22-03-2022 00:41
Witam,
Dwa tygodnie temu złożyłem wraz z drugą połówką dyspozycję zmiany oprocentowania ze zmiennego na stałe (ekokredyt hipoteczny na budowę domu). Pomimo dużych zarobków, o wiele wyższych niż przy składaniu wniosku o udzielenie kredytu rok wcześniej - otrzymaliśmy decyzję negatywną.
Powód?
Jeden z wnioskodawców ma umowę o pracę do 31.05.2022 (zatrudnienie w obecnej firmie od ok. 3 lat). Czy ja dobrze rozumiem, że pomimo terminowej spłaty obecnego zobowiązania, stałych udokumentowanych przychodów obu osób (zarobki przy których rata na stałym oprocentowaniu wyniosłaby ok. 15% miesięcznych przychodów), nie stać nas na spłacanie kredytu na stałym oprocentowaniu (6,5%)? Tylko dlatego, że za 3 miesiące jedna z osób będzie przedłużała umowę w firmie, w której pracuje od 3 lat? Mam również rozumieć, że wg banku stać nas za to na oprocentowanie zmienne, które obecnie jest już wyższe niż 6,5%? Jest w tym jakakolwiek logika? Rozumiem, że bank może odrzucić wniosek o nowy kredyt, bo jest to dla niego ryzyko. Ale odrzucić wniosek od obecnego klienta o zmianę oprocentowania, tylko i wyłącznie z powodu trwania umowy jednego z kredytobiorców? Nonsens.
Czy istnieje możliwość odwołania się od tej decyzji/złożenia reklamacji oraz ponownego rozpatrzenia mojej sprawy? Mogę zorganizować przedłużenie umowy w ciągu kilku dni, jednak czy w związku z tym mogę utrzymać ofertę oprocentowania z dnia złożenia wniosku (6,5%)? Pracownik banku nie był mi w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na dzień dzisiejszy oprocentowanie stałe wynosi 7,31%, za które oczywiście podziękuję i w przypadku braku możliwości skorzystania z pierwotnej oferty będę zmuszony refinansować kredyt w innym banku, z oczywistych przyczyn.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
23-03-2022 08:00
Chciałabym pomóc w wyjaśnieniu tej sytuacji, jednak w tym miejscu nie mam dostępu do złożonego przez Ciebie wniosku.
Nie jestem w stanie sprawdzić dokładnie powodu negatywnej decyzji.
W przypadku umów o pracę na czas określony wymagamy stażu pracy wstecz co najmniej 6 miesięcy.
Umowa powinna być zawarta w przód na co najmniej 12 miesięcy na moment składania wniosku.
Jak składasz ponownie wniosek o aneks – zmiana na stałe oprocentowanie,
wówczas przedstawiamy nową aktualną ofertę.
Jeśli chciałbyś wyjaśnić sytuację najlepiej jak skontaktujesz się z naszymi specjalistami z działu hipotek.
Przyjmą wtedy od Ciebie zgłoszenie i na tej podstawie sprawę wyjaśnimy indywidualnie.
specjaliści są dostępni na czacie w Moim ING lub infolinii pod numerem 32 357 00 57, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00, w soboty do godziny 16:00.
Przez Społeczność nie możemy dodać informacji do zgłoszonej reklamacji. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie po zalogowaniu w Moim ING. Tam przekażemy tę dodatkową informację do Twojej reklamacji,
... 07-10-2024Czy dałoby się dodać dodatkowy filtr w sekcji "ukryj", który ukrywałby przelewy wewnętrzne podczas wyświetlania historii operacji na koncie?
07-10-2024