Odpowiedz

Przlew do Myszki Miki

Czy jeśli w nazwie odbiorcy przelewu umieszczę fikcyjne dane np. Myszka Miki i Kaczor Donald to czy przelew zostanie wysłanych czy system weryfikuje numer konta z nazwą użytkownika?

Jak to jest ? Krotko mowiac czy do wysłania przelwu jest potrzebny numer konta i nazwa obiorcy czy jest potrzebny tylko numer konta a w nazwie mozna napisac byle co?

 

Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 1 z 7 (15 448 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Głównie chodzi o numer konta.

Nazwa odbiorcy może być dowolna.
Odpowiedz
0 Lajków
franeloo
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
6
10-11-2015
Wiadomość 2 z 7 (15 437 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

No zgadza sieEmotikon: Szczęśliwy ok. A co jesli pomyle sie w jednej cyfrze wpisujac numer 26 cyfr? Czy tu jest tak jak w algorytmie PESEL ze wystarczy jedeną cyfrę pomylić i już przelew nie wyjdzie? CZy jak pomyle jedną cyfrę w numerze to może być to taka pomyłka ze ktoś inny taki przelew otrzyma? Jak to jest w przypadku 26 cyfr numeru rachiunku i błędu przy wpisaniu/kopiowaniu?

Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 3 z 7 (15 436 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

NRB lub IBAN(to co NRB tyle że z kodem kraju na początku) mają sumę kontrolną i powinno to być weryfikowane, ale czy nie przekracza to zdolności i umiejętności działu IT ING nie wiem, nie zdziwiłbym się gdyby nie potrafili tego zaimplementować patrząc na to w jakim tempie wprowadzają inne zmiany Emotikon: Mrugający

Tu masz nieco na ten temat: http://www.ekontobankowe.pl/numer-konta-iban
Odpowiedz
0 Lajków
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 4 z 7 (15 424 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Podziękował. Link jest OK wlasnie tego szukalem. Jestem ciekaw czy ING IT jutro jak przyjda chłopcy i dziewczęta "do pracy" to ustosunkują się to tego czy zleją i na fajce w palarni stwierdza tylko "co za debil"Emotikon: Szczęśliwy?
Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 5 z 7 (15 416 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Wątpię aby ktokolwiek techniczny tu zaglądał, przecież to tylko forum dla userów i jedyne czego możemy się spodziewać to klasyczne PRowe odpowiedzi Emotikon: Mrugający

Podejrzewam że akurat ta rzecz jest zaimplementowana bo to jest jedna z podstawowych kwestii (to taki trochę core systemu) i pochodzi jeszcze z czasów gdy ING potrafiło zrobić coś sensownego (i dlatego tu przenosiłem stopniowo kolejne 'produkty' bankowe), obecnie chyba cały dział IT pracuje w pocie czoła nad nowym 'badżami'.
Odpowiedz
0 Lajków
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 6 z 7 (15 413 wyświetleń)

Re.: Przlew do Myszki Miki

Przelewy księgowane są na podstawie numeru konta. Dane osobowe są dodatkowymi informacjami przydatnymi w przypadkach reklamacji.

Odnośnie pomyłki w numerze konta to system weryfikuje jego prawdziwość na podstawie sumy kontrolnej.
Istnieje możliwość "trafienia" w istniejące konto i wysłania środków do kogoś innego, jednak jest to mało prawodpodobne.
Przy pomyłce w jednej, dwóch cyfrach, lub przestawieniu kolejności trudno trafić w numer spełniający warunek sumy kontrolnej.
Jeśli system nie rozpozna numeru konta to pojawi się komunikat "Podałeś błędny numer rachunku odbiorcy. Sprawdź, czy składa się on z 26 cyfr i skontaktuj się z odbiorcą, aby zweryfikować jego poprawność."


MateuszO
Były moderator
Były moderator icon
25
9
04-09-2015
Wiadomość 7 z 7 (15 314 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Makler - daleko do waszej konkurencji

Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter

...

19-11-2024
Re.: Zakup bilety komunikacji miejskiech - ulubione


@DominikaW:

Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne. 


To chyba będz

...

18-11-2024
Rangi w społeczności

Dzień dobry, jestem tutaj nowa Emotikon: Szczęśliwy i nieco pogubiona Emotikon: Mrugający Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,

...

18-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy