Kredyty i pożyczki

Odpowiedz

Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Witam serdecznie,

 

w weekend nie było wglądu w zakładkę dotyczącą pożyczek.

Był komunikat "coś poszło nie tak".

 

Podobno zmienił się sposób rozliczenia nadpłaty pożyczki. Dotychczas nadpłata skutkowała aktualizacją raty (zmniejszeniem) oraz aktualizacją harmonogramu następnych płatności praktycznie zaraz po nadpłacie. Obecnie nadpłata nie ma wpływu na zmianę najbliższej raty a w harmonogramie zmienia się kwota spłaty i odsetek. Również obecnie pobierając harmonogram pokazuje on nieprawdę na temat przyszłych spłat gdyż przedstawia raty sprzed nadpłaty - jest nieaktualny od dnia nadpłacenia.

 

Pytanie - czy nie uważają Państwo, że klient mający u Państwa pożyczkę powinien o tym wiedzieć?

Jeśli dotychczas nadpłata pozwalała na zabezpieczenie mniejszej kwoty na spłatę najbliższej raty to teraz nie ma wpływu na jej wysokość a co za tym idzie - trzeba mieć przygotowane większe środki bez uwzględnienia nadpłaty. 

 

Ta zmiana nie jest bez różnicy - zmienia się zasada spłaty najbliższej raty. 

Harmonogram jest niewłaściwy dla kolejnych spłat (zostanie zaktualizowany dopiero w przyszłości).

 

Można gdzieś przeczytać w komunikacie co się zmieniło?

Odpowiedz
0 Lajków
Lukaszu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
28-11-2024
Wiadomość 1 z 6 (2 923 wyświetleń)

Re.: Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Nie mieliśmy zmian w rozliczaniu nadpłaty pożyczki gotówkowej w Moim ING. 

Jeśli nadpłacisz pożyczkę, raty pozostają w tej samej wysokości, a skraca się okres kredytowania. Jeśli chcesz zmniejszyć wysokość kolejnych rat, możesz to zrobić w placówce poprzez podpisanie aneksu.

Nie pobieramy za to opłaty. 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
554
124
04-09-2015
Wiadomość 2 z 6 (2 852 wyświetleń)

Re.: Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Nie wiem, może tak jak jest w pożyczce dla konta indywidualnego. Jak mam pożyczkę dla firm i okres kredytowania nigdy się nie skracał, zmniejszała się najbliższa rata. Czy ktoś może dać jakiś link do oficjalnej informacji, komunikatu albo zmian w temacie nadpłacania po 24 listopada.

Odpowiedz
0 Lajków
Lukaszu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
28-11-2024
Wiadomość 3 z 6 (2 784 wyświetleń)

Re.: Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Pytanie klucz - dlaczego nie zostałem poinformowany o zmianie zasad dotyczących nadpłat? Wydaje mi się, że bank ma obowiązek transparentnego informowania o zasadach spłaty/nadpłaty kredytu. Natomiast jeśli nie musi informować i może sobie zmieniać zasady jak tylko zechce, to jak to się ma do punktu z umowy.

 

W ogólnych warunkach kredytowania mam punkt 9 Kredyty - podpunkt 7.

 

Przedterminowa częściowa spłata Kredytu (nadpłata) nie zwalnia Klienta z terminowego spłacania kolejnych rat. Gdy Klient dokona, nadpłaty wysokość miesięcznej raty zmieni się najpóźniej następnego dnia roboczego po jej dokonaniu i będzie obowiązywała do dnia najbliższej aktualizacji oprocentowania. Nadpłata nie wymaga aneksowania umowy.

Odpowiedz
0 Lajków
Lukaszu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
28-11-2024
Wiadomość 4 z 6 (2 772 wyświetleń)

Re.: Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Proszę, napisz do nas w tej sprawie na czacie w Moim ING. Specjaliści firmowy są dostępni w dni robocze od 8 do 18 i sprawdzą dla Ciebie te informacje. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
602
127
12-04-2017
Wiadomość 5 z 6 (2 546 wyświetleń)

Re.: Nadpłata pożyczki - Zmiany bez poinformowania

Minął miesiąc. Dostałem odpowiedzi na wszystkie reklamacje.

 

Teraz już podczas nadpłacania jest informacja o tym, iż bieżąca rata po nadpłacie się nie zmieni. O tym, że zmiana wysokości raty będzie zmieniona po najbliższym opłaceniu. Zatem wnioski takie - zmiany w systemie wprowadzone były bez dodatkowych informacji. Tak na żywca. Byłem jednym z pierwszych którzy nie wiedzieli co się dzieje. W dodatku w dniu gdy rata zeszła, wcale się nie przeliczyła tylko dopiero kolejnego dnia. W reklamacji przeproszono mnie za to. 

 

W kolejnym temacie reklamacji - pytania o to czy harmonogram który miałem był poprawny odpowiedzi nie uzyskałem. Oczywistym jest, że nie był poprawny, tylko jak bank może się przyznać do błędu. Teraz już po nadpłacie, pobierany harmonogram zawiera zmiany w racie. Przez długi czas wszystko prezentowane było błędnie, źle przeliczone.

 

Kolejne pytanie - czy tak można w trakcie trwania kredytu zmieniać zasady. Odpowiedź jest taka "4 czerwca przesłaliśmy Panu informacje w Moje ING o zmianie regulacji w Ogólnych warunkach kredytowania i udzielania gwarancji... Nie zgłosił Pan do niej sprzeciwu".

 

Podsumowując - bank może zmieniać zasady w trakcie podpisanej umowy kredytowej. To co się akceptuje biorąc kredyt będzie nieaktualne. Dodatkowo może wprowadzać zmiany w systemie technicznym bez wyjaśnień, bez komunikatów, z błędami a Klient może co najwyżej składać reklamacje u specjalistów na czacie. Mało to profesjonalne z tymi nadpłatami. Jak bank obracający pieniędzmi może w taki sposób wprowadzać zmiany? 

 

Przykro mi, ale to już nie ten bank co kiedyś. Też udzieliłem ING kredyt - ale zaufania i przykro mi z tego powodu. Tego kredytu nie można nadpłacić, czas na zmiany!

Odpowiedz
0 Lajków
Lukaszu
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
28-11-2024
Wiadomość 6 z 6 (1 293 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Problem z logowaniem na iOS 18.4 developer beta

Skontaktuj się z nami pod numerem 32 357 00 69. Po potwierdzeniu tożsamości będziemy mogli pomóc w tej sprawie. 

27-03-2025
Re.: Błedny login i pesel mimo wpisywania dobrego!

mela1 Spróbuj skorzystać z formularza odblokowania konta. Znajdziesz go tutaj: 
https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa-mojeing/centrum-pomocy
Jeśli to nie pomoże, to proszę, zadzwoń pod n

...

27-03-2025
Re.: Błedny login i pesel mimo wpisywania dobrego!

Aa nie zwróciłam uwagi na to ale moderator juz usunął. Robiłam aktualizacje znowu i nadal aplikacja nie dziala tragedia.

27-03-2025