Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Samodzielna personalizacja byłaby dużym strzałem w dziesiątkę. Z tego co wiem to raczej małoprawdopodobne, że będzie to możliwe. Wnosiłem o to gdy tylko pojawił się nowy system i po zalogowaniu pojawił się "pulpit", na którym nie mogę de facto nic ustawić samodzielnie.

Teraz przydałaby się możliwość personalizacji powiadomień. Np. o braku możliwości zrealizowania planowanej płatności. Wróciłem z wakacji, zalogowałem się do systemu i w wiadomościach odczytałem, że nie zostało zrealizowane. Chcoć to kwestia raczej powiadomień push w aplikacji mobilnej to zakres takich wiadomości też dobrze byłoby rozszerzyć o opcjonalny zakres wyboru (od bezpieczeństwa typu "nieudana próba logowania do systemu" itp.).

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 811 z 1 332 (24 305 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

stara bankowosc była o wiele lepsza

 

 

kuba22
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
4
30-01-2017
Wiadomość 812 z 1 332 (24 289 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


kuba22 pisze:

stara bankowosc była o wiele lepsza


To pisz co było lepsze, co Ci się w nowym nie podoba, co można by zmienić, żeby choć dorównał staremu. Musimy jasno wypunktowywać te rzeczy bo w innym przypadku stara śpiewka banku, że tworzył system wraz z użytkownikami będzie powtarzana do znudzenia.

Odpowiedz
0 Lajków
atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 813 z 1 332 (24 276 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Ludzie przez 82 strony piszą co im się nie podoba i ING nic z tym nie robi. Mozna co najwyżej liczyc na odpowiedź, że "klienci tego chcieli" lub "nie planujemy zmian".

Najczęściej poruszane tematy to nieczytelność (kółka), konieczność przewijania i wyrzucenie kont firmowych.

dawidt
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
36
04-10-2016
Wiadomość 814 z 1 332 (24 241 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


mcumberpl pisze:

Samodzielna personalizacja byłaby dużym strzałem w dziesiątkę. Z tego co wiem to raczej małoprawdopodobne, że będzie to możliwe. Wnosiłem o to gdy tylko pojawił się nowy system i po zalogowaniu pojawił się "pulpit", na którym nie mogę de facto nic ustawić samodzielnie.

Teraz przydałaby się możliwość personalizacji powiadomień. Np. o braku możliwości zrealizowania planowanej płatności. Wróciłem z wakacji, zalogowałem się do systemu i w wiadomościach odczytałem, że nie zostało zrealizowane. Chcoć to kwestia raczej powiadomień push w aplikacji mobilnej to zakres takich wiadomości też dobrze byłoby rozszerzyć o opcjonalny zakres wyboru (od bezpieczeństwa typu "nieudana próba logowania do systemu" itp.).


Planujemy wdrożyć możliwość personalizacji powiadomień push w tym roku.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
541
121
04-09-2015
Wiadomość 815 z 1 332 (24 195 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Dziękuje za informacje. Czekam cierpliwie na zmiany. Pozdrawiam!

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 816 z 1 332 (24 189 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Sporo się tu pisze o wiadomościach push... Korzystałem z tego bardzo długo, bo zależało mi na tym żeby szybko wiedzieć o wpływających fakturach na firmowe konto. Tak jak pisałem wcześniej - jestem nietypowym uzytkownikiem bo zmieniam często sieci, korzystam z różnych rodzajów połączenia z internetem. Nie wiem czy chociaż raz zdarzyło się że wiadomość push pojawiła się PRZED moim samodzielnym zalogowaniem się do apki... Może zdarzyło się że przyszło kiedyś w momencie sprawdzania paska finansowego (czyli bez logowania)... W 99,99% w moim przypadku informacje push przychodziły po tym jak zalogowałem się do apki.... Parodia.

Nie chce mi się narzekać - ale dla mnie pisanie o tym że wszystko co możliwe będzie realizowane za pomocą push-ów to kolejny przykład na to jak pracownicy banku traktują komunikację z tymi klientami którzy w ogóle mają chęci żeby jakąkolwiek informację zwrotną napisać. Ktoś prosił o uwzględnienie komunikacji mailami, która przecież jest wrecz śmiesznie prosta i tania w porównaniu do push-ów, ale ing wie swoje Emotikon: Mrugający. To wszystko w momencie gdy maile odbierane mogą być na telefonach praktycznie wszędzie i zawsze, a push-e to....

 

Dla wiecznie negujących "narzekaczy" napiszę też że wczoraj musiałem szybko sprawdzić przelewy sprzed roku. Wow - udało się, to już jakiś sukces! Tylko niech mi ktoś wytłumaczy sens tego że muszę dwukrotnie przewijać ekran żeby widzieć wielki przycisk "dalej", który oczywiście nie mieści się na standardowym ekranie, a sama selekcja filtrów jest zbudowana z DWÓCH kroków?????????????????? Dla kogo to jest naturalne i normalne, żeby po selekcji dat (zresztą lekko poprawionej w stosunku do poprzedniej wersji --- WOW, SUKCES!), odnalezieniu wielkiego przycisku po przescrollowaniu niżej, pojawiało się kolejne obładowane filtrami pole???? Jestem programistą od 15lat i po prostu patrzę na to z pobłażaniem. 

W każdym systemie jaki znam wiadomo że selekcja po datach jest NAJWAŻNIEJSZA i najczęsciej używana. Powinna być maksymalnie prosta i maksymalnie "pod ręką", dopiero jak ktoś ma powazniejsze problemy do namierzenia to zaczyna korzystać z dodatkowych opcji filtrowania. W takim mb chociazby taka selekcja jest po prostu w narożniku ekranu, dostępna od ręki w kilku wariantach wprowadzania... Jak to się ma do tego co jest w ing? Wiem, wiem - ci którzy muszą być w ing, po miesiącu się przyzwyczają. Jak do operacji zaplanowanych w historii w poprzedniej wersji systemu (i także dziesiątkach zlekcewazonych uwag użytkowników)....

amari
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
5
18-01-2017
Wiadomość 817 z 1 332 (24 148 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@amarinie spotkałem się z problem jeśli chodzi o przesyłanie powiadomień. Osobiście liczę, że ich zakres zostanie zwiększony.

Dyskusje nt. potwierdzeń na e-mail ciągnie się nie tylko na tym forum. Na prawdę chciałbyś otrzymywać na skrzynkę pocztową informacje o każdej zmianie na rachunku?

Czy sprawa jest "prosta" to nie do końca bym się zgodził. Są pewne aspekty bezpieczeństwa informacji, certyfikatów potwierdzających itd.

"Selekcja" dat. Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Historia zawsze pokazuje od najnowszych do (w dół) najstarszych. Chciałbyś zamienić ten wariant?

 

Co do "zaplanowanych" to muszę przyznać, że ostatnio dopiero pojąłem o co chodzi. Ich ustawienie wymaga przejścia ścieżki wykonania przelewu. Nie przypuszałem jednak, że to co "zaplanuje" traktowane jest już jako dyspozycja. Chciałem ustawić tylko wg kalendarza przyszłe stałe płatności (czasami orientacyjne). Przelew nie został zrealizowany ale sam fakt, że będzie lekko mnie zdziwił. Patrząc na tą funkcjonalność zastanawiam się czy nie powinien być jakiś jaśniejszy komunikat, że przelew zostanie zrealizowany w wybranym terminie. Może to ja zbyt mało domyślny jestem. Spodziewałem się, że system (PUSH?) przypomni mi jedynie, że mam zaplanowane przelewy do realizacji.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 818 z 1 332 (24 102 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

A mi w temacie historii transakcji brakuje następujących rzeczy: przede wszystkim dostęp do historii rachunku z poziomu strony głównej jak to było do tej pory. Teraz muszę kliknąć na rachunek i dopiero wybierać historię. Można by wykorzystać przestrzeń z dużym kółkiem jeśli już musi to być przedstawiane w tej cukierkowej formie i umieścić gdzieś pomocne skróty. Filtr wg mnie jest w porządku, fitry można ukryć i się nie pojawiają na następnych stronach. Przydałoby się, żeby przycisk "Więcej transakcji" pojawiał się też u góry żeby można szybko przeskoczyć do następnej strony bez potrzeby przewijania do końca strony. Poza tym kiedy użyję tego przycisku, następna strona powinna automatycznie przewinąć się do góry, żeby zachować kontynuację historii. Za dużo przewijania.

Odpowiedz
0 Lajków
atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 819 z 1 332 (24 078 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

@@atmt

 Ja nawet tak dużo jak Ty nie klikałem - po prostu po prawej stronie na głównym view mam na pasku link Historia, tu gdzie są wyswietlane ostatnie transakcje. Chyba tego Ci potrzeba Emotikon: Szczęśliwy? Co do reszty to dokładnie o tym piszę - nie wiadomo po co ing "odkrywa" nową drogę do tego co od lat ustandaryzowane i ergonomiczne i przeładował wszystko co możliwe zbyt dużą iloscia tekstów, malunków, ramek i kroków danego procesu. Dobry system to taki w którym nowy użytkownik od pierwszego logowania wszystko znajduje a proste operacje są MAKSMALNIE ułatwione (vide PRZELEW WŁASNY!!!! - potwierdzania, komunikaty, gigantyczne ikony dla tak prostej operacji). 

@Konto usunięte@

Ja mam takie doświadczenia z push-ami - nigdy nie powiadomiły mnie o przyjściu przelewu na konto wcześniej niż sam tego nie sprawdziłem. Jest to u mnie sprawdzone i wyłączyłem ten "ficzer" bez żalu. Akurat u mnie taki tryb ma sens a maile miałyby super funkcjonalność, szczególnie gdyby ktoś wpadł na pomysł że te wiadomości można "dopasować" do użytkownika, czyli np. ktoś chce tylko przelewy przychodzące w jakimś przedziale kwotowym, ktoś informacje o braku środków przez zaplanowanym, ktos inny że np. przelew od takiego a nie innego zdefiniowanego odbiorcy, operacja na karcie na jakąś tam kwote, czy powiadomienie że masz jakiś niski stan na koncie. Nie ma żadnych problemów "bezpieczeństwa" bo to są tylko informacje, np. "Wpływ na konto od...." czy "Niski stan konta, sprawdz". To sie nazywa "customizing" Emotikon: Mrugający 

Co do selekcji dat - chodzi o preselekcję przedziału, wiadomo że na dzień dobry historia powinna się wyświetlać jako "historia" Emotikon: Szczęśliwy. Chodzi o to że musisz w kilka minut sprawdzić czy rok temu przelewałeś kasę w lutym na np. ubezpieczenie. W dobrze zaprojektowanym systemie jest to kwestia której nie zauważasz - klik, wprowadzasz daty w dowolny sposób jaki akurat ci pasuje, i widzisz wszystko. W ing najpierw szukasz, potem wchodzisz w filtry, potem znowu pozycjonujesz ekran po raz któryś z rzędu żeby zrozumieć że te dziwne wielkie datowniki to potrzebne Ci miejsce, robisz swoje (zablokowana jest edycja bezpośrednia, bo w poprzedniej wersji programiści mieli z tym niewiarygodny wręcz problem), normalnie preselekcja już by się wykonała, ale tu jest jeszcze wielki przycisk, ekrany znowu się mieszają, chcesz obejrzeć wynik, ale nieeeeeeeeee --- oto bowiem ing wydumało kolejną dawkę kryteriów selekcji, znowu scrollujesz ekran i szukasz jakiegoś "dalej"... I teraz po kolejnym miszmaszu na ekranie, kolejnym przesuwaniu ekranów wreszcie masz swoją historię.... MASAKRA - z punktu widzenia projektowania oprogramowania to jest po prostu mierny z minusem, bo niedostateczny byłby jakby to jeszcze miało jakiś błąd...

 A co do zaplanowanych to miałem podobne zdziwienia jak Twoje - u mnie nawet skończyło się tak że nie bardzo wiedziałem co zrobiłem i musiałem to potem kontrolować... Dokładnie o tym piszę Emotikon: Szczęśliwy ----- od nie wiem ilu lat wiadomo na całym świecie że to nie programiści tworzą programy, bo jak oni je stworzą to powstają niezrozumiałe, skomplikowane i pełne błędów molochy w których 90% funkcji nie jest używana. Cały świat wie że trzeba zaprojektować odpowiednio ergonomiczny projekt, a programisci mają to wcielić w zycie niezależnie od tego co oni by "widzieli w tym miejscu".Dla ING to nadal temat nieznany.

Raz jeszcze - dobry system to taki w którym każdy użytkownik od razu orientuje się gdzie co znajdzie i co robi. W którym potrzebne informacje są pod ręką a podstawowe funkcje to takie o których się nie wspomina. W ing przez miesiące trwa burza bo ludzie najpierw nie moga odnaleźć gdzie są "Operacje zaplanowane" a potem próbuje im się wmówić że "dla programisty to ma sens, no bo przyszłosc to jakby powinna należeć do sekcji historii"  - że się tak przypnę do komedii z poprzedniej wersji systemu bankowego. W tym wmawia sie nam że niewiarygodna ilość kliknięć, przesuwania ekranów i czytania bezwartościowych informacji przy np. przelewie na swoje własne zdefiniowane i bezpieczne konto albo między własnymi kontami (!!!!!) to jest "nowoczesność"...  Do tego te cudowne przymusowe reklamy proponujące klientowi chwilówki - miodzio! Myślę że następnym krokiem będzie pokazywanie takich reklam w trakcie wykonywania przelewu. Osobiście dzięki nowej odsłonie systemu szukam sobie alternatywy dla konta firmowego i widzę że będzie łatwiej niż myślałem. Tylko strasznie mi się nie chce tego wszystkiego formalnie załatwiać - ale trudno, skoro ing nie rozumie że coś na kształt "wzorcowych przelewów" niektórym się bardzo przydaje to widocznie tak musi być. Za to mam kolejne kółko ktore niczego nie wnosi i jest kompletnie niepotrzebne a nawet niezrozumiałe w moim przypadku - z blikiem Emotikon: Szczęśliwy.

 

Żeby nie było że tylko hejtuje -  "coś" poprawiono z zapisywaniem przelewów do pdf-ów, które chyba nawet po kilku latach dostały jakieś sensowne nazwy... Co prawda chyba więcej trzeba się naklikać żeby to zapisać, ale jednak!  No i chyba poprawiono coś z tymi koszmarnymi kółkami - bo zaczęły mi się mieścić w swoich sekcjach a wczesniej był z tym jakiś komiczny i żenujący problem.

Odpowiedz
0 Lajków
amari
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
5
18-01-2017
Wiadomość 820 z 1 332 (24 046 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Problem z założeniem konta.

Zależy mi na wyjaśnieniu sytuacji, jednak w tym miejscu nie mamy podglądu do danych w systemie i danych naszych klientów.
Przykro mi, że syn ma kłopot z kontem. Jeśli było zapisane zgłoszenie w tej spr...

22-11-2024
Inne dane przelewu niż właściciela konta

Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz

...

22-11-2024
Re: Re.: Kredyt na oprocentowanie stałe a wakacje kredytowe

A ja dostałem odmowę przedłużenia oprocentowania stałego. Czy ktoś ma już wydłużony termin po interwencji rzecznika?

22-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy