Odpowiedz

Dołączenie do kredytu

Kupiliśmy z partnerem mieszkanie za trochę ponad 500 tys od dewelopera, na którego zakup partner wziął kredyt hipoteczny (ok 30% wartości), nie przystąpiliśmy do kredytu razem ponieważ czekałam na nowa umowę w pracy, a mieliśmy już podpisana umowę deweloperska i zależało nam na czasie. Jestem współwłaścicielem mieszkania. Kiedy rozmawialiśmy z pośrednikiem expander powiedział ze w każdej chwili będę mogła dołączyć do kredytu tylko będę musiała dostarczyć zaświadczenie o zarobkach i bank zbada moja zdolność kredytowa. Natomiast jak partner podpisywał już umowę kredytowa w banku to Pani która nas obsługiwała powiedziała, ze nie będzie potrzeby badania mojej zdolności, ponieważ partner wziął kredyt na tylko 170 tys a sam miał zdolność na ponad 200 wiec i tak moje zarobki i zdolność tu nic nie zmieniają bo on już ten kredyt ma. Jak jest faktycznie? Czy powinnam się starać o zaświadczenie o zarobkach jeśli chcemy mnie dołączyć czy to tylko formalność? Z czym zgłosić się do banku i jak wyglada procedura? Może można załatwić to online? Z góry dziekuje za odpowiedz.
Odpowiedz
0 Lajków
Luckal
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
23-01-2023
Wiadomość 1 z 2 (1 475 wyświetleń)

Re: Dołączenie do kredytu

Przy dołączeniu do kredytu nie badamy ponownie zdolności kredytowej. W oddziale do podpisania będzie tylko aneks - płatny 200 zł.

Ważna jest czy akt notarialny przeniesienia własności (ten ostateczny akt notarialny) został już podpisany i czy w tym akcie jesteście oboje jako współwłaściciele?
Jeżeli tak, to nie wystarczy tylko aneks o dodanie 2-giej osoby do kredytu. W takim przypadku potrzebować będziemy aneksu zmieniającego zapisy w umowie kredytowej również płatny 200 zł.

Nie załatwimy tej sprawy online. Konieczna jest wasza wizyta w oddziale banku. Najlepiej zadzwonić wcześniej na naszą infolinię hipoteczną pod numer 32 357 00 57. Pracujemy od 8 do 20 w dni robocze i w sobotę od 8 do 16. Znajdziemy termin i umówimy spotkanie u doradcy hipotecznego.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
NataliaKr
Moderator
Moderator icon
410
81
18-01-2021
Wiadomość 2 z 2 (1 389 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas

...

18-04-2024
Re: ubezpieczenie nieruchomości

Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt

...

18-04-2024
Re: Zeskanuj i zapłać

Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.

Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie

...

18-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy