01-01-2025 15:49
Witam, od razu zaznaczę że post napisany będzie w takiej formie ponieważ jest to równiez treść reklamacji jaką wysłałem. Jednak chciałem się podzielić tym tu spytać o opinię.
Dnia 27.12.2024 został zaksięgowany przelew na kwotę 800zł, który na tamtą chwilę był po za limitem kwoty wolnej. Automatycznie zablokowaliście 799zł z dopiskiem obsługa zajęcia egzekucyjnego. Z racji zbiegu egzekucji kwota ta wisi czekając na rozstrzygnięcie.. Sęk w tym, że przelew ten jest to odszkodowanie za przebytą operację w związku z nowotworem, z ubezpieczenia na życie.. A takie środki nie podlegają zajęciu komorniczemu ,podlegają tylko w przypadku alimentów a moje zajęcia nie są takim przypadkiem. Dokładniej komornik ma prawo zająć cwierc takiej kwoty, jak przy wynagrodzeniu. Co za tym idzie, bezprawnie zablokowaliście całą kwotę z ubezpieczenia na obsługę zajęcia komorniczego mając prawo do blokady maksymalnie cwiartkę kwoty, w tym przypadku 200zł. Pozostała kwota, czyli 600zł, powinna od 1.01.2025 być do dyspozycji w ramach odnowionej kwoty wolnej. Przez waszą blokadę na chwilę obecną zostałem bez żadnych środków, czekając właśnie na 01.01 by móc z nich korzystać, jednak nie jest to możliwe. Tytuł przelewu ewidetnie wskazuje na to iż jest to z tytulu ubezpieczenia na życie, więc jakim cudem nie zablokowaliście tylko cwiartki kwoty.Dołączam plik z przyznania odszkodowania w kwocie 800zł sprzed około 2 tygodni.Oczekując iż kwota 600zł bezprawnie zablokowana, zostanie odblokowana i będę mógł z niej korzystać wręcz w trybie natychmiastowym. wyraz Cwiartki - jedna czwarta.. tak napisane z powodu braku mozliwosci wstawienia znakow specjalnych...
02-01-2025 16:08
02-01-2025 16:35
Trochę rozjaśniłeś kwestie tej blokady.. czego nie udało się niestety na czacie i w placówce.. Przy okazji.. W Placówce również nie udało się mi uzyskać odpowiedzi na tą sprawę.. a konkretniej kwesti zbiegu egzekucji...Zajęć jest kilka.. W ING od samego początku jedyne co się aktualizuje w liście to kwota.. Wracając... widnieje kilka zajęć, pokazane są one jako zbieg egzekucji.. kwota z ubezpieczenia rowniez "wisi" z tego względu.. Tylko, że około 1rok temu wszystkie zajęcia przejął i prowadzi jeden komornik.. Mam rachunki w innych bankach.. I Tam maksymalnie na następny dzień roboczy na liście zajęc ukazywało się nowe nazwisko., tego którry przejął dane zajecie od innego.. Każde przejęcie ponieważ, dochodziły w innych datach, na innych rachunkach było widoczne praktycznie od razu...W Placówce próbowali przekonać, że komornik "główny" musi osobiscie przy kazdym przekjeciu od kogos innego, wysylac informacje do kazdego banku oisobno itp.. A komornik tłumacząc kiedyś mi proces, mówił że jest ten ich system ognivo.. Aktualizuje tam co trzeba i wszystkie banki w ktorych mam rachunki sa informowane o zmianach automatycznie... Tak samo jak przy spłacie zajecia szybciej np. Spłacałem w ten ssposob.. I odziwo w takim przypadku , bez wysylania informacji przez komornika do kazdegoi banku z osobna, a jedynie przez system ognivo.. ING wie, że dane zajecie jest splacone i aktualizuje sie w pare chwil na 0.00, zajecie umorzone...Wiec uważam, że problem iż od roku pokazuje mi zbieg egzekucji chociaż go nie ma.. Lezy po stronie ING..? Odnoszac się do kwestii blokady srodkow z ubezpieczenia o których pisałem na poczatku.. Sękw tym, że komornik główny, jedyny prowadzacy wszystkie zajecia .. tez w momencie gdy przejął "ostatnie" i posiada wszystkie.. wysłał elektrocznie pismo, w ktorym zezwala mi na korzystanie z srodkow, które przekraczają kwotę wolną jeżeli są to właśnie srodki z wynagrodzenia, badz swiadczen czy ubezpieczen spolecznych.. ING nic o takim dokumencie nie wie.. Gdzie w innych placowkach (Santander, Mbank).. bezproblemu wyciagam to co mam ponad kwotę wolną jeśli oczywiście są to środki z tytułiu wymienionych wyżej.. Santander co miesiac wyciagam ponad pozostałosci wynagrodzenia.. Mbank.. Wyciagałem tak srodki równiez pochodzace z ubezpieczenia na zycie, gdyż zlecałem je na inny bank.. Jedynym "utrudnieniem" jest to, że takie środki mogę wyplacić tylko i wyłącznie w placówkach, bo wiadomo po przekroczeniu kwoty wolnej. sa w blokadzie wiec bankomat tego nie obsluzy.. Ale 10 minut przy kasie w placowce i nigdy nie mialem problemow.. Ponieważ, tam wszystko widnieje jak nalezy, co do jednego komornika, widzą pismo przez niego wyslane ktore widnieje.. TYlko w ING jest coś nie tak.. a podkusiło mnie podać nr rachunku ing wypełniajac wniosek o odszkodowanie.. Bo byłem pewien, że tu też będzie "normalnie, tak jak być powinno"... a jestem odsylany do komornika, na czat, na inforlinie.. Stad moj pierwszy post, ponieważ byłem pewien, że jak w innych bankach, maja dokument od komornika z zezwoleniem wyplat ponad kwote itp.. Wiec mimo wszystko dalej uwazam, ze blad lezy gdzies po stronie banku..
Dzień dobry,
mam ten sam problem, wpisuje dane logowania i strona ING kręci kółko i nie odpala się, to się zaczęło dziać gdy raz wyczyściłem ciasteczka.
Teraz nie pomaga żadne czyszczenie ciasteczek, t
... 03-01-2025Prosimy, skontaktuj się z nami przez czat w Moim ING. Sprawdzimy to. Specjaliści firmowi są dla Ciebie dostępni w dni robocze od 8:00 do 18:00.
03-01-2025Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
12 | |
11 | |
6 | |
5 | |
4 |