Bankowość internetowa

Odpowiedz

Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

[ Edytowane ]

Dzień dobry, dlaczego dzieje się tak, że bank nie wymaga dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii transakcji starszej niż 90 dni wymaganej przez PSD? Żadnego potwierdzenia przez aplikacje, żadnego kodu autoryzacyjnego SMS. Można sobie swobodnie śmigać od początku założenia rachunku. Nie wiem czy to przez dodatkową analizę bezpieczeństwa czy weryfikacje behawioralną - ale niestety ta metoda nie działa, bynajmniej u mnie. Moja dziewczyna ma dostęp do mojego rachunku (zna login i hasło) i na spokojnie może takową historię sobie przeglądać. Emotikon: Mrugający Z tego co wiem, inne banki wymagają dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii rachunku.

 

dodatkowo pragnę zaznaczyć że jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło po wdrożeniu PSD logować się z dodatkowym uwierzytelnieniem, czyli: 

Login, hasło maskowane (5 wybranych znaków) + kod SMS

 

Może ktoś mi wytłumaczyć, jak to działa?

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 3 (3 782 wyświetleń)

Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

[ Edytowane ]

Zgodnie z przepisami dyrektywy PSD2 oraz ustawy o usługach płatniczych, dostęp do informacji o rachunku oraz jego historii poprzez bankowość internetową i aplikację mobilną, może w niektórych przypadkach wymagać silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication). Szczegółowe zasady dotyczące silnego uwierzytelniania klienta opisane są w unijnym rozporządzeniu RTS/SCA, które określa m. in. wyjątki od obowiązku jego stosowania. Te wymogi zaczęły obowiązywać od września 2019 roku i każdy bank we własnym zakresie wdrożył zasady i wyjątki stosowania silnego uwierzytelniania klienta.

 

Muszę dodać, że poza wspomnianym uwierzytelnieniem Twoją bankowość chronią login i hasło. Są to dane, których nie powinien znać nikt poza Tobą. Dzielenie się nimi jest niezgodne z regulaminem świadczenia usług bankowości internetowej- https://www.ing.pl/_fileserver/item/1114262

 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
438
82
18-01-2021
Wiadomość 2 z 3 (3 707 wyświetleń)

Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

Dziękuję za odpowiedź. Emotikon: Szczęśliwy
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 3 (3 700 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Wpłatomat nie zaksięgował wpłaty

Proszę jeszcze o interwencję . Ponieważ pieniądze liczy solid . Pracownik banku nie może wejść do pokoju . Dużo jest informacji że nie raz nie dwa bank twierdzi że nie było nadwyżki . To jest logiczne...

06-10-2024
Re: Dodanie karty debetowej do drugiego telefonu

Borykam się z podobnym problemem i za nic nie mogę zrozumieć takiej decyzji.

Do tej pory mieliśmy razem z bliską mi osobą dodane nawzajem swoje karty w GPay, w telefonach, aby, w razie problemów, można

...

06-10-2024
Re.: Wpłatomat nie zaksięgował wpłaty

Przepraszamy Cię za kłopoty z wpłatą i brak pieniędzy na koncie. Przekazaliśmy prośbę o przyspieszenie rozpatrzenia reklamacji do odpowiedniego zespołu.

06-10-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy