19-03-2017 23:10
Witam,
mam taki problem (a właściwie moja znajoma), że po zainstalowaniu Moje ING w telefonie oraz po aktywowaniu Blika nagle włączyły się jej SMS-y, których wcześniej nie miała. Przychodzą jej teraz sms-y po każdej operacji (przelew, płatności kartą itp), ale najgorsze jest to że naliczyło jej już ponad 7 zł za te SMS.
Sprawdzaliśmy ustawienia SMS w starej wersji bankowości w opcji Profil/Ustawieniaerwis SMS (tam definiuje się limity na powiadomienia SMS), ale w tej opcji ma "serwis SMS nieaktywny".
Prośba o poradę gdzie to można wyłączyć ? Znajoma jest zła na mnie że namówiłem ją na tego Blika który miał być niby za darmo.
20-03-2017 15:44
Blik jest za darmo wtedy gdy wykonasz transakcje bezgotówkowe na kwotę 300zł i więcej (zauważyłem to z mojego własnego doświadczenia) po za tym to nie sms-y tylko aplikacja Moje ING wyświetla powiadomienia push gdy rachunek zostanie uznany, blokadach i obciążeniach na rachunku (wiec o to sie nie musi martwić bo to nie ma nic wspólnego z sms-ami). Zapewne domyślam sie że ma telefon z systemem android?
20-03-2017 19:44
@Jamniczek @Stanislaw1988 Korzystanie z płatności BLIK jest bezpłatne. Nie jest prawdą, że za pomoca kodów BLIK należy wydać 300 zł, aby uniknąć prowizji. Ten warunek dotyczy płatności kartą płatniczą do konta w miesiącu rozliczeniowym. Pamiętajcie, że jeżeli korzystacie z konta Direct to pierwsza wypłata gotówki z bankomatu innego niż nasz lub sieci Planet Cash jest bezpłatna, następne kosztować będą po 2,5 zł.
@Jamniczek Domyślam się, że 7 zł to prognozowana opłata za kartę płatniczą, której Twoja znajoma uniknie spełniając warunek, o którym napisałem powyżej. Wiadomości sms, o których wspomniałeś to powiadomienia PUSH, które mając aktywną aplikację Moje ING Mobile są bezpłatne. Można je oczywiście wyłączyć w ustawieniach aplikacji mobilnej, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
24-03-2017 15:33 | Edytowano: 24-03-2017 15:38
Dzięki za odpowiedzi.
faktycznie to nie sms-y się włączyły tylko powiadomienia push po każdej operacji
Ale sms-y też przychodzą dola BLIK o takiej treści: "Przelew na telefon BLIN od (tu moje dane) na kwotę XX,XX został wykonany na rachunek odbiorcy".
W związku ztym mam dwa kolejne pytania:
1. czy te sms-y sa darmowe, czy też nie są za darmo, oraz jak je można wyłączyć aby nie przychodziły ? Jeśli nie są darmowe, to oznacza że jest "ukryta" opłata za coś, co reklamowane jest jako darmowe
2. Czy do powiadomień push można ustawić limity kwotowe takie jak w serwisie sms ? Czyli "powiadamiaj mnie tylko o operacjach powyżej określonej kwoty, nie zawracaj mi głowy drobnymi".
PS. Jeśli chodzi o prognozowana opłatę za kartę 7zł, to też tak myślałem, ale znajoma zapewniła mnie że już dawno "nabiła" zakupów na ponad 500zł, stąd jej zaniepokojenie.
25-03-2017 15:30
16-11-2017 10:45
17-11-2017 10:59
Nie możesz zmienić tych ustawień. Przekazałem jednak Twoją sugestię do zespołu odpowiedzialnego za rozwój aplikacji mobilnej.
Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Huawei. Okazało się, że nie mogę aktywować płatności telefonem . z czego wcześniej korzystałem bez problemu na telefonie Honor i Oppo. Po wielu próbach udałem się
... 16-02-2025ING jako bank chwalę, za komunikację, relatywnie dobry UI,
ale z minusów to zazwyczaj ostrzegam przed tym maskowanie.
Rozumiem, że dla większości ludzi to jest dobry dodatkowy mechanizm bezpieczeństwa
... 16-02-2025