Płatności

Odpowiedz

Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Witam,

dnia 18.10 zamówiłem z Niemieckiego Media Markt przedpremierowo smartfon. 

Płatność odbyła się kartą, pieniądze zostały przelane, pozostało czekać do premiery i na odbiór smartfona.

Wczoraj dostałem przelew zwrotny oraz maila w którym jest napisane mniej więcej tak (translator): 

 

"Producent niestety spóźnia się z dostawą. Dostawy oczekuje się w tygodniu kalendarzowym 45. Gdy towary dotrą do naszego magazynu. Otrzymasz potwierdzenie zamówienia i fakturę e-mailem. Następnie twoje zamówienie zostanie wysłane natychmiast. Uwaga: jeśli wybrałeś całkowitą dostawę kilku zamówionych przedmiotów, wcześniej dostępne produkty nie mogą zostać dostarczone wcześniej. Późniejsza konwersja Twojej dostawy na dostawy częściowe nie jest niestety możliwa. Za to opóźnienie dostawy chcielibyśmy oficjalnie przeprosić i podziękować za cierpliwość."

 

Teraz nie wiem za bardzo w czym problem.

Czy transakcja została anulowana, pieniądze zostały zwrócone i jeśli chcę to będę musiał zamówić jeszcze raz po dostawie?

Jest napisane, że dostanę po dostawie potwierdzenie zamówienia oraz fakturę ale za co skoro oddali pieniądze.

Chodzi o to czy mogę być spokojny o zwrócone pieniądze i nie będą pobrane z konta w momencie, gdy dostaną dostawę i transakcja się wznowi?

Może to głupie ale wolę się upewnićEmotikon: Mrugający

 

Pozdrawiam 

Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 1 z 8 (24 670 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

W tej sytuacji proszę skontaktuj się ze sklepem, w którym robiłeś zakupy. Warto potwierdzić, w jaki sposób będzie zrealizowana ta transakcja, gdy zamówiony przez Ciebie towar się pojawi. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 2 z 8 (24 562 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Czyli niekoniecznie można uznać transakcję za zakończona, jeśli pieniądze zostały zwrócone?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 3 z 8 (24 552 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

I jak można rozumieć "zwolnienie blokady"?
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 4 z 8 (24 545 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@silenc Gdy poprawnie wykonasz płatność (zarówno fizycznie w sklepie, czy w internecie) na Twoim koncie nakładamy blokadę na kwotę transakcji. Przez osiem dni czekamy na potwierdzenie płatności od jej odbiorcy. Jeśli to zrobi, to blokada zmienia się w zaksięgowaną transakcję, wysyłamy pieniądze do odbiorcy. Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu. Nawiązując do wcześniejszego pytania- pieniądze nie zostały zwrócone, bo na dobrą sprawę nie były nigdzie wysłane. Były w blokadzie, która została zwolniona. 


***Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
DawidSz
Były moderator
Były moderator icon
225
48
26-11-2018
Wiadomość 5 z 8 (24 476 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Wszystko jasne i zrozumiałe! Dziękuję
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 6 z 8 (24 463 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

@DawidSz w takim razie nawet po tych 8 dniach może zaakceptować przelew i pieniądze zostaną pobrane ?

"Jeśli ten jednak nie potwierdzi płatności w ciągu tego czasu, to zwalniamy blokadę- znów możesz korzystać z tych pieniędzy. Niemniej, nawet po zwolnieniu blokady, odbiorca może potwierdzić tę transakcję. Wtedy będziemy musieli ją zaksięgować i wysłać pieniądze z Twojego konta do sklepu."
Odpowiedz
0 Lajków
silenc
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
0
10-07-2016
Wiadomość 7 z 8 (24 283 wyświetleń)

Re: Zwolnienie blokady, zwrot pieniędzy.

Tak, sklep w każdej chwili może ponownie wysłać zapytanie o płatność. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
181
41
23-04-2018
Wiadomość 8 z 8 (24 191 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Wpłatomat źle policzył pieniądze

W dodatku, z tego co widzę na forum nie jestem jedyną osobą, której się przytrafiła podobna sytuacja. Jak widać więc zdarzają się takie sytuacje, nie może być tak, że wpłatomat sobie zjada 2tys., a ba...

15-11-2024
Wpłatomat źle policzył pieniądze

Dnia 7.11.2024 dokonywałam wpłat w bankomacie Skierniewice, ul. Wyszyńskiego 13/15. Miałam naszykowane 3 pliki banknotów: 5300zl, 10 000zl i 10 000zl. 5300zl wpłaciłam pierwsza wpłata, a następnie wło...

15-11-2024
Pula kodów De'Longhi

Cześć,
Chciałbym skorzystać z kodu rabatowego De’Longhi (15%). Niestety, w aplikacji Moje ING widnieje informacja, że pula kodów została wyczerpana.
Czy pula zostanie uzupełniona?
Pozdrawiam

15-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy