17-07-2020 13:17
Witam,
Mam dość nietypowe pytanie.
Otóż jadę kupić samochód do Holandii. Sprzedający zażyczył sobie, abym udał się z nim do jego banku (nie jest to ING, jakiś holenderski bank) i wykonał tam przelew na jego konto.
Zastanawia mnie, czy taka operacja jest w ogóle możliwa?
Płatność miałaby być w EUR z mojego konta walutowego ROR (mam również do niego kartę debetową, jeśli cokolwiek to zmienia).
Czyli analogicznie, gdyby taka sytuacja byłaby u nas to przychodzę z Holendrem do ING w Polsce i Holender chce wykonać przelew ze swojego konta w holenderskim banku, na moje konto w ING
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
18-07-2020 11:00
Ciężko mi powiedzieć, jak to wygląda w innych bankach, natomiast u nas - przelew możesz wykonać w naszym oddziale, tylko jeśli jesteś naszym klientem. Nie możemy zlecić przelewu z Twojego konta w innym banku 😕
Osoba trzecia, w naszym oddziale może jedynie wpłacić na Twoje konto gotówkę. Wymagamy wtedy okazania dokumentu tożsamości i podania pełnego numeru konta. Od osoby wpłacającej możemy pobrać dodatkową opłatę.
19-07-2020 10:24
Dziękuję, tak też przypuszczałem... Pytanie przy okazji - czy istnieje jakiś sposób, aby będąc już w NL wykonać przelew natychmiastowy na holenderskie konto (niekoniecznie w ING, może są jakieś serwisy pośredniczące itp.)?
Wiem, że mogę wykonać przelew z mojego ROR w opcji 'pilne', ale z tego co czytałem, to wcale nie oznacza że wpłata jest natychmiast księgowana na koncie drugiej osoby, może to zająć nawet 1 dzień (zależy mi na tym, aby sprzedający miał pieniądze niezwłocznie u siebie).
19-07-2020 11:37
Jedyną opcją jaką, oferujemy w przypadku przelewów w obcej walucie, jest właśnie przelew pilny. Słusznie jednak zauważyłeś, że nie ma tu gwarancji, że pieniądze trafią do odbiorcy tego samego dnia. Jeżeli wyślesz przelew do godziny granicznej dla danej waluty, to jest pewne, że bank odbiorcy w tym samym dniu otrzyma ten przelew. Nie mamy jednak pewności, że zaksięguje go tego samego dnia (to zależy od ich zasad). Co więcej, takie przelewy są realizowane tylko w dni robocze. Nie wiemy, czy są jakieś serwisy internetowe, które pośredniczą w takich transakcjach i na jakich zasadach. W weekend i tak nie ma szans na to, aby przelew w obcej walucie do innego banku został zrealizowany.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
3 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |