Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Źle wystawione zaświadczenie o dochodach

Dzień dobry,

chciałbym się dowiedzieć czy mam szansę na kredyt w ING przy, według mnie, błędnie wystawionym zaświadczeniu o dochodach. Pracuję na umowie o pracę od trzech lat w jednej firmie. Niestety jest to bardzo zbiurokratyzowana korporacja i nie mam wpływu na to jakie zaświadczenie wystawi pracownik HR. Średnia kwota zarobków netto, która wpłynęła mi na konto z miesięcy lipiec-wrzesień to 6500 zł. Problem zaczyna się jednak na wystawionym zaświadczeniu o dochodach, ponieważ kadrowa wystawiła mi na zaświadczeniu średnią z ostatnich 3 miesięcy na poziomie 3500 zł plus 400 zł premii. To ma się nijak do moich zarobków przez cały okres zatrudnienia. Po pójściu do działu HR usłyszałem, że bank ING zmienił ostatnio akceptowane dochody i przy zatrudnieniu godzinowym na pełny etat nie zaliczają do dochodu urlopu wypoczynkowego oraz nadgodzin. Sęk w tym, że to przecież były miesiące wakacyjne i byłem zmuszony wybrać cały swój zeszłoroczny urlop. Jak dla mnie to jest trochę kuriozalna sytuacja, bo nawet jeśli tak jest to nie powinien o tym decydować dział HR, a analityk banku. Od kiedy pracuję w mojej firmie nigdy nie dostałem tak niskiej wypłaty jak na zaświadczeniu o dochodach. Niestety w tym przypadku kłótnia z działem płac to walka z wiatrakami. Stąd moje pytanie czy przy założonych "dochodach" jestem w stanie otrzymać kredyt na mieszkanie warte 385000 z 100000 wkładu własnego?

Odpowiedz
0 Lajków
tom12354
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
24-11-2020
Wiadomość 1 z 5 (4 773 wyświetleń)

Re.: Źle wystawione zaświadczenie o dochodach

Zazwyczaj zdolność kredytowa jest liczone Twoje wynagrodzenie x 80.
Czyli w Twoim przypadku będzie to 3500 x 80 = ok. 280tys.
Wartość mieszkania to 385tys. w tym 100tys. wkład własny. Czyli potrzebujesz wziąć kredyt na 285tys.

Jeśli historia w BIKu jest ok + Twoja umowa jest na czas nieokreślny to raczej nie powinieneś mieć problemu.