Płatności

Odpowiedz

Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Witam,

dnia 18.10 zamówiłem z Niemieckiego Media Markt przedpremierowo smartfon. 

Płatność odbyła się kartą, pieniądze zostały przelane, pozostało czekać do premiery i na odbiór smartfona.

Wczoraj dostałem przelew zwrotny oraz maila w którym jest napisane mniej więcej tak (translator): 

 

"Producent niestety spóźnia się z dostawą. Dostawy oczekuje się w tygodniu kalendarzowym 45. Gdy towary dotrą do naszego magazynu. Otrzymasz potwierdzenie zamówienia i fakturę e-mailem. Następnie twoje zamówienie zostanie wysłane natychmiast. Uwaga: jeśli wybrałeś całkowitą dostawę kilku zamówionych przedmiotów, wcześniej dostępne produkty nie mogą zostać dostarczone wcześniej. Późniejsza konwersja Twojej dostawy na dostawy częściowe nie jest niestety możliwa. Za to opóźnienie dostawy chcielibyśmy oficjalnie przeprosić i podziękować za cierpliwość."

 

Teraz nie wiem za bardzo w czym problem.

Czy transakcja została anulowana, pieniądze zostały zwrócone i jeśli chcę to będę musiał zamówić jeszcze raz po dostawie?

Jest napisane, że dostanę po dostawie potwierdzenie zamówienia oraz fakturę ale za co skoro oddali pieniądze.

Chodzi o to czy mogę być spokojny o zwrócone pieniądze i nie będą pobrane z konta w momencie, gdy dostaną dostawę i transakcja się wznowi?

Może to głupie ale wolę się upewnićEmotikon: Mrugający

 

Pozdrawiam 

Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 1 z 8 (27 254 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

W tej sytuacji proszę skontaktuj się ze sklepem, w którym robiłeś zakupy. Warto potwierdzić, w jaki sposób będzie zrealizowana ta transakcja, gdy zamówiony przez Ciebie towar się pojawi. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 2 z 8 (27 146 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Czyli niekoniecznie można uznać transakcję za zakończona, jeśli pieniądze zostały zwrócone?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 3 z 8 (27 136 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

I jak można rozumieć "zwolnienie blokady"?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 4 z 8 (27 129 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@silenc Gdy poprawnie wykonasz płatność (zarówno fizycznie w sklepie, czy w internecie) na Twoim koncie nakładamy blokadę na kwotę transakcji. Przez osiem dni czekamy na potwierdzenie płatności od jej odbiorcy. Jeśli to zrobi, to blokada zmienia się w zaksięgowaną transakcję, wysyłamy pieniądze do odbiorcy. Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu. Nawiązując do wcześniejszego pytania- pieniądze nie zostały zwrócone, bo na dobrą sprawę nie były nigdzie wysłane. Były w blokadzie, która została zwolniona. 


***Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
DawidSz
Były moderator
Były moderator icon
225
48
26-11-2018
Wiadomość 5 z 8 (27 060 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Wszystko jasne i zrozumiałe! Dziękuję
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 6 z 8 (27 047 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@DawidSz w takim razie nawet po tych 8 dniach może zaakceptować przelew i pieniądze zostaną pobrane ?

"Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu."
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 7 z 8 (26 867 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Tak, sklep w każdej chwili może ponownie wysłać zapytanie o płatność. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
SylwiaG
Były moderator
Były moderator icon
185
42
23-04-2018
Wiadomość 8 z 8 (26 775 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: nowy system bankowosci internetowej

Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl

...

06-12-2025
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I

...

06-12-2025
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trafiłem na ten temat w  "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia.  Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz

...

06-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy