Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Kradzież, oszustwo, nielegalne transakcje

Bank ING, niestety okradać własnych klientów. Pomaga oszustom podkradać pieniądze z kont klientów. Bank nie sprawdza i nie analizuje ani nie zadaje sobie trudu, żeby sprawdzać czy ktoś nielegalnie dokonuje płatności z kont. Logowanie się do konta Google jest bezpieczniejsze i bardziej pilnowane.
Z mojego konta zniknęły pieniądze, płatność kartą i blikiem w sklepie czy usługach, który w Sandomierzu nie istnieje. Bank w odpowiedzi na reklamację przypisał płatnościom tylko kategorię, którą sama widziałam w aplikacji. Kilkakrotnie prosiłam aby wszystkie płatności zostały ze sobą porównane. W jednej odpowiedzi od banku napisano mi, że zaakceptowałam płatność do tego samego sklepu blikiem, a zaznaczam, że ta płatność blikiem była zgłoszona jako oszustwo. Ludzie do których trafiają reklamacje wgl nie czytają treści, tylko automatycznie odrzucają wszystko po kolei. Jestem zawiedziona postawą tego banku wobec poważnego problemu. W banku moje pieniądze powinny być bezpieczne, a nie znikać w nieznanych okolicznościach. Z opinii można wywnioskować, że moja sytuacja nie jest pierwszą. W roku 2019 z banku wyciekły dane klientów i od tej pory oszuści wykonują transakcje na kwoty zbliżone do tych, które sami wykonujemy, żebyśmy nie zauważyli dużej zmiany na koncie. A Bank od 4 lat na to pozwala. Wg mnie już dawno powinni zwiększyć zabezpieczenia i najlepiej poinformować klientów o zagrożeniu, ale czegoś takiego nie robią. Z odzyskaniem skradzionych pieniędzy jest bardzo duży problem, chociaż powinnam dostać zwrot za te nielegalne transakcje najpóźniej następnego dnia roboczego. Moja sprawa ciągnie się już ponad miesiąc, a bank nie zamierza zwrócić skradzionych pieniędzy. Sprawa oczywiście została zgłoszona na policję. Bank próbuje mi wmówić, że to są transakcje, które robiłam i o których zapomniałam. Regularnie sprawdzałam wydatki na swoim koncie i jeżeli wszystko byłoby w porządku nie ubiegalabym się o zwrot skradzionych środków.
Odpowiedz
0 Lajków
kingq
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
24-02-2023
Wiadomość 1 z 4 (3 446 wyświetleń)

Re.: Kradzież, oszustwo, nielegalne transakcje

[ Edytowane ]

Taka mała porada - przy składaniu zażaleń i reklamacji proponuję nie poruszać tematów nie mających związku i wprowadzających niepotrzebny chaos
- przypisanie do kategorii jest automatyczne i nie ma nic do rzeczy czy była składana reklamacja czy nie

- jeżeli po wycieku w 2019 nawet bank ich nie zastrzegł co jest mało prawopodobne to do tej pory większość utraciła już ważność. Takie dane jak ccv to mogły wyciec ze sklepu, z banku praktycznie nie ma szans
- dane firmy w historii mogą być inne czy ci nieznane z różnych przyczyn ale napewno istnieje pod tym adresem. Warto przejrzeć np meile z danej daty bo często bywa że zapominamy o zakupie czegoś
- jeżeli uważasz że na karcie są nie twoje transakcji powinnaś zastrzec kartę i wyrobić nową, może została zeskanowana
- transakcje blik musisz każdorazowo potwierdzać na swoim telefonie więc jest praktycznie niemożliwe że to nie ty je zatwierdzałaś

Odpowiedz
0 Lajków
rikitiki
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
21-06-2018
Wiadomość 2 z 4 (3 395 wyświetleń)

Re: Kradzież, oszustwo, nielegalne transakcje

Zapewniamy, że pieniądze na kontach naszych klientów są bezpieczne.
Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które je chronią i są zgodne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. Na bieżąco informujemy też o zagrożeniach w komunikatach bezpieczeństwa. Prezentujemy je zarówno na naszej stronie internetowej: https://www.ing.pl/aktualnosci/bankowosc-elektroniczna, jak również w Moim ING w sekcji Usługi, a także na stronie do zalogowania na przeglądarce. 

Ważne jest również, aby użytkownik usługi korzystał z zasad bezpiecznego bankowania. Wszystkie te zasady zebraliśmy tutaj: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo-finansow. 
 

Na podstawie posta nie mamy możliwości sprawdzenia Pani zgłoszeń i odniesienia się do nich, przykro mi. Każde zgłoszenie wnikliwie sprawdzamy i przekazujemy wyjaśnienia. Jeżeli nie zgadza się Pani z naszą odpowiedzią, prosimy o zgłoszenie odwołania do reklamacji. Może Pani to zrobić np. podczas kontaktu ze specjalistą na czacie w Moim ING. 
 


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
562
122
19-03-2018
Wiadomość 3 z 4 (3 390 wyświetleń)

Re.: Kradzież, oszustwo, nielegalne transakcje

Gdyby wszystko było ok, nikt nie miałby takich problemów. Czytając trochę opini o banku, niestety za późno, zauważyłam, że nie są korzystne u ludzie mają jeszcze gorsze sytuacje z tym bankiem
Nie zgłaszałabym reklamacji, gdyby transakcja była moja. I zaznaczam, że pierwsze analizowałam i sprawdzałam wszystko a dopiero później zgłosiłam reklamację.
Odpowiedz
0 Lajków
kingq
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
0
24-02-2023
Wiadomość 4 z 4 (3 367 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Analiza wniosku kredyt hipoteczny

Witam, składałam wniosek przez Specjalistę w dniu 8 marca 2024. Dosyłaliśmy zaświadczenie w międzyczasie więc do analizy trafił dopiero 22 marca. Na stronie, gdzie można sprawdzać status wniosku widni

...

19-04-2024
Kredyt hipoteczny staż pracy

Hey wszystkim ! jestem od dawna zadowolonym klientem ING - miałem konto firmowe, teraz mam prywatne. Miałem też już jeden kredyt hipoteczny, który bezproblemowo spłaciłem. Chciałbym ubiegać się o nowy

...

19-04-2024
Re.: ING nie dba o bezpieczeństwo środków, brak autoryzacji nawet przy przelewach wysokokwotowych

Klucz U2F służy tylko i wyłącznie do zatwierdzenia logowania.  Nie autoryzuje nim żadnych przelewów.

 

 

I tutaj właśnie mamy problem. Ty musisz wpisywać kod z sms żeby wyszedł przelew. Czyli jest to bez

...

19-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy