- Subskrybuj źródło RSS
- Oznacz temat jako nowy
- Oznacz temat jako przeczytany
- Przyklej wątek Wątek u bieżącego użytkownika
- Zakładka
- Subskrybuj
- Strona dopasowana do drukarki
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
Niedziałająca aplikacja WRP0000
06-08-2024 06:35
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Problem narastał od kilku tygodni - najpierw nie wszystkie funkcje były dostępne (np. nie można było zobaczyć informacji o oszczędnościach), a kilka dni temu aplikacja przestała działać (nie można się zalogować).
Telefon z Androidem 9.
NIE pomogło:
- wyczyszczenie pamięci aplikacji;
- wyczyszczenie pamięci podręcznej Chrome;
- wyczyszczenie pamięci w Android System WebView;
- wyłączenie i włączenie telefonu;
- odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji Moje ING (ani przez wifi, ani przez sieć komórkową; ani z włączonym, ani z wyłączonym logowaniem odciskiem palca);
- odczekanie 3 dni aż problem sam się rozwiąże.
Po 5 min mielenia danych przez apkę po uruchomieniu pojawia się komunikat: Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000.
Co zrobić?
PS. Wygląda to niekorzystnie (zwłaszcza w świetle niedawnych ostrzeżeń przed SMSami o "wygasającej rejestracji aplikacji" - jeśli problem jest powszechny może kogoś wprowadzić w błąd i narazić na wyciek poufnych danych!).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
06-08-2024 10:26
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na infolinii dostałem informację, że tak, oni wiedzą o problemie, że jest on spowodowany pracami serwisowymi z weekendu. Super serwisowanie. Nie ma żadnych komunikatów o pracach technicznych: https://www.ing.pl/aktualnosci/przerwy-serwisowe-niedostepnosci. Infolinia daje resztkowe informacje, brak konkretów, brak zaangażowania.
Poza tym nie można zapłacić nawet blikiem - blik się generuje, ale po próbie transakcji zostaje ona odrzucona i całe konto zostaje zablokowane w związku z "podejrzaną transakcją", gdzie to była transakcja na stronie, na której normalnie kupuję raz na kilka dni. Odblokowanie konta tylko przez infolinię, bo nie działa aplikacja na telefonie. Na infolinii z kolei jest wyzwaniem przejść autentykację odpowiadając na pytania o swoich produktach w banku. Pytania są różne, odpowiedzi na niektóre z nich już się po prostu nie pamięta, bo sytuację te miały miejsce przy zakładaniu konta lata temu. W przypadku negatywnej autentykacji jest informacja o tym, że należy udać się do płacówki banku (sytuacja miała miejsce po 18:00) albo zadzwonić później, znowu poczekać na linii, znowu poodpowiadać na pytania i tak w kółko.
Na dodatek przyczynę zablokowania konta dowiedziałem się tylko na infolinii (po przejściu autentykacji).
Do tego momentu całość sytuacji z blokowanie konta dla mnie wyglądała tak:
próba zapłata blikiem -> komunikat w aplikacji mobilnej: "nie udało się zapłacić blikiem, spróbuj ponownie" -> nowa próba -> ten sam komunikat -> próba zalogowania się na konto przez komputer dla sprawdzenia co się dzieje, czy kwota została pobrana -> komunikat o niepoprawnym haśle "po 5 próbach konto zostanie zablokowane" -> 4 próby wprowadzenia hasła 100% poprawnego, bo przed transakcją z blikiem logowałem się bez problemu -> ten sam komunikat o niepoprawnym haśle -> podejrzenie oszustwa, bo sytuacja wygląda nieciekawie dla mnie - moje konto przestało być moje? -> telefon na infolinię -> przejście kilka razy przez proces autentykacji -> i aż w tym momencie informacja o "podejrzanej transakcji". Komunikacja normalnie na najwyższym poziomie. Nie wspominając już o tym, że przy błędnej odpowiedzi na któreś z pytań w procesie autentykacji, zostaniesz poproszony o udanie się do płacówki lub ponowne połączenie z oczekiwaniem oczywiście na infolinii. To wszystko zajmuje czas, za który, o ile ktoś uzyskałby w ten moment dostęp do mojego konta, wszystkie środki zostałyby stracone.
Podsumowując:
1) Aplikacja mobilna nie działa;
2) Żadnych konkretnych informacji o przewidywanym terminie usunięcia problemu, oprócz formułki "pracujemy nad rozwiązaniem", nie uzyskano;
3) Opłata blikiem blokuje konto;
4) Można stracić dostęp do jedynej, obecnie choć w jakimś stopniu działającej, bankowości internetowej poprzez brak możliwości odpowiedzi na niektóre pytania w procesie autentykacji.
5) Brak gwarancji, że obecnie działająca na komputerze bankowość internetowa sama w sobie nie przestanie działać, nawet bez zablokowania dostępu - tak samo jak to miało miejsce z aplikacją mobilną.
6) Kiedy bank w taki sposób traktuje klientów, nie zawiadamiając o terminach, bez normalnych komunikatów chociażby na dedykowanej stronie banku o pracach technicznych, nie ma pewności, że nawet po wizycie w oddziale da się wypłacić swoje pieniędzy z rachunku. Wszystko można wytłumaczyć niedziałającym systemem. Ale jakie kroki zostały podjęte dla rozwiązania sytuacji? A jakie kroki zostały podjęte do zmniejszenia ryzyka występowania takich sytuacji?
Nie można mówić o wystarczającym zaangażowaniu banku patrząc na notorycznie zdarzające się problemy z działaniem aplikacji i nie odpowiedzialność w choćby wypuszczeniu w świat aktualizacji z problemami, na rozwiązanie których trzeba poczekać do kolejnej wersji, a po pobraniu tej nowej wersji, która rzekomo powinna mieć poprawki, okazuje się, że one nie rozwiązują problemu lub inny funkcjonał przestał działać. I tak w nieskończoność. Może warto dokładniej testować aplikację przed opublikowaniem?
Obecny problem nie jest związany z wersją aplikacji. Jest to problem serwerowy. Może wskutek błędów w weekendowych pracach serwisowych, może wskutek ataku hakerskiego - mnie jako klienta banku nie powinno to obchodzić.
Ja, podobnie jak i klienci wszystkich banków, chcę mieć pewność, że mam zapewniony dostęp do swoich pieniędzy.
Obecnie takiej pewności nie mam.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
06-08-2024 21:00
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W wyszukiwarce google wpisz "system webview" kliknij link z przyciskiem instaluj przekierowującym na sklep Google. Zaloguj się do sklepu jeśli potrzebna. Powinien wyświetlić się przycisk "aktualizuj". Po aktualizacji tego komponentu logowanie w moje Ing powinno nastąpić bez problemu.
W moim przypadku po przywróceniu ustawień fabrycznych telefonu android (android 10) nie widział aktualizacji aplikacji system webview w sklepie google. Nawet wyszukiwanie tej aplikacji w sklepie Google nie zwracało właściwego wyniku (proponowało wersję z dopiskiem dev lub beta) . Stąd konieczność wyszukania przez wyszukiwarkę.
Podsumowując : Problem leży po stronie sklepu z aplikacjami Google który dla starszych wersji systemu nie wymusza aktualizacji, a nawet ukrywa w tym przypadku niezbędnego system webview.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
21-08-2024 09:13
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Podbijam temat !
Aplikacja niby działa - widzę stan swojego konta, aplikacja wita mnie po imieniu, ale nie mogę się zalogować, żeby np. wykonać przelew.
Po ok. 5 minutach ładowania aplikacji pojawia się komunikat "Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000."
Oczywiście wyczyszczenie pamięci chrome, sklepu play, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji, oraz wyłączenie i ponowne włączenie telefonu nic nie pomaga.
Ten sam problem występuje przy próbie zalogowania się do Mojego ING (przy takim podejściu do klienta już chyba niedługo "mojego") za pomocą przeglądarki - nie ładuje się strona logowania: https://login.ingbank.pl.
Rozwiązaniem nie jest również pobranie aplikacji Android System Webview - tej aplikacji zwyczajnie pobrać się nie da ze sklepu Play, a co do aplikacji pochodnych np. System Webview Beta lub System Webview Dev jest niemożliwe pobranie ich na moim urządzeniu (Samsung z systemem Android 9).
Dostrzegłem jeszcze jeden problem z aplikacją - tym razem dotyczący zaufanych urządzeń, na których można zainstalować Moje ING. System dopuszcza 3 takie urządzenia, ale jeżeli instaluję ponownie Moje ING na zaufanym urządzeniu system tego nie widzi i traktuje to jako instalowanie aplikacji na kolejnym urządzeniu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
21-08-2024 20:42 | Edytowano: 21-08-2024 20:46
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
[ Edytowane ]- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
22-08-2024 12:24
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nic nie daje.
Webview jest u mnie wyłączone i nie możliwości jego włączenia lub aktualizacji.
Z kolei Chrome wyszukuje Webview ale nigdzie nie widzę przycisku do jej instalacji lub aktualizacji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
22-08-2024 12:39
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
22-08-2024 14:19
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Gdyby to wszystko było takie proste ...
W PlayStore nie widzę nigdzie zakładki do pobrania WebView, tak jak w przypadku niemal wszystkich aplikacji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
22-08-2024 15:02
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Działa !
Nie wiem czemu ale nie mogłem pobrać WebView ze sklepu play.
na szczęście udało się pobrać ja ze strony https://android-system-webview.en.uptodown.com/android/versions
Mortyu dzięki za wskazówki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
03-09-2024 07:22
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Podbijam temat. U mnie logowanie do aplikacji dalej nie działa.
Zainstalowanie System WebView nie rozwiązało problemu z Moim ING, jedynie wygenerowało dodatkowy problem z połączeniem bluetooth .
BTW, oficjalny poradnik rozwiązywania problemów z logowaniem (który pojawia się w aplikacji z komunikatem błędu logowania) radzi: JEŚLI posiadasz telefon z Android System WebView to wyczyść także dane tej aplikacji. Wynika z tego, że ten komponent nie jest konieczny do logowania - jeśli go nie ma, nie powinien blokować logowania.
ING - Jakieś inne pomysły?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »