Odpowiedz

Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

[ Edytowane ]

Dzień dobry, dlaczego dzieje się tak, że bank nie wymaga dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii transakcji starszej niż 90 dni wymaganej przez PSD? Żadnego potwierdzenia przez aplikacje, żadnego kodu autoryzacyjnego SMS. Można sobie swobodnie śmigać od początku założenia rachunku. Nie wiem czy to przez dodatkową analizę bezpieczeństwa czy weryfikacje behawioralną - ale niestety ta metoda nie działa, bynajmniej u mnie. Moja dziewczyna ma dostęp do mojego rachunku (zna login i hasło) i na spokojnie może takową historię sobie przeglądać. Emotikon: Mrugający Z tego co wiem, inne banki wymagają dodatkowej autoryzacji przy przeglądaniu historii rachunku.

 

dodatkowo pragnę zaznaczyć że jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło po wdrożeniu PSD logować się z dodatkowym uwierzytelnieniem, czyli: 

Login, hasło maskowane (5 wybranych znaków) + kod SMS

 

Może ktoś mi wytłumaczyć, jak to działa?

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 3 (2 920 wyświetleń)

Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

[ Edytowane ]

Zgodnie z przepisami dyrektywy PSD2 oraz ustawy o usługach płatniczych, dostęp do informacji o rachunku oraz jego historii poprzez bankowość internetową i aplikację mobilną, może w niektórych przypadkach wymagać silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication). Szczegółowe zasady dotyczące silnego uwierzytelniania klienta opisane są w unijnym rozporządzeniu RTS/SCA, które określa m. in. wyjątki od obowiązku jego stosowania. Te wymogi zaczęły obowiązywać od września 2019 roku i każdy bank we własnym zakresie wdrożył zasady i wyjątki stosowania silnego uwierzytelniania klienta.

 

Muszę dodać, że poza wspomnianym uwierzytelnieniem Twoją bankowość chronią login i hasło. Są to dane, których nie powinien znać nikt poza Tobą. Dzielenie się nimi jest niezgodne z regulaminem świadczenia usług bankowości internetowej- https://www.ing.pl/_fileserver/item/1114262

 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
399
80
18-01-2021
Wiadomość 2 z 3 (2 845 wyświetleń)

Re: Dostęp do Historii transkacji starszej niż 90 dni.

Dziękuję za odpowiedź. Emotikon: Szczęśliwy
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 3 (2 838 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
ING pozew cywilny

Witam
Chce pozwać cywilnie ING o bezpodstawne przetwarzanie danych w BIK, konkretnie zapytań, które nie zakończyły się udzieleniem kredytu. Mam już kilka pism przygotowanych przez adwokata, mam dowody ...

24-02-2024
Re: Re.: Wplatomat zatrzymał pieniądze bez księgowania na koncie

Dziękujemy za informację. Przepraszamy za kłopot i  mamy nadzieję, że specjaliści szybko zakończą Twoje zgłoszenie. Tutaj niestety nie mamy wglądu w dane w systemie bankowym.

23-02-2024
Re: Zapytania kredytowe

Już tyle razy zgłaszałem i nic załączyłem wyroki sądów, pisma z innych banków które usunęły wpisy i nic . Wy robicie problem, a może w łapę chcecie żeby to pokasowac ?

23-02-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy