Bankowość internetowa

Odpowiedz

Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

Witam, czy ING zamierza wprowadzić dwuetapową weryfikację podczas logowania do bankowości internetowej? Mając doświadczenie z innymi bankami, wydawało mi się to oczywistym, że podczas logowania do banku, po wpisaniu hasła będę proszony o autoryzację mobilną lub SMS. No niestety, zdziwiłem się. 

W aktualnych czasach standardem jest dwuetapowa weryfikacja, występuje to na pierwszych lepszych stronach, więc czemu bank, w którym trzymam swoje pieniądze nie jest mi w stanie tego zapewnić?

Proszę nie mydlić oczu Waszym "algorytmem" i systemem, który sam decyduje o potrzebie autoryzacji. Zalogowałem się z nowego urządzenia, na innym IP na moje konto i nie zostałem o nic poproszony. Robiąc przelew na inny numer konta też nie zostałem poproszony o autoryzację, więc chyba algorytm jednak nie działa tak jak powinien.  W takim wypadku równie dobrze na konto może wejść człowiek z drugiego końca świata, bez problemu zalogować się na konto i przelać (ukraść) pieniądze na swoje konto.

Odpowiedz
0 Lajków
patrys
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
14-04-2020
Wiadomość 1 z 7 (9 397 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

Algorytm działa tak jak trzeba Emotikon: Szczęśliwy Nie mydlimy nim oczu. Logując się do Moje ING, również możemy prosić Cię dodatkowo o podanie kodu sms. Za każdym razem jak logujesz się lub zlecasz dyspozycje w Moje ING nasz system bezpieczeństwa analizuje sytuację i dobierze odpowiedni sposób autoryzacji, Oceni też, czy taka dodatkowa autoryzacja jest potrzebna.Możesz czuć się spokojny Emotikon: Szczęśliwy

 

 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
338
65
04-09-2015
Wiadomość 2 z 7 (9 299 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

W takim razie nadal nie rozumiem jak działa ten algorytm, skoro logując się z nowego urządzenia oraz IP, algorytm nie zarejestrował potrzeby autoryzacji? Emotikon: Mrugający

Odpowiedz
0 Lajków
patrys
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
14-04-2020
Wiadomość 3 z 7 (9 288 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

Weryfikacja dwuetapowa byłaby dobrym rozwiązaniem, najlepiej kilka rozwiązań do wyboru, z kluczami U2F włącznie. Ale z drugiej strony... po co komplikować logowanie, skoro bank odpowiada za wszystkie nieautoryzowane transakcje. Jeżeli dla banku to jest ok, jeżeli taki poziom ryzyka jest dla niego akceptowalny, to widocznie takich zdarzeń nie jest za dużo.

Odpowiedz
0 Lajków
FX
FX
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
0
18-11-2019
Wiadomość 4 z 7 (9 267 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

@patrys gdybyśmy podali Ci jak działa, nie byłby to skuteczny algorytm. Wtedy każdy mógłby postarać się go oszukać. Ważne, że działa. 


@FX masz rację, nie zawsze kilkanaście rozwiązań to dobry pomysł. Podnoszą tylko koszty, a skuteczność wcale nie jest wyższa. Wszystko musi się zbilansować Emotikon: Szczęśliwy

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 5 z 7 (9 228 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

[ Edytowane ]

Zajmuję się bezpieczeństwem IT, nie pracuję w ING. W praktyce firmy analizują wiele kwestii, np. czy w przeszłości robiono przelew na dane konto, sposób poruszania się po systemie (ING akurat wymaga na to odrębnej zgody), porę operacji, ilość prób błędnego logowania przed poprawnym, kwotę transakcji, kraj przeznaczenia przelewu, lokację logowania (państwo, region, operatora, wewnętrzne listy RBL też zazwyczaj są weryfikowane).

Proces analizy fraudu jest złożony, w wielu instytucjach przelew "wyjdzie" dla przestępcy, a w praktyce trafi na kolejkę i otrzymasz telefon.

W jednym banku konkurencji taki kontakt następuje do 10 min, a potem przelew jest odrzucany, gdy nie uda się go potwierdzić.

 

Ludzie w finansach, a zwłaszcza w ING Polska, gdzie robią soft na wiele rynków dla grupy ING to specjaliści, wiedzą co robią. Ale nikt nie ujawni Tobie informacji jak dokładnie analizuje to ING, algorytm jest znany zapewne dla wąskiej grupy ludzi. Nie zna go na pewno nikt z ludzi z oddziałów czy obsługi na tym forum Emotikon: Szczęśliwy

Komuś może nie podobać się dana informacja, ale nie zdradzam informacji żadnej z instytucji, lecz podaję tylko to o czym mówi się w branży choćby na konferencjach z bezpieczeństwa IT.

Hubertn
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
5
01-03-2020
Wiadomość 6 z 7 (9 106 wyświetleń)

Re: Słabe zabezpieczenia logowania do bankowości internetowej

Po obejrzeniu dzisiejszej interwencji na Polsacie widzę że algorytm działa naprawdę "wspaniale" .
Odpowiedz
0 Lajków
eemill
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
20-08-2020
Wiadomość 7 z 7 (8 402 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: problem z aplikacja banku

Ja znów mam problem taki ze wpłaciłem środki na konto i ostatecznie nie mam ich na koncie

07-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach

07-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Chyba system im się sypnął…może robią wdrożenie czegoś…i musieli wyłączyć wersje produkcyjną

07-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy