Odpowiedz

Niedziałająca aplikacja WRP0000

Problem narastał od kilku tygodni - najpierw nie wszystkie funkcje były dostępne (np. nie można było zobaczyć informacji o oszczędnościach), a kilka dni temu aplikacja przestała działać (nie można się zalogować).

Telefon z Androidem 9.

 

NIE pomogło:

- wyczyszczenie pamięci aplikacji;

- wyczyszczenie pamięci podręcznej Chrome;

- wyczyszczenie pamięci w Android System WebView;

- wyłączenie i włączenie telefonu;

- odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji Moje ING (ani przez wifi, ani przez sieć komórkową; ani z włączonym, ani z wyłączonym logowaniem odciskiem palca);

- odczekanie 3 dni aż problem sam się rozwiąże.

 

Po 5 min mielenia danych przez apkę po uruchomieniu pojawia się komunikat: Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000.

 

Co zrobić?

 

PS. Wygląda to niekorzystnie (zwłaszcza w świetle niedawnych ostrzeżeń przed SMSami o "wygasającej rejestracji aplikacji" - jeśli problem jest powszechny może kogoś wprowadzić w błąd i narazić na wyciek poufnych danych!).

Winfryda
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
06-08-2024
Wiadomość 1 z 15 (10 878 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Mam dokładnie taką samą sytuację. Oczywiście wszystkie sposoby naprawy po mojej stronie przerobiłem.
Na infolinii dostałem informację, że tak, oni wiedzą o problemie, że jest on spowodowany pracami serwisowymi z weekendu. Super serwisowanie. Nie ma żadnych komunikatów o pracach technicznych: https://www.ing.pl/aktualnosci/przerwy-serwisowe-niedostepnosci. Infolinia daje resztkowe informacje, brak konkretów, brak zaangażowania.

Poza tym nie można zapłacić nawet blikiem - blik się generuje, ale po próbie transakcji zostaje ona odrzucona i całe konto zostaje zablokowane w związku z "podejrzaną transakcją", gdzie to była transakcja na stronie, na której normalnie kupuję raz na kilka dni. Odblokowanie konta tylko przez infolinię, bo nie działa aplikacja na telefonie. Na infolinii z kolei jest wyzwaniem przejść autentykację odpowiadając na pytania o swoich produktach w banku. Pytania są różne, odpowiedzi na niektóre z nich już się po prostu nie pamięta, bo sytuację te miały miejsce przy zakładaniu konta lata temu. W przypadku negatywnej autentykacji jest informacja o tym, że należy udać się do płacówki banku (sytuacja miała miejsce po 18:00) albo zadzwonić później, znowu poczekać na linii, znowu poodpowiadać na pytania i tak w kółko.
Na dodatek przyczynę zablokowania konta dowiedziałem się tylko na infolinii (po przejściu autentykacji).
Do tego momentu całość sytuacji z blokowanie konta dla mnie wyglądała tak:
próba zapłata blikiem -> komunikat w aplikacji mobilnej: "nie udało się zapłacić blikiem, spróbuj ponownie" -> nowa próba -> ten sam komunikat -> próba zalogowania się na konto przez komputer dla sprawdzenia co się dzieje, czy kwota została pobrana -> komunikat o niepoprawnym haśle "po 5 próbach konto zostanie zablokowane" -> 4 próby wprowadzenia hasła 100% poprawnego, bo przed transakcją z blikiem logowałem się bez problemu -> ten sam komunikat o niepoprawnym haśle -> podejrzenie oszustwa, bo sytuacja wygląda nieciekawie dla mnie - moje konto przestało być moje? -> telefon na infolinię -> przejście kilka razy przez proces autentykacji -> i aż w tym momencie informacja o "podejrzanej transakcji". Komunikacja normalnie na najwyższym poziomie. Nie wspominając już o tym, że przy błędnej odpowiedzi na któreś z pytań w procesie autentykacji, zostaniesz poproszony o udanie się do płacówki lub ponowne połączenie z oczekiwaniem oczywiście na infolinii. To wszystko zajmuje czas, za który, o ile ktoś uzyskałby w ten moment dostęp do mojego konta, wszystkie środki zostałyby stracone.

Podsumowując:
1) Aplikacja mobilna nie działa;
2) Żadnych konkretnych informacji o przewidywanym terminie usunięcia problemu, oprócz formułki "pracujemy nad rozwiązaniem", nie uzyskano;
3) Opłata blikiem blokuje konto;
4) Można stracić dostęp do jedynej, obecnie choć w jakimś stopniu działającej, bankowości internetowej poprzez brak możliwości odpowiedzi na niektóre pytania w procesie autentykacji.
5) Brak gwarancji, że obecnie działająca na komputerze bankowość internetowa sama w sobie nie przestanie działać, nawet bez zablokowania dostępu - tak samo jak to miało miejsce z aplikacją mobilną.
6) Kiedy bank w taki sposób traktuje klientów, nie zawiadamiając o terminach, bez normalnych komunikatów chociażby na dedykowanej stronie banku o pracach technicznych, nie ma pewności, że nawet po wizycie w oddziale da się wypłacić swoje pieniędzy z rachunku. Wszystko można wytłumaczyć niedziałającym systemem. Ale jakie kroki zostały podjęte dla rozwiązania sytuacji? A jakie kroki zostały podjęte do zmniejszenia ryzyka występowania takich sytuacji?

Nie można mówić o wystarczającym zaangażowaniu banku patrząc na notorycznie zdarzające się problemy z działaniem aplikacji i nie odpowiedzialność w choćby wypuszczeniu w świat aktualizacji z problemami, na rozwiązanie których trzeba poczekać do kolejnej wersji, a po pobraniu tej nowej wersji, która rzekomo powinna mieć poprawki, okazuje się, że one nie rozwiązują problemu lub inny funkcjonał przestał działać. I tak w nieskończoność. Może warto dokładniej testować aplikację przed opublikowaniem?
Obecny problem nie jest związany z wersją aplikacji. Jest to problem serwerowy. Może wskutek błędów w weekendowych pracach serwisowych, może wskutek ataku hakerskiego - mnie jako klienta banku nie powinno to obchodzić.
Ja, podobnie jak i klienci wszystkich banków, chcę mieć pewność, że mam zapewniony dostęp do swoich pieniędzy.
Obecnie takiej pewności nie mam.
Odpowiedz
0 Lajków
Quesadilla
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
13-03-2023
Wiadomość 2 z 15 (10 830 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

W moim przypadku pomogło:

W wyszukiwarce google wpisz "system webview" kliknij link z przyciskiem instaluj przekierowującym na sklep Google. Zaloguj się do sklepu jeśli potrzebna. Powinien wyświetlić się przycisk "aktualizuj". Po aktualizacji tego komponentu logowanie w moje Ing powinno nastąpić bez problemu.
W moim przypadku po przywróceniu ustawień fabrycznych telefonu android (android 10) nie widział aktualizacji aplikacji system webview w sklepie google. Nawet wyszukiwanie tej aplikacji w sklepie Google nie zwracało właściwego wyniku (proponowało wersję z dopiskiem dev lub beta) . Stąd konieczność wyszukania przez wyszukiwarkę.

Podsumowując : Problem leży po stronie sklepu z aplikacjami Google który dla starszych wersji systemu nie wymusza aktualizacji, a nawet ukrywa w tym przypadku niezbędnego system webview.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 3 z 15 (10 737 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Podbijam temat !

 

Aplikacja niby działa - widzę stan swojego konta, aplikacja wita mnie po imieniu, ale nie mogę się zalogować, żeby np. wykonać przelew.

Po ok. 5 minutach ładowania aplikacji pojawia się komunikat "Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000."

Oczywiście wyczyszczenie pamięci chrome, sklepu play, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji, oraz wyłączenie i ponowne włączenie telefonu nic nie pomaga.

Ten sam problem występuje przy próbie zalogowania się do Mojego ING (przy takim podejściu do klienta już chyba niedługo "mojego") za pomocą przeglądarki - nie ładuje się strona logowania: https://login.ingbank.pl.

 

Rozwiązaniem nie jest również pobranie aplikacji Android System Webview - tej aplikacji zwyczajnie pobrać się nie da ze sklepu Play, a co do aplikacji pochodnych np. System Webview Beta lub System Webview Dev jest niemożliwe pobranie ich na moim urządzeniu (Samsung z systemem Android 9).

 

Dostrzegłem jeszcze jeden problem z aplikacją - tym razem dotyczący zaufanych urządzeń, na których można zainstalować Moje ING. System dopuszcza 3 takie urządzenia, ale jeżeli instaluję ponownie Moje ING na zaufanym urządzeniu system tego nie widzi i traktuje to jako instalowanie aplikacji na kolejnym urządzeniu.

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 4 z 15 (10 040 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

[ Edytowane ]
Spróbuj wyszukać aplikacje w wyszukiwarce chrome, a nie aplikacji sklep Play.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 5 z 15 (10 003 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

To nic nie daje.

Webview jest u mnie wyłączone i nie możliwości jego włączenia lub aktualizacji.

Z kolei Chrome wyszukuje Webview ale nigdzie nie widzę przycisku do jej instalacji lub aktualizacji.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 6 z 15 (9 930 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Jeśli jest wyłączony webview to aplikacja nie będzie działać, bo moje ing korzysta z tego komponentu. Na drugim screenie widać że znalazło android system web view więc wystarczy w link wejść i po przekierowanie do aplikacji sklepu zainstalowac.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 7 z 15 (9 912 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Gdyby to wszystko było takie proste ...

W PlayStore nie widzę nigdzie zakładki do pobrania WebView, tak jak w przypadku niemal wszystkich aplikacji.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 8 z 15 (9 885 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Działa !

Nie wiem czemu ale nie mogłem pobrać WebView ze sklepu play.

na szczęście udało się pobrać ja ze strony https://android-system-webview.en.uptodown.com/android/versions

 

Mortyu dzięki za wskazówki.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 9 z 15 (9 871 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Podbijam temat. U mnie logowanie do aplikacji dalej nie działa.

Zainstalowanie System WebView nie rozwiązało problemu z Moim ING, jedynie wygenerowało dodatkowy problem z połączeniem bluetooth Emotikon: Bardzo szczęśliwy.

 

BTW, oficjalny poradnik rozwiązywania problemów z logowaniem (który pojawia się w aplikacji z komunikatem błędu logowania) radzi: JEŚLI posiadasz telefon z Android System WebView to wyczyść także dane tej aplikacji. Wynika z tego, że ten komponent nie jest konieczny do logowania - jeśli go nie ma, nie powinien blokować logowania.

 

ING - Jakieś inne pomysły?

Odpowiedz
0 Lajków
Winfryda
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
06-08-2024
Wiadomość 10 z 15 (7 188 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Kategorie wydatków dla kont firmowych

Witam,

 

dla kont osobistych istnieje możliwość kategoryzowania wydatków (edukacja, zdrowie, samochód, itp), natomiast nie ma czegoś takiego dla kont firmowych. Jedyne co jest to "wpływ", "wydatek" i "n

...

18-02-2025
Re.: Nadplacdnie kredytu a zmniejszenie lat do spłaty

Żeby kredyt skrócił się o jedną ratę, to musisz tę ratę nadpłacić, czyli nadpłata musi wynosić tyle, ile wynosi część kapitałowa Twojej raty, albo nawet trochę więcej.

17-02-2025
Nadplacdnie kredytu a zmniejszenie lat do spłaty

Witam. W lutym zapłaciłem pierwszą ratę. Chciał bym nadpłacać kredyt co miesiąc po 1000 zł i zmniejszać lata do spłaty . Ratę mam 1360 zł. Na próbę nadpłat nadpłaciłem 100 zł. W aplikacji wybrałem opc...

17-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy