Odpowiedz

Uruchomienie transzy

Na dniach otrzymam od Państwa ostateczną decyzję kredytową i będę chciał podpisać jak najszybciej umowę z uwagi na nieobecność w kraju w II połowie miesiąca. Pierwszą transzę chcę uruchomić na kilka dni przed wymaganą datą od Dewelopera (12.10). Nie opłaca mi się raczej zlecać wypłaty na bezpośrednio przy podpisywaniu Umowy, bo spowoduje to naliczenie odsetek za cały miesiąc, w którym nie musiałem jeszcze uruchamiać środków.

 

Co jest potrzebne do uruchomienia pierwszej transzy od Państwa? Czy uruchomienie transzy może zostać wykonane telefonicznie / internetowo czy wymaga wizyty w placówce stacjonarnej? Rozumiem też, że na dzień zlecania uruchomienia transzy muszę też posiadać zebrane na koncie w ING środki odpowiadające wartością wkładowi własnemu. Czy potrzebuję też potwierdzenia wpłacenia (z rachunku spoza ING) poprzednich płatności dla Dewelopera, które realizowane był z środków własnych? 

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 1 z 5 (7 401 wyświetleń)

Re: Uruchomienie transzy

Wkład własny trzeba będzie uruchomić deweloperowi, aby uruchomić nasz kredyt, nie wystarczy, że pieniądze czekają na koncie. Abyśmy mogli uruchomić nasz kredyt, konieczna będzie wizyta w oddziale i podpisanie wniosku o uruchomienie kredytu. Trzeba wtedy pokazać dokumenty wymienione indywidualnie w decyzji kredytowej w załączniku nr 3 do umowy kredytowej – jako warunki przed uruchomieniem. Wniosek o uruchomienie można złożyć wcześniej, my przelewamy transze w dacie, która jest na harmonogramie dewelopera. Dzięki temu odsetki będą się też naliczały od tej daty.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
538
120
04-09-2015
Wiadomość 2 z 5 (7 393 wyświetleń)

Re: Uruchomienie transzy

Wyjaśniając - data wypłata transzy nie jest na pewno przez Państwa realizowana w dniu, który wskazuje harmonogram dewelopera.

Wówczas wszyscy klienci mieliby opóźnienie w opłatach, gdyż deweloper oczekuje uznania środków na jego koncie najpóźniej we wskazanej dacie.

Biorąc pod uwagę sytuację najbardziej nietypową - data w harmonogramie dewelopera wskazana jest na piątek i Państwo realizujecie przelew po ostatniej sesji wychodzącej, wówczas przelew dotarłby do dewelopera dopiero w poniedziałek. Oznaczałoby to 2 pełne dni naliczenia karnych odsetek za opóźnioną płatność.

 

W moim przypadku dyspozycja wypłaty transzy wiązała się z wyborem wraz z doradcą daty, w której realizowana ma być wypłata. Płatność mamy akurat 12.10, więc dla bezpieczeństwa wskazaliśmy datę 10.10 (żeby uwzględnić powyżej przedstawioną zależność).
Musi to być jednak data faktycznie oddalona o min. 10 dni od momentu składania dyspozycji.

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 3 z 5 (6 992 wyświetleń)

Re: Uruchomienie transzy

@Galanel88 Na wypłatę transzy mamy zgodnie z umową 10 dni. Zazwyczaj realizujemy to szybciej Emotikon: Szczęśliwy
Nie musisz się obawiać, pieniądze powinny dotrzeć do dewelopera na czas.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 5 (6 949 wyświetleń)

Re: Uruchomienie transzy

Absolutnie się nie martwię Emotikon: Szczęśliwy. Tłumaczyłem sytuację przedmówcy.
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 5 z 5 (6 947 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Decyzja w procesie NWH

Cześć, mój doradca również złożył mój wniosek przez NWH. Czy długo ostatecznie czekałaś na decyzję ostateczną?. Mój kompletny wniosek złożyliśmy 22.07 i zastanawiam się ile czasu od tego może być pode...

26-07-2024
Re.: Problem z płatnościami zbliżeniowymi

Proszę w pierwszej kolejności w bankowości internetowej w szczegółach karty wyłączyć zbliżeniowość na karcie. Następnie, proszę dokonać płatności z kodem PIN i na nowo uruchomić płatności zbliżeniowe ...

26-07-2024
Re.: Zablokowane konto przez dział bezpieczenstwa

Napisz proszę do nas ponownie na czacie. Sprawdzimy wówczas dla Ciebie informacje. Tu nie jesteśmy w stanie pomóc.

26-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy