- Subskrybuj źródło RSS
- Oznacz temat jako nowy
- Oznacz temat jako przeczytany
- Przyklej wątek Wątek u bieżącego użytkownika
- Zakładka
- Subskrybuj
- Strona dopasowana do drukarki
Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.
[ Edytowane ]31-01-2021 13:36 | Edytowano: 31-01-2021 13:40
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry, dlaczego dzieje się tak, że bank nie wymaga dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii transakcji starszej niż 90 dni wymaganej przez PSD? Żadnego potwierdzenia przez aplikacje, żadnego kodu autoryzacyjnego SMS. Można sobie swobodnie śmigać od początku założenia rachunku. Nie wiem czy to przez dodatkową analizę bezpieczeństwa czy weryfikacje behawioralną - ale niestety ta metoda nie działa, bynajmniej u mnie. Moja dziewczyna ma dostęp do mojego rachunku (zna login i hasło) i na spokojnie może takową historię sobie przeglądać. Z tego co wiem, inne banki wymagają dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii rachunku.
dodatkowo pragnę zaznaczyć że jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło po wdrożeniu PSD logować się z dodatkowym uwierzytelnieniem, czyli:
Login, hasło maskowane (5 wybranych znaków) + kod SMS
Może ktoś mi wytłumaczyć, jak to działa?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
03-02-2021 19:16 | Edytowano: 05-02-2021 16:32
Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.
[ Edytowane ]- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgodnie z przepisami dyrektywy PSD2 oraz ustawy o usługach płatniczych, dostęp do informacji o rachunku oraz jego historii poprzez bankowość internetową i aplikację mobilną, może w niektórych przypadkach wymagać silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication). Szczegółowe zasady dotyczące silnego uwierzytelniania klienta opisane są w unijnym rozporządzeniu RTS/SCA, które określa m. in. wyjątki od obowiązku jego stosowania. Te wymogi zaczęły obowiązywać od września 2019 roku i każdy bank we własnym zakresie wdrożył zasady i wyjątki stosowania silnego uwierzytelniania klienta.
Muszę dodać, że poza wspomnianym uwierzytelnieniem Twoją bankowość chronią login i hasło. Są to dane, których nie powinien znać nikt poza Tobą. Dzielenie się nimi jest niezgodne z regulaminem świadczenia usług bankowości internetowej- https://www.ing.pl/_fileserver/item/1114262
---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
03-02-2021 23:07
Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość