12-12-2016 10:47
Nowy Makler, niestety, mocno rozczarowuje.
1. Nie ma dokładnych informacji o tym, ile się miało zysku/strat dla danego papieru. Opcja Konto -> Zyski/Straty działa bardzo źle, żeby nie powiedzieć jest kompletnie bezużyteczna. Pokazuje dane tylko dla jednego papieru, a wiem, że transakcje były realizowane dla wielu papierów. W ogóle nie wiem czym się kieruje ta opcja, bowiem wybranie innych papierów wcześniej posiadanych nie daje żadnych wyników. Ponadto, zakres dat nie mogę wprowadzić z klawiatury, więc muszę klikać 12 razy na kalendarzu myszką (czy też touchpadem), by wybrać datę 1 rok w tył.
2. Z "Maklera" nie da się korzystać z klawiatury. I proszę nie pytać mnie czy mam myszkę tak, jak to zrobiła osoba na infolinii! To nie w tym rzecz. Wszytkie opcje muszą być dostępne z klawiatury. Innymi słowy każdy użytkownik powinien mieć możliwość nawigowania korzystając z klawisza TAB (co najmniej). Aktualnie aplikacja jest bezużyteczna dla osób używających klawiatury do nawigacji. Przykładowo, nie da się przebrnąć przez element <select> a to z tego względu, że jest zrobiony jakaś własna kontrolka, która blokuje klawisz TAB. Krótko pisząc z aplikacji nie da się korzystać pomijając mysz/touchpad.
3. Górne, poziome menu jest bardzo nieergonomiczne. Za każdym razem muszę klikać w głowne zakładki i czekać, aż rozwinie się podmenu. Mało tego, każda opcja podmenu zajmuje 1/3 dostępnej szerokości co powoduje, że muszę "latać" oczami po tych opcjach zamiast wszystko zrobić jedno pod drugim. Po kliknięciu na menu podmenu powinno zostać otwarte tak, aby miało się szybki dostęp do opcji. A tak, zamiast tego, mamy animacje nikomu nie potrzebne w poważnej aplikacji.
4. Rynek -> Notowania. Klikam na spółkę. Chcę obejrzeć wykres notowań. Po co do dyspozycji klienta są dwie opcje: okres bieżący i historyczny? Czy 5 dni wstecz to już nie historyczny? Zamiast tego powinien być jedna opcja z wyborem określonego okresu.
Pisać by można było tutaj jeszcze pół dnia. Generalnie: aplikacja jest bardzo słaba, mało profesjonalna, wysoce nieefektywna w obsłudze, z wieloma brakującymi (i bardzo potrzebnymi) opcjami i jako tako nie nadaje się do użytku w tej formie. Zarówno pod względem technicznym, jak i merytorycznym. Nie mówiąc już, że wersja mobilna na Androida to dokładnie to samo - aplikacja nie nadająca się do użytku.
13-12-2016 09:32
Każda sugestia jest dla nas cenna, jeśli zauważy Pan jakieś braki w aplikacji prosimy o informację.
Pozdrawiam
13-12-2016 10:11
1. "Zysk/strata jest widoczna w raporcie dopiero po rozliczeniu transakcji, a więc po 2 dniach"
To jest z punktu widzenia formalnego, a tu nie o to chodzi. Transkacje wykonywane są w czasie rzeczywistym, w sensie matematycznym. Czy jest jakiś problem, aby pokazać tabelę z transakcjami oraz kolumnami: nazwa papieru, data zakupu, data sprzedaży, koszt zakupu (z rozbiciem na koszt zakupu papieru i prowizji ING), wartość sprzedaży (z rozbiciem na koszt zakupu papieru i prowizji ING)? Zamiast tego muszę korzystać z arkusza kalkulacyjnego, co jest wysoce nieefektywne.
Ponadto, odnośnie samego Zysk/Strata - niestety, nie działa to poprawnie. Nawet dla zamniętych transakcji.
2. "Aplikacja nie było analizowana pod kątem obsługi tylko z klawiatury, przeanalizujemy Pańską sugestię"
To tylko jedna z wielu wad. Niestety, aplikacja nie jest dostępna dla niektórych grup osób lub korzystanie z niej jest bardzo utrudnione. Proszę zapoznać się z terminem "dostępność aplikacji internetowych".
3. "Może Pan skorzystać z pulpitu, który agreguje większość funkcji dostępnych w pozostałej części aplikacji"
Kilka funkcji Pulpit zawiera. Przydałoby się więcej potrzebnych informacji i funcjonalności. Aktualny pulpit , według mnie, wymaga jeszcze usprawnień i zawiera błędy. Np. spółki w Notowania - Ulubione są nie posortowane alfabetycznie po dodaniu nowej spółki do ulubionych. Wprawdzcie można posortować później, ale to nie o to chodzi.
4. "Rozróżnienie wynika z tego że są to 2 typy wykresów: wykres intraday pozwalający obejrzeć szczegółowy przebieg sesji w okresie 1-5 dni oraz wykres dzienny, gdzie jeden punkt na wykresie odpowiada jednej pełnej sesji."
Nadal nie widzę potrzeby rozróżniania na "okres bieżący i historyczny". Data jest tylko jedna. Jeśli ktoś chce zobaczyć więcej szczegółów z danego dnia, to wówczas powinny być do tego odpowiednie opcje przy wykresie.
"Każda sugestia jest dla nas cenna, jeśli zauważy Pan jakieś braki w aplikacji prosimy o informację."
Brak możliwości śledzenia postępu spraw nie motywuje do zgłaszania sugestii i błędów. Proszę przyjrzeć się konkurencji, np. BZWBK.
13-12-2016 10:43
03-05-2020 13:21
04-05-2020 07:31
Polecam ten wątek: https://spolecznosc.ing.pl/-/Jak-inwestowa%C4%87/jak-ustawi%C4%87-stop-loss-w-ING-makler/td-p/7210
Odpowiadając na Twoje pytania:
1. Stoploss (SL) przy kupnie służy do zupełnie czego innego niż ochrona przed stratą.
2. Jeśli chcesz ochronić się przed stratą to robisz to w zleceniu sprzedaży papierów, które wcześniej kupiłeś. Masz papiery i wystawiasz je na sprzedaż w zleceniu stoploss - określasz, przy jakim poziomie niższej ceny niż obecna sprzedaż ma się aktywować.
Jak ustawisz stoploss 19 to jak cena spadnie na 19 to aktywuje się zlecenie PKC i sprzedaż po cenie zależnej od tego ile akcji po jakiej cenie będzie po stronie kupna. Na pewno nie drożej niż 19 zł.
3. Jeżeli masz wystawione zlecenie SL to akacje są zablokowane pod to zlecenie. Jak cena dojdzie do 25 i będziesz chcieć sprzedać to musisz anulować SL.
4. Nie sprzedaż natychmiastowo bez wcześniejszego odwołania SL. Nie da się wystawić zlecenia sprzedaży na te same akcje jednocześnie 2 razy.
04-05-2020 19:25
Do czego więc służy stoploss przy zakupie?
05-05-2020 07:43
1. Przy kontraktach terminowych gdy masz krótką pozycję to zabezpieczasz ją odkupieniem po wyższej cenie.
2. Chcesz kupić akcje, ale dopiero gdy kurs wybije się z jakiegoś poziomu, z jakieś formacji na wykresie i dopiero wtedy kupisz.
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 | |
1 |