Odpowiedz

Przlew do Myszki Miki

Czy jeśli w nazwie odbiorcy przelewu umieszczę fikcyjne dane np. Myszka Miki i Kaczor Donald to czy przelew zostanie wysłanych czy system weryfikuje numer konta z nazwą użytkownika?

Jak to jest ? Krotko mowiac czy do wysłania przelwu jest potrzebny numer konta i nazwa obiorcy czy jest potrzebny tylko numer konta a w nazwie mozna napisac byle co?

 

Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 1 z 7 (14 813 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Głównie chodzi o numer konta.

Nazwa odbiorcy może być dowolna.
Odpowiedz
0 Lajków
franeloo
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
6
10-11-2015
Wiadomość 2 z 7 (14 802 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

No zgadza sieEmotikon: Szczęśliwy ok. A co jesli pomyle sie w jednej cyfrze wpisujac numer 26 cyfr? Czy tu jest tak jak w algorytmie PESEL ze wystarczy jedeną cyfrę pomylić i już przelew nie wyjdzie? CZy jak pomyle jedną cyfrę w numerze to może być to taka pomyłka ze ktoś inny taki przelew otrzyma? Jak to jest w przypadku 26 cyfr numeru rachiunku i błędu przy wpisaniu/kopiowaniu?

Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 3 z 7 (14 801 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

NRB lub IBAN(to co NRB tyle że z kodem kraju na początku) mają sumę kontrolną i powinno to być weryfikowane, ale czy nie przekracza to zdolności i umiejętności działu IT ING nie wiem, nie zdziwiłbym się gdyby nie potrafili tego zaimplementować patrząc na to w jakim tempie wprowadzają inne zmiany Emotikon: Mrugający

Tu masz nieco na ten temat: http://www.ekontobankowe.pl/numer-konta-iban
Odpowiedz
0 Lajków
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 4 z 7 (14 789 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Podziękował. Link jest OK wlasnie tego szukalem. Jestem ciekaw czy ING IT jutro jak przyjda chłopcy i dziewczęta "do pracy" to ustosunkują się to tego czy zleją i na fajce w palarni stwierdza tylko "co za debil"Emotikon: Szczęśliwy?
Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 5 z 7 (14 781 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Wątpię aby ktokolwiek techniczny tu zaglądał, przecież to tylko forum dla userów i jedyne czego możemy się spodziewać to klasyczne PRowe odpowiedzi Emotikon: Mrugający

Podejrzewam że akurat ta rzecz jest zaimplementowana bo to jest jedna z podstawowych kwestii (to taki trochę core systemu) i pochodzi jeszcze z czasów gdy ING potrafiło zrobić coś sensownego (i dlatego tu przenosiłem stopniowo kolejne 'produkty' bankowe), obecnie chyba cały dział IT pracuje w pocie czoła nad nowym 'badżami'.
Odpowiedz
0 Lajków
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 6 z 7 (14 778 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Przelewy księgowane są na podstawie numeru konta. Dane osobowe są dodatkowymi informacjami przydatnymi w przypadkach reklamacji.

Odnośnie pomyłki w numerze konta to system weryfikuje jego prawdziwość na podstawie sumy kontrolnej.
Istnieje możliwość "trafienia" w istniejące konto i wysłania środków do kogoś innego, jednak jest to mało prawodpodobne.
Przy pomyłce w jednej, dwóch cyfrach, lub przestawieniu kolejności trudno trafić w numer spełniający warunek sumy kontrolnej.
Jeśli system nie rozpozna numeru konta to pojawi się komunikat "Podałeś błędny numer rachunku odbiorcy. Sprawdź, czy składa się on z 26 cyfr i skontaktuj się z odbiorcą, aby zweryfikować jego poprawność."


MateuszO
Były moderator
Były moderator icon
25
9
04-09-2015
Wiadomość 7 z 7 (14 679 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas

...

18-04-2024
Re: ubezpieczenie nieruchomości

Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt

...

18-04-2024
Re: Zeskanuj i zapłać

Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.

Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie

...

18-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy