Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Chciałbym się dowiedzieć czy to jest standardową procedurą, że w przypadku składania wniosku i przechodzenia przez proces hipotecznych u Państwa za pośrednictwem pośrednika, każdy dokument musi trafiać do Państwa kurierem? O ile w przypadku wniosku kredytowego czy dokumentów wystawianych w formie papierowej jest to dla mnie w pełni zrozumiałe, o tyle nie rozumiem sensu procedowania w ten sposób z dokumentami, których pośrednik i tak nie otrzymuje w formie oryginalnej tylko skanu lub wyciągu z Banku z wersji elektronicznej.

 

Bardzo przeciąga to proces, a z tego co wiem, reklamujecie się Państwo, że cały proces kredytowy może zostać zrealizowany zdalnie. 

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 1 z 9 (6 920 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Zgadza się - jeśli składasz wniosek u pośrednika, każdy dokument wysyła do nas kurierem. 
Jeśli zdecydowałbyś się na złożenie wniosku na naszej infolinii (32 357 00 65), wtedy proces odbyłby się zdalnie. Dokumenty w tym przypadku wysyła się skanem.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
177
04-09-2015
Wiadomość 2 z 9 (6 896 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

A czy jest to u Państwa standardową procedurą, że w przypadku kredytu na inwestycję deweloperską wydajecie decyzję wstępną pozytywną bez wymogu dodatkowych dokumentów, realizujecie opłaconą przeze mnie wycenę nieruchomości, podpisuję Umowę Deweloperską i przekazuje ją do Państwa pośrednik i w międzyczasie prosicie jednak o dodatkowe dokumenty do analizy finansowej?

 

Czy taka sytuacja jest faktycznie możliwa czy jest to jednak niedopatrzenie pośrednika, który otrzymał wymóg takich dodatkowych dokumentów już na poziomie decyzji wstępnej?

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 3 z 9 (6 758 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Wydając wstępną analizę finansową powinniśmy mieć wszystkie, kompletne dokumenty. 
Jeśli czegoś brakuje, zmieniamy status wniosku na brak/do uzupełnienia. Czekamy wtedy na dokumenty, o które Cię prosimy.
Dopiero po dostarczeniu przez Ciebie dokumentów, przechodzimy do zlecenia wyceny i sprawdzenia dokumentów dotyczących nieruchomości. 
Zapraszam Cię do kontaktu z naszą infolinią - 32 357 00 57. Sprawdzimy na jakim etapie pojawiły się uzupełnia do wniosku. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
177
04-09-2015
Wiadomość 4 z 9 (6 738 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Już próbowałem rozmawiać z Konsultantem, ale z uwagi na fakt, iż wniosek składany był przez pośrednika, nie jest mi w stanie powiedzieć kiedy poproszono o dodatkowe dokumenty. Pytanie ze strony Pośrednika również pozostało bez odpowiedzi.

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 5 z 9 (6 735 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Tutaj nie sprawdzimy szczegółów, ponieważ nie mamy dostępu do danych w systemie.
Jeśli wniosek składałeś u pośrednika, faktycznie powinieneś kontaktować się właśnie z nim w tej sprawie.
Mam nadzieję, że szybko uzyskasz satysfakcjonującą Cię odpowiedź Emotikon: Szczęśliwy 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
177
04-09-2015
Wiadomość 6 z 9 (6 661 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Niestety pośrednik nie jest zbyt pomocny. Czy jest jakaś awaryjna ścieżka złożenia wniosku do Państwa o przyśpieszenie procesowania wniosku z uwagi na obiektywne okoliczności? Pośrednik twierdzi, że złożył w moim imieniu taką prośbę, ale osobisty wniosek klienta jest często ważniejszy dla instytucji finansowej niż mail wysłany przez pośrednika. Szczególnie, że będę chciał przenieść wszystkie swoje aktywa finansowe do Państwa banku.

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 7 z 9 (6 657 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Rozumiem, że zależy Ci na tym żeby jak najszybciej wyjaśnić temat. 
Jeśli wybrałeś opcję złożenia wniosku u pośrednika, tylko on może informować Cię o szczegółach z nim związanych. Również pośrednik osobiście załatwia sprawę Twojego wniosku kredytowego.

Na naszej stronie internetowej możesz sprawdzić status swojego wniosku. Mam nadzieję, że okaże się to dla Ciebie pomocne.  

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
177
04-09-2015
Wiadomość 8 z 9 (6 613 wyświetleń)

Re: Kredyt przez pośrednika a rozciąganie/komplikowanie procedur

Niestety formularz do monitorowania wniosków w przypadku składania wniosku przez pośrednika nie jest optymalnie skalibrowany.

Od około 1,5 tygodnia otrzymuję komunikat "(5) Podejmujemy decyzję: Wygląda na to, że mamy już wszystko. Podejmujemy decyzję.".

Niestety było to praktycznie równolegle z informacją od pośrednika, iż wymagacie Państwo dodatkowych dokumentów.

Kontakt z telefoniczny z doradcą hipotecznym potwierdził status wniosku "Braki lub uzupełnienia".

 

Dopiero w dniu wczorajszym wniosek otrzymał faktyczny status "Podejmujemy decyzję ostateczną".

Odpowiedz
0 Lajków
Galanel88
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
163
42
06-09-2019
Wiadomość 9 z 9 (6 602 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Limit odnawialny

Tak, limit odnawialny jest debetem w koncie. Jest to oferta kredytowa, o którą wnioskujesz tak samo jak o kredyt.

 

12-01-2025
Re.: Brak możliwość wpłacenia pieniędzy na konto.

Chciałabym pomóc w wyjaśnieniu sytuacji ale w tym miejscu nie mam podglądu do konta. Napisz proszę do nas na czacie w Moim ING. Sprawdzimy wtedy dla Ciebie więcej szczegółów i co dzieje się z kontem.

...

12-01-2025
Re.: nie można utworzyć stałego zlecenia

Wejdź, proszę w opisane przez Ciebie zakładki. Jak pojawi Ci się formularz do wypełnienia przelewu kliknij w opcję "przelew zwykły". Uzupełnij formularz o potrzebne dane odbiorcy (numer konta, nazwę i

...

12-01-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy