19-03-2017 23:10
Witam,
mam taki problem (a właściwie moja znajoma), że po zainstalowaniu Moje ING w telefonie oraz po aktywowaniu Blika nagle włączyły się jej SMS-y, których wcześniej nie miała. Przychodzą jej teraz sms-y po każdej operacji (przelew, płatności kartą itp), ale najgorsze jest to że naliczyło jej już ponad 7 zł za te SMS.
Sprawdzaliśmy ustawienia SMS w starej wersji bankowości w opcji Profil/Ustawieniaerwis SMS (tam definiuje się limity na powiadomienia SMS), ale w tej opcji ma "serwis SMS nieaktywny".
Prośba o poradę gdzie to można wyłączyć ? Znajoma jest zła na mnie że namówiłem ją na tego Blika który miał być niby za darmo.
20-03-2017 15:44
Blik jest za darmo wtedy gdy wykonasz transakcje bezgotówkowe na kwotę 300zł i więcej (zauważyłem to z mojego własnego doświadczenia) po za tym to nie sms-y tylko aplikacja Moje ING wyświetla powiadomienia push gdy rachunek zostanie uznany, blokadach i obciążeniach na rachunku (wiec o to sie nie musi martwić bo to nie ma nic wspólnego z sms-ami). Zapewne domyślam sie że ma telefon z systemem android?
20-03-2017 19:44
@Jamniczek @Stanislaw1988 Korzystanie z płatności BLIK jest bezpłatne. Nie jest prawdą, że za pomoca kodów BLIK należy wydać 300 zł, aby uniknąć prowizji. Ten warunek dotyczy płatności kartą płatniczą do konta w miesiącu rozliczeniowym. Pamiętajcie, że jeżeli korzystacie z konta Direct to pierwsza wypłata gotówki z bankomatu innego niż nasz lub sieci Planet Cash jest bezpłatna, następne kosztować będą po 2,5 zł.
@Jamniczek Domyślam się, że 7 zł to prognozowana opłata za kartę płatniczą, której Twoja znajoma uniknie spełniając warunek, o którym napisałem powyżej. Wiadomości sms, o których wspomniałeś to powiadomienia PUSH, które mając aktywną aplikację Moje ING Mobile są bezpłatne. Można je oczywiście wyłączyć w ustawieniach aplikacji mobilnej, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
24-03-2017 15:33 | Edytowano: 24-03-2017 15:38
Dzięki za odpowiedzi.
faktycznie to nie sms-y się włączyły tylko powiadomienia push po każdej operacji
Ale sms-y też przychodzą dola BLIK o takiej treści: "Przelew na telefon BLIN od (tu moje dane) na kwotę XX,XX został wykonany na rachunek odbiorcy".
W związku ztym mam dwa kolejne pytania:
1. czy te sms-y sa darmowe, czy też nie są za darmo, oraz jak je można wyłączyć aby nie przychodziły ? Jeśli nie są darmowe, to oznacza że jest "ukryta" opłata za coś, co reklamowane jest jako darmowe
2. Czy do powiadomień push można ustawić limity kwotowe takie jak w serwisie sms ? Czyli "powiadamiaj mnie tylko o operacjach powyżej określonej kwoty, nie zawracaj mi głowy drobnymi".
PS. Jeśli chodzi o prognozowana opłatę za kartę 7zł, to też tak myślałem, ale znajoma zapewniła mnie że już dawno "nabiła" zakupów na ponad 500zł, stąd jej zaniepokojenie.
25-03-2017 15:30
16-11-2017 10:45
17-11-2017 10:59
Nie możesz zmienić tych ustawień. Przekazałem jednak Twoją sugestię do zespołu odpowiedzialnego za rozwój aplikacji mobilnej.
Z racji tego, że masz u nas kredyt hipoteczny wspólny z żoną, to macie również wskazane konto, z którego kredyt jest spłacany. W takiej sytuacji każdy ze współposiadaczy kredytu może zostać poproszony
... 21-11-2024