowaniu i musi mieć możliwość wykazania, że podjęło wszelkie starania i dochowało należytej staranności, aby ten obowiązek wypełnić. Źródłem aktualnych informacji jest przede wszystkim klient i do klienta cyklicznie będziemy zwracać się o potwierdzenie, czy dane są aktualne. Naszą intencją nie jest blokowanie dostępu do konta maklerskiego.
Staramy się, by aktualizacja ankiety była jak najmniej uciążliwa dla klientów. Podczas wejścia do modułu Makler wyświetla się ankieta inwestycyjna. Składa się ona z kilku pytań w zakresie inwestowania. Udzielenie odpowiedzi na pytania zajmuje nie więcej niż kilka minut.
Może Pan również odmówić udzielenia odpowiedzi na te pytania. Możliwość rezygnacji z udzielenia odpowiedzi znajduje się pod pierwszym pytaniem. W takim przypadku jednak nie będziemy mogli przekazać Panu informacji o tym, czy konto maklerskie i instrumenty finansowe są odpowiednie dla Pana.
Każda z dwóch przedstawionych powyżej czynności klienta (udzielenie odpowiedzi lub rezygnacja z udzielenia odpowiedzi) powoduje przejście do konta maklerskiego.
Jeżeli chciałby się Pan zapoznać z przepisami prawa to może Pan sięgnąć do art. 54 i 55 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) z dnia 25.4.2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy.
04-04-2018 13:56 | Edytowano: 04-04-2018 13:59
DarekN pisze:
Naszą intencją nie jest blokowanie dostępu do konta maklerskiego.
Ale konto jest zablokowane. Więc proszę uprzejmie mnie nie rozśmieszać intencjami, dobrze? Dodatkowo 2 maklerów i 2 pracowników infolinii nie było w stanie wskazać mi podstawy blokowania rachunku w przypadku nieudzielenia odpowiedzi na ankietę. Zadam więc uzasadnione pytanie: czy Wy czytacie swoje regulaminy?
Punkt 8 art. 54 przywołanego rozporządzenia mówi:
"Jeśli przy świadczeniu usługi inwestycyjnej w zakresie doradztwa inwestycyjnego lub zarządzania portfelem firma inwestycyjna nie uzyskuje informacji wymaganych na mocy art. 25 ust. 2 dyrektywy 2014/65/UE, wówczas nie może rekomendować usług inwestycyjnych lub instrumentów finansowych klientowi lub potencjalnemu klientowi. "
Czy odnotowuje tu Pan przypadkiem coś o blokowaniu rachunku?
Punkt 2 art. 55 przywołanego rozporządzenia mówi:
"Firma inwestycyjna nie odwodzi klienta lub potencjalnego klienta od podawania informacji wymaganych do celów art. 25 ust. 2 i 3 dyrektywy 2014/65/UE. "
Tu też nie ma nic o blokowaniu rachunku w przypadku nieudzielenia odpowiedzi na ankietę.
I taką reklamację zamierzacie Państwo rozpatrywać miesiąc?
Czy oczekujecie Państwo skargi do KNF dotyczącej uniemożliwienia przez ING udzielenia odpowiedzi na ankietę w czasie wybranym przez Klienta i wywieranie bezprawnej presji na natychmiastowe udzielenie odpowiedzi, która może mieć negatywne skutki dla Klienta. Będzie to naruszenie wspomnianego wyżej punktu 2 art. 55. Proszę uprzejmie to przemyśleć.
Witam składałam wniosek o kredyt konsolidacyjny w aplikacji. Decyzja pozytywna lecz potrzebne jest zaświadczenie o zarobkach. Pracodawca wystawił mi takie zaświadczenie na druku ing ale w formie elekt
... 03-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
2 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |