04-08-2019 21:45
Nikt nie podważa tego czy ta funkcja jest przydatna czy nie. Chodzi o sposób w jaki się z niej korzysta. Zamiast defaultowo odznaczonego checkboxa, z możliwością świadomego zaznaczenia, mamy "zmieniające się" kolorystycznie opcje przycisków. Co wprowadza użytkownika w błąd, bo raz przycisk służy tylko do potwierdzenia transakcji, innym razem do potwierdzenia i zapamietania sklepu.
To tak, jakby każdorazowo przy korzystania z ***ów w aucie trzeba było się zastanawiać i uważać czy przypadkiem nie zmieniły funkcji. Raz prawy jest samym gazem, a innym razem jest gazem i sprzęgłem na raz. Już prościej się chyba tego nie da wytłumaczyć.
Niestety moderatorzy tutaj, cały czas swoje, o tym, ze funkcja jest bezpieczna. Pod względem technicznym może i tak, ale nie pod wzgledem użytkowym. Korzystajac z aplikacji przyzwyczajamy się do jej układu i rozmieszczenia przycisków, funkcji itd. Wiele rzeczy robimy odruchowo. A tu nagle przycisk, który zmienia swoja funkcję przez co użytkownik w pośpiechu wykonuje funkcje, której nie chciał.
21-11-2019 00:42 | Edytowano: 21-11-2019 00:46
Zapamiętanie Sklepu jako akcja domyślna, które jest dodatkową poza moją kontrolą jako użytkownika przeglądarki, potencjalnie może powodować (i powoduje) wyciek danych.
Rozważcie następujący scenariusz:
1. Razem ze znajomymi kupujemy coś wspólnie w sklepie internetowym używając mojego komputera.
2. Po dodaniu wszystkich rzeczy do koszyka, znajomy który zbierał "składki" generuje kod blik.
3. Celowo bądź nie, znajomy potwierdza transakcję zapamiętując sklep. Ja o tym nie wiem, bo w przeglądarce taka informacja się nie pojawia.
4. Przy moich kolejnych zakupach bez mojej zgody wysyłacie do owego znajomego informację/powiadomienie zawierające kwotę moich zakupów.
Nietrudno sobie wyobrazić bardziej ekstremalną sytuację, w której kupujemy z żoną akcesoria intymne, a następnie żona dostaje powiadomienie kiedy podobne zakupy robię z kochanką.
Reasumując:
- po stronie przeglądarki nie pojawia się pytanie o zgodę na zapamiętanie urządzenia użytego do potwierdzenia bieżącej transakcji jako zaufanego
- co więcej, nie pojawia się żadna informacja, że takie zaufane urządzenie zostało w przeglądarce zapamiętane
- nigdzie nie mogę sprawdzić, ile urządzeń zaufanych i w jakich sklepach jest zapamiętanych w mojej przeglądarce
A potem przychodzi p. Karolina z p. Martyną i twierdzą, że rozwiązanie nie obniża bezpieczeństwa - celowo bądź nie nic nie wspominając o znaczącym ograniczeniu poufności transakcji.
05-12-2019 23:31
26-02-2020 20:03
Mam pytanie, ponieważ instrukcję jak usunąć sklepy napisała pani 2 lata temu, dlatego chciałam się zapytać czy coś się nie zmieniło. Po wejściu w zakładkę moje finanse- karty i płatności telefonem- blik, nie mogę znaleźć miejsca gdzie można zobaczyć zapamiętane sklepy i co za tym idzie usunąć je.
26-02-2020 20:46
@Martyna2000, musisz wejść kolejno do: Karty i płatności telefonem > BLIK > Zakupy bez kodu. Daj znać czy się udało.
09-05-2020 18:39
Mam taką sugestię do przekazania dalej - aby można było sobie na swoim koncie wyłączyć opcję zapamiętywania, tak aby pokazywało tylko dwie opcje, potwierdzenia lub anulowania.
Dla mnie sam fakt, że zapamiętanie jest akcją domyślną jest niedopuszczalny z punktu widzenia bezpieczeństwa. W banku nie powinna mieć miejsca sytuacja, że można coś w pośpiechu przez przypadek zapamiętać, wręcz odwrotnie - powinno to raczej wymagać dodatkowej akcji np. zaznaczenie checkboxa, tak aby akcja była wykonana świadomie, a nie niejako z rozpędu (przycisk się wyróżnia, jest na samej górze, przyciąga uwagę, etc.)
10-05-2020 21:17
Dziękujemy za sugestie w tym temacie 😉 Przekazałam je do odpowiedniego zespołu. W Moim ING możesz usunąć zapisane przeglądarki. Zrobisz to,wybierając po zalogowaniu kolejno: Karty i płatności telefonem/BLIK/Zakupy bez kodu/Przeglądarki/Szczegóły/Usuń z zapamiętanych.
08-06-2020 15:57
Witam,
czy coś się zmieniło w sprawie zgłoszenia ponieważ dokonując płatności Blik nie mam tylko dostępne opcję zatwierdź lub anuluj a po wpisaniu PIN nie ma możliwości zapamiętania sklepu np. alllegro
09-06-2020 09:10
Taka sytuacja może mieć miejsce w dwóch przypadkach:
- sklep, np. Allegro wyłączył na swojej stronie możliwość zapisania płatności/strony
- masz ją już dodaną do zapamiętanych.
15-06-2020 16:36
Prosimy, w tej sprawie skontaktuj się z nami na czacie w Moim ING w dni robocze od 8-16 i specjaliści od restrukturyzacji sprawdzą Twoją sytuację i dane w systemie bankowym.
02-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
24 | |
13 | |
13 | |
7 | |
6 |