Odpowiedz

Niedziałająca aplikacja WRP0000

Problem narastał od kilku tygodni - najpierw nie wszystkie funkcje były dostępne (np. nie można było zobaczyć informacji o oszczędnościach), a kilka dni temu aplikacja przestała działać (nie można się zalogować).

Telefon z Androidem 9.

 

NIE pomogło:

- wyczyszczenie pamięci aplikacji;

- wyczyszczenie pamięci podręcznej Chrome;

- wyczyszczenie pamięci w Android System WebView;

- wyłączenie i włączenie telefonu;

- odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji Moje ING (ani przez wifi, ani przez sieć komórkową; ani z włączonym, ani z wyłączonym logowaniem odciskiem palca);

- odczekanie 3 dni aż problem sam się rozwiąże.

 

Po 5 min mielenia danych przez apkę po uruchomieniu pojawia się komunikat: Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000.

 

Co zrobić?

 

PS. Wygląda to niekorzystnie (zwłaszcza w świetle niedawnych ostrzeżeń przed SMSami o "wygasającej rejestracji aplikacji" - jeśli problem jest powszechny może kogoś wprowadzić w błąd i narazić na wyciek poufnych danych!).

Winfryda
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
06-08-2024
Wiadomość 1 z 15 (8 248 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Mam dokładnie taką samą sytuację. Oczywiście wszystkie sposoby naprawy po mojej stronie przerobiłem.
Na infolinii dostałem informację, że tak, oni wiedzą o problemie, że jest on spowodowany pracami serwisowymi z weekendu. Super serwisowanie. Nie ma żadnych komunikatów o pracach technicznych: https://www.ing.pl/aktualnosci/przerwy-serwisowe-niedostepnosci. Infolinia daje resztkowe informacje, brak konkretów, brak zaangażowania.

Poza tym nie można zapłacić nawet blikiem - blik się generuje, ale po próbie transakcji zostaje ona odrzucona i całe konto zostaje zablokowane w związku z "podejrzaną transakcją", gdzie to była transakcja na stronie, na której normalnie kupuję raz na kilka dni. Odblokowanie konta tylko przez infolinię, bo nie działa aplikacja na telefonie. Na infolinii z kolei jest wyzwaniem przejść autentykację odpowiadając na pytania o swoich produktach w banku. Pytania są różne, odpowiedzi na niektóre z nich już się po prostu nie pamięta, bo sytuację te miały miejsce przy zakładaniu konta lata temu. W przypadku negatywnej autentykacji jest informacja o tym, że należy udać się do płacówki banku (sytuacja miała miejsce po 18:00) albo zadzwonić później, znowu poczekać na linii, znowu poodpowiadać na pytania i tak w kółko.
Na dodatek przyczynę zablokowania konta dowiedziałem się tylko na infolinii (po przejściu autentykacji).
Do tego momentu całość sytuacji z blokowanie konta dla mnie wyglądała tak:
próba zapłata blikiem -> komunikat w aplikacji mobilnej: "nie udało się zapłacić blikiem, spróbuj ponownie" -> nowa próba -> ten sam komunikat -> próba zalogowania się na konto przez komputer dla sprawdzenia co się dzieje, czy kwota została pobrana -> komunikat o niepoprawnym haśle "po 5 próbach konto zostanie zablokowane" -> 4 próby wprowadzenia hasła 100% poprawnego, bo przed transakcją z blikiem logowałem się bez problemu -> ten sam komunikat o niepoprawnym haśle -> podejrzenie oszustwa, bo sytuacja wygląda nieciekawie dla mnie - moje konto przestało być moje? -> telefon na infolinię -> przejście kilka razy przez proces autentykacji -> i aż w tym momencie informacja o "podejrzanej transakcji". Komunikacja normalnie na najwyższym poziomie. Nie wspominając już o tym, że przy błędnej odpowiedzi na któreś z pytań w procesie autentykacji, zostaniesz poproszony o udanie się do płacówki lub ponowne połączenie z oczekiwaniem oczywiście na infolinii. To wszystko zajmuje czas, za który, o ile ktoś uzyskałby w ten moment dostęp do mojego konta, wszystkie środki zostałyby stracone.

Podsumowując:
1) Aplikacja mobilna nie działa;
2) Żadnych konkretnych informacji o przewidywanym terminie usunięcia problemu, oprócz formułki "pracujemy nad rozwiązaniem", nie uzyskano;
3) Opłata blikiem blokuje konto;
4) Można stracić dostęp do jedynej, obecnie choć w jakimś stopniu działającej, bankowości internetowej poprzez brak możliwości odpowiedzi na niektóre pytania w procesie autentykacji.
5) Brak gwarancji, że obecnie działająca na komputerze bankowość internetowa sama w sobie nie przestanie działać, nawet bez zablokowania dostępu - tak samo jak to miało miejsce z aplikacją mobilną.
6) Kiedy bank w taki sposób traktuje klientów, nie zawiadamiając o terminach, bez normalnych komunikatów chociażby na dedykowanej stronie banku o pracach technicznych, nie ma pewności, że nawet po wizycie w oddziale da się wypłacić swoje pieniędzy z rachunku. Wszystko można wytłumaczyć niedziałającym systemem. Ale jakie kroki zostały podjęte dla rozwiązania sytuacji? A jakie kroki zostały podjęte do zmniejszenia ryzyka występowania takich sytuacji?

Nie można mówić o wystarczającym zaangażowaniu banku patrząc na notorycznie zdarzające się problemy z działaniem aplikacji i nie odpowiedzialność w choćby wypuszczeniu w świat aktualizacji z problemami, na rozwiązanie których trzeba poczekać do kolejnej wersji, a po pobraniu tej nowej wersji, która rzekomo powinna mieć poprawki, okazuje się, że one nie rozwiązują problemu lub inny funkcjonał przestał działać. I tak w nieskończoność. Może warto dokładniej testować aplikację przed opublikowaniem?
Obecny problem nie jest związany z wersją aplikacji. Jest to problem serwerowy. Może wskutek błędów w weekendowych pracach serwisowych, może wskutek ataku hakerskiego - mnie jako klienta banku nie powinno to obchodzić.
Ja, podobnie jak i klienci wszystkich banków, chcę mieć pewność, że mam zapewniony dostęp do swoich pieniędzy.
Obecnie takiej pewności nie mam.
Odpowiedz
0 Lajków
Quesadilla
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
13-03-2023
Wiadomość 2 z 15 (8 200 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

W moim przypadku pomogło:

W wyszukiwarce google wpisz "system webview" kliknij link z przyciskiem instaluj przekierowującym na sklep Google. Zaloguj się do sklepu jeśli potrzebna. Powinien wyświetlić się przycisk "aktualizuj". Po aktualizacji tego komponentu logowanie w moje Ing powinno nastąpić bez problemu.
W moim przypadku po przywróceniu ustawień fabrycznych telefonu android (android 10) nie widział aktualizacji aplikacji system webview w sklepie google. Nawet wyszukiwanie tej aplikacji w sklepie Google nie zwracało właściwego wyniku (proponowało wersję z dopiskiem dev lub beta) . Stąd konieczność wyszukania przez wyszukiwarkę.

Podsumowując : Problem leży po stronie sklepu z aplikacjami Google który dla starszych wersji systemu nie wymusza aktualizacji, a nawet ukrywa w tym przypadku niezbędnego system webview.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 3 z 15 (8 107 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Podbijam temat !

 

Aplikacja niby działa - widzę stan swojego konta, aplikacja wita mnie po imieniu, ale nie mogę się zalogować, żeby np. wykonać przelew.

Po ok. 5 minutach ładowania aplikacji pojawia się komunikat "Nie udało się pobrać danych. Kod błędu WRP0000."

Oczywiście wyczyszczenie pamięci chrome, sklepu play, odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji, oraz wyłączenie i ponowne włączenie telefonu nic nie pomaga.

Ten sam problem występuje przy próbie zalogowania się do Mojego ING (przy takim podejściu do klienta już chyba niedługo "mojego") za pomocą przeglądarki - nie ładuje się strona logowania: https://login.ingbank.pl.

 

Rozwiązaniem nie jest również pobranie aplikacji Android System Webview - tej aplikacji zwyczajnie pobrać się nie da ze sklepu Play, a co do aplikacji pochodnych np. System Webview Beta lub System Webview Dev jest niemożliwe pobranie ich na moim urządzeniu (Samsung z systemem Android 9).

 

Dostrzegłem jeszcze jeden problem z aplikacją - tym razem dotyczący zaufanych urządzeń, na których można zainstalować Moje ING. System dopuszcza 3 takie urządzenia, ale jeżeli instaluję ponownie Moje ING na zaufanym urządzeniu system tego nie widzi i traktuje to jako instalowanie aplikacji na kolejnym urządzeniu.

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 4 z 15 (7 410 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

[ Edytowane ]
Spróbuj wyszukać aplikacje w wyszukiwarce chrome, a nie aplikacji sklep Play.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 5 z 15 (7 373 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

To nic nie daje.

Webview jest u mnie wyłączone i nie możliwości jego włączenia lub aktualizacji.

Z kolei Chrome wyszukuje Webview ale nigdzie nie widzę przycisku do jej instalacji lub aktualizacji.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 6 z 15 (7 300 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Jeśli jest wyłączony webview to aplikacja nie będzie działać, bo moje ing korzysta z tego komponentu. Na drugim screenie widać że znalazło android system web view więc wystarczy w link wejść i po przekierowanie do aplikacji sklepu zainstalowac.
Odpowiedz
0 Lajków
Mortyu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-08-2024
Wiadomość 7 z 15 (7 282 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Gdyby to wszystko było takie proste ...

W PlayStore nie widzę nigdzie zakładki do pobrania WebView, tak jak w przypadku niemal wszystkich aplikacji.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 8 z 15 (7 255 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Działa !

Nie wiem czemu ale nie mogłem pobrać WebView ze sklepu play.

na szczęście udało się pobrać ja ze strony https://android-system-webview.en.uptodown.com/android/versions

 

Mortyu dzięki za wskazówki.

Odpowiedz
0 Lajków
rafrzecki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
20-08-2024
Wiadomość 9 z 15 (7 241 wyświetleń)

Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Podbijam temat. U mnie logowanie do aplikacji dalej nie działa.

Zainstalowanie System WebView nie rozwiązało problemu z Moim ING, jedynie wygenerowało dodatkowy problem z połączeniem bluetooth Emotikon: Bardzo szczęśliwy.

 

BTW, oficjalny poradnik rozwiązywania problemów z logowaniem (który pojawia się w aplikacji z komunikatem błędu logowania) radzi: JEŚLI posiadasz telefon z Android System WebView to wyczyść także dane tej aplikacji. Wynika z tego, że ten komponent nie jest konieczny do logowania - jeśli go nie ma, nie powinien blokować logowania.

 

ING - Jakieś inne pomysły?

Odpowiedz
0 Lajków
Winfryda
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
2
06-08-2024
Wiadomość 10 z 15 (4 558 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Inne dane przelewu niż właściciela konta

I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?

23-11-2024
Re.: Problem z założeniem konta.

Zależy mi na wyjaśnieniu sytuacji, jednak w tym miejscu nie mamy podglądu do danych w systemie i danych naszych klientów.
Przykro mi, że syn ma kłopot z kontem. Jeśli było zapisane zgłoszenie w tej spr...

22-11-2024
Inne dane przelewu niż właściciela konta

Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz

...

23-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy