13-09-2022 14:59 | Edytowano: 13-09-2022 15:09
Tak jak w temacie wiadomości. Czy ktoś musiał takie notarialne pełnomocnictwo przedstawić w przypadku braku możliwości stawienia się wszystkich kredytobiorców w oddziale banku?
Otóż ja dostałem taką informację o potrzebie przedstawienia pełnomocnictwa, które dostarczyłem do banku ale zostało ono zakwestionowane przez radcę prawnego ING z powodu braku zapisu o "zmianie wysokości odsetek maksymalnych oraz odsetek podwyższonych" pomimo zapisu mówiącego o "oraz do dokonania wszelkich czynności prawnych i faktycznych nie wymienionych wprost w niniejszym pełnomocnictwie, a które dla właściwej realizacji tegoż pełnomocnictwa okażą się niezbędne". Koszt aktu notarialnego to 123,00 zł, które było wydane na marne. Dopełniłem tego co bank ode mnie pierwotnie wymagał aby było zawarte w pełnomocnictwie i nie mogę teraz zgodzić się na to, że dokument został odrzucony.
Proszę osoby z Banku aby wypowiedziały się w tej sprawie.
Z szacunkiem,
Marek C.
P.S. Uzasadnienie radcy prawnego nie zostało mi udostępnione.
14-09-2022 15:30
Każde pełnomocnictwo w formie aktu notarialnego jest indywidualnie opiniowane przez naszych radców prawnych. Jeżeli radca prawny po analizie aktu stwierdzi konieczność uzupełnienia treści dokumentu o dodatkowe zapisy, to możemy zaakceptować takie pełnomocnictwo, dopiero gdy dokument zostanie skorygowany zgodnie ze wskazówkami radcy prawnego.
Co ważne, po dostarczeniu zmodyfikowanego pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego dokument zostanie przekazany do ponownej opinii radcy prawnego.
14-09-2022 18:59
Rozumiem, tylko ze można by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji gdyby pracownik banku, który instruował mnie ws. pełnomocnictwa był odpowiednio przeszkolony i poinformowany przez prawników Banku co pełnomocnictwo w danym wypadku powinno zawierać. Liczy się czas jaki jest potrzebny aby taki dokument w formie aktu notarialnego załatwić, ilość ludzi zaangażowanych oraz pieniądze wydane na marne. Nie wiem czy nie jest to kolejny przejaw utrudniania klientom banków dokonania nadpłaty kredytu i w konsekwencji skrócenia okresu kredytowania. Czy sprawa ta nie nadaje się jako skarga na bank do UOKIK??
Nadmieniam, że w roku 2014 Bank ING był w stanie ZDALNIE założyć mi rachunek ROR gdy przebywałem w Belgii i jako poświadczenie tożsamości był wymagany przelew z innego banku w Polsce na kwotę 1 zł a dzisiaj jako kredytobiorca nie mogę podpisać aneksu w oddziale w Bydgoszczy a żona z racji przebywania w Olsztynie w oddziale w tym mieście. Skąd ten wymóg aby wszyscy kredytobiorcy byli obecni w tym samym czasie w tym samym oddziale??? Przecież ja nie chcę pożyczyć pieniądze od banku tylko przeciwnie - chcę je wcześniej spłacić.
16-09-2022 12:53
Rozumiem, że sytuacja jest niekomfortowa. Jednak wymóg ten wynika z Kodeksu Cywilnego. Dokumenty muszą być podpisane w tym samym czasie w oddziale, aby nie doszło do sytuacji, w której jeden z kredytobiorców nie podpisze aneksu. Jest jednak alternatywne rozwiązanie, niewymagające pełnomocnictwa notarialnego. Kredytobiorcy mogą podczas wspólnej wizyty w placówce podpisać pełnomocnictwo na naszym formularzu. Nie musi być ono potwierdzone przez notariusza. Po jego złożeniu, w przyszłości wystarczy jeden kredytobiorca, aby podpisać aneks o skrócenie okresu kredytowania.
16-09-2022 16:19
To wytłumaczenie mnie nie przekonuje ponieważ w przypadku gdy jedno z kredytobiorców zdecyduje się nie podpisać aneksu siłą rzeczy aneks nie może wejść w życie. Podpisanie aneksu przez oboje kredytobiorców w 2 różnych oddziałach banku w obecności pracownika banku, po zweryfikowaniu danych kredytobiorcy, w krótkim, kilkudniowym odstępie czasu rozwiązałoby wiele problemów. Nadmieniam, że nie mamy możliwości być razem w jakimkolwiek oddziale banku aby podpisać pełnomocnictwo na formularzu bankowym. W grę wchodzi tylko dokument poświadczony przez notariusza, który zgodnie z instrukcjami pracownika banku został skrupulatnie przygotowany i dostarczony do banku lecz odrzucony przez radce prawnego banku. A czas ucieka!!
20-09-2022 23:21
Dziękujemy za opinię w tej sprawie. Zapisałam ją i przekazałam do odpowiedniego zespołu. Jedyne dostępne obecne rozwiązania to zastosowanie naszego pełnomocnictwa lub pełnomocnictwa notarialnego uwzględniającego wskazówki radcy prawnego.
27-09-2022 08:06
Aneks udało się podpisać 2 dni przed terminem. Pełnomocnictwo zostało uzupełnione o wpis wymagany przez radce prawnego i nowy akt notarialny został wystawiony przez notariusza. Zmarnowane dodatkowe 2 tygodnie, dodatkowe koszty i zaangażowanie wielu osób aby to zrealizować. A można było od razu poinformować klienta co akt notarialny ma zawierać.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024