20-10-2025
17:06
– ostatnio edytowany
21-10-2025
18:07
przez
IlonaU
Poniżej korespondencja moja z konsultantem ING która pokazuje sprawę do momentu komunikatu: Straciłeś połączenie
Mam konta ING w różnych walutach od ponad 20tu lat !!! - z każdą zmianą systemu ING jest coraz mniej zabezpieczeń żeby "niechcący" nie kupić sobie waluty euro od ING w tragicznym bankowym kursie.
Jak to działa ?
Mam wysłać do klienta w UE przelew w walucie Euro. Klient jest zdefiniowany w grupie odbiorców ING. Więc wybieram klienta i wysyłam przelew.
Chwila nieuwagi i okazuje się że wysłałem przelew w EURO z konta w PLN-ach. Czyli kupiłem walutę Euro po bardzo wysokim kursie.
Po ostatniej zmianie systemu ING już nawet nie pyta z jakiego konta chcę wykonać przelew tylko od razu wybiera/podsuwa konto w PLN. Chwila nieuwagi i robiąc przelew do zagranicznego odbiorcy kupuje się EURO po bardzo wysokim kursie bankowym bez możliwości anulowania transakcji.
Co ciekawe:
Przelewy z konta w PLN da się szybko odwołać ale już z tego samego konta PLN przelewu w Euro nie da się odwołać nawet 1sekundę później.
Więc ING zawarł ze mną kolejną bardzo korzystną dla siebie transakcję której nie mogę odwołać ?
To działa jak drobny druczek na umowie - niby jest ale.......
W związku z tym straciłem dzisiaj dużo pieniędzy ![]()
Czy ktoś może się wypowiedzieć w tym temacie ?
Ciekawe ile takich transakcji w ING jest w ciągu miesiąca/roku ?
(X) jest już na czacie
Dzień dobry, mam na imię (X) . O czym porozmawiamy?
16:18
Zachęcam do rozmowy ![]()
16:21
Dzień dobry. Czy da się ustawić w ING jakieś zabezpieczenie żeby nie puszczac pomyłkowo przelewów w walucie EUR, USD, etc z konta w złotówkach ? Lub żeby domyślnie dla przelewu w walucie wybierało się konto w tej walucie ? Juz których raz z koleji, na przestrzeni lat, wykonałem przelew w Euro z konta w złotówkach po bardzo niekorzystnym kursie. Wasz system automatycznie podsuwa konto w PLN do płatności w innych walutach. Straciłem przez to juz kilka tysięcy zł. Wygląda to na działanie z premedytacja ponieważ: . system sam podsuwa konto w PLN abym zakupił walutę po niekorzystnym (wręcz bandyckim) kursie, . przelew złotówkowy z konta w PLN mozna szybko cofnąć za minimalna opłata ale już przelewu z z tego samego konta w PLN ale w walucie EURO już się nie da cofnąć !
16:22
i jak mogę utworzyć nowy post w społeczności ING ?
16:22
Klikam Utwórz Post i pojawia się tekst Nowa wiadomość ale nic nie da się napisać. Na ekranie nie znajduję komórki do wspisywania czegokolwiek !
16:23
Panie (Y), w sprawie utworzenia postu w społeczności proszę pisać na czacie z kontekstu klienta indywidualnego
16:26
co to znaczy z kontekstu klienta indywidualnego ?
16:27
Proszę napisać na czacie z okna w którym widzi Pan konto osobiste.
16:28
W temacie formatki przelewów złożę reklamację.
16:29
Czy mam jakąkolwiek szanse odzyskać pieniędze z dzisiejszej transakcji na której pomyłkoow zakupiłem u Was prawie 13 tysięcy Euro ?
16:29
Już sprawdzam, tą transakcję.
16:30
Dla Hortitec Italia
16:30
Wydatek Hortitec Italia S.R.L., VIA MARABIN I N 8, 40013 Castel Maggiore, Bol... 25FI09-0068 minus 25AI10-0001
16:31
−56 672,07 PLN kwota płatności: −12 890,27 EUR
16:31
godzinę przed transakcją zakupiłem gdzie indziej Euro które wpłynęły na moje konto w Euro. Potem Wasz system podsunął mi konto w PLN.
16:32
Wasz system został ostatnio znopwu odświeżony i pomimo że wybtrałem klienta i transakcję wewnątrzwspólnotową to nie zapytał mnie z jakiego konta chcę wykonać przelew tylko podsunął konto w PLN ach.
16:33
Wcześniej przed wprowadzeniem kontrachenta wybierało się konto z jakiego chce się zrobić przelew.
16:33
Teraz, w nowym systemie nikt już nie pyta z jakiego konta tylko podsuwa sam konto w PLN i jak tego nie zauważę to nie mam jak odwołać nawet 1sekundę po
16:34
Panie Wojciechu złożę reklamację na tą sytuację. Nie mam możliwości wycofania przelewu.
16:34
W jaki sposób mogę się dopytywać o tą sprawę ?
16:35
Jakiś nr. reklamacji ?
16:35
Składam reklamację, proszę pozostać na czacie, zaraz Panu podam.
16:36
PS. Wiem że potwierdziłem tą transakcję SMS em ale takie coraz wyraźniejsze podsuwanie klientowi konta w PLN do płatności w walucie Euro i w dodatku bez zapytania czy ja chcę zakupić od Was walutę po kursie bankowym to jest jak drobny druczek na umowie.
16:37
A to podsuwanie konta jest coraz wyraźniejsze z każdą zmianą systemu ING
16:37
dawno temu system pytał wyraźnie czy na pewno chcę kupić walutę.
16:38
czas sprzed kilku miesięcy gdzie najpierw musiałem wybrać konto z którego robię przelew już tez minął.
16:38
Obecnie Wasz system sam podsuwa konto tak żeby niechcący zakupić EURO
16:39
Bardzo proszę to uwzględnić w tej reklamacji
20-10-2025 17:09
PS. konsultant na koniec zaproponował mi zwrot transakcji. Czyli straciłem na przewalutowaniu 1700zł i możemy anulować tą transakcję. Bank odda mi kwote w walucie Euro na konto w PLN i przeliczy to po kursie skupu. Czyli proponowanie rozwiązanie to dla mnie kolejne 1700zł straty !
21-10-2025 17:56
Dziękujemy za opis tej sytuacji. Przekazaliśmy opinię i prośbę o sprawdzenie funkcjonalności formularza przelewów do odpowiedniej jednostki, aby zwrócono uwagę na zminimalizowanie możliwości pomyłki.
Jeśli otrzymałeś już odpowiedź na zgłoszoną reklamację i nie zgadzasz się z zaproponowanym rozwiązaniem, to możesz odwołać się do tej decyzji. Można to zrobić na czacie w Moim ING lub przez formularz reklamacyjny, który udostępniamy w Moim ING w zakładce: Pomoc i kontakt -> Reklamacje i zgłoszenia.
23-10-2025 21:29
Dziękuję za zgłoszenie. Niestety nie udało mi się zgłosić reklamacji ponieważ na koniec rozmowy, gdy zwróciłem na czacie uwagę że propozycja przedstawiana mi przez tą Panią która obsługiwała czat to dla mnie kolejne stracone 1700zł w oknie czatu pojawiła się informacja: Stracono Połączenie. Tylko wcześniejszą część rozmowy miałem skopiowaną. W momencie gdy wyrzuca z okna to historia rozmowy jest już niedostępna.
Czy faktycznie tak jest ?
Że ja później, po skorzystaniu z czatu nie mam podglądu do rozmowy którą przeprowadziłem z pracownikiem banku ?
24-10-2025 21:42
Zapis rozmowy na czacie ze specjalistą znajdziesz w sekcji: Moje dokumenty> Dokumenty bankowe> Czat ING. Jeśli rozmowa nie została zapisana, możesz się z nami skontaktować i zgłosić nam to. Konieczny jest kontakt przez kanał szyfrowany, czyli: czat, infolinie, oddział. Na tej podstawie prześlemy jej kopię.
Ja myślę, że banki za bardzo starają się zrobić aplikację jak facebook, allegro is coś tam jeszcze - zapominają, że ludzie chcą robić przelewy szybko i bezproblemowo. Ja mam np wiele celów oszczędnośc
... 04-12-2025Nie jestem w tej dziedzinie expertem, ale z tego co się orientowałem to SMS'y mogą być podrabiane - czyli wszystko wygląda poprawnie a jednak nie jest.
A PUSH notyfikacje są odporne na takie ataki, al
| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 14 | |
| 13 | |
| 12 | |
| 4 | |
| 3 |