Przejrzyście o wpłatomatach. Odpowiadamy na najczęstsze pytania jakie zadajecie na forum #FAQ

Zebraliśmy najczęściej pojawiające się pytania dotyczące wpłatomatów w wątkach na Społeczności ING. Jeśli macie dodatkowe pytania, na które nie ma tutaj odpowiedzi, dawajcie znać w komentarzu – uzupełnimy FAQ.

 

 

Wpłatomat połknął moje pieniądze - co robić?

 

Jeżeli transakcja wpłaty nie pojawi się na koncie zgłoś reklamację do Banku. Przyczyną niezaksięgowania wpłaty może być błąd systemowy urządzenia lub nieprawidłowe jej wykonanie przez klienta. Na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego Bank przeprowadza analizę tej wpłaty.

 

Gdzie i jak zgłosić reklamację dotyczącą wpłatomatu?

 

W przypadku transakcji przy użyciu karty - bezgotówkowych i gotówkowych, klient może zarejestrować reklamację:

  • w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING,
  • na infolinii Banku - pod numerem 32 357 00 1232,
  • w oddziale.

Jaki jest czas rozpatrywania reklamacji?

 

Reklamacje dotyczące wpłaty/wypłaty rozpatrywane są najszybciej jak to jest możliwe. Maksymalny czas rozpatrzenia reklamacji to 15 dni kalendarzowych. 

Zgodnie z obowiązującymi umowami i procedurami termin ten obejmuje między innymi zgłoszenie urządzenia do rozliczenia, uzgodnienie gotówki znajdującej się w urządzeniu, przeprowadzenie analizy pracy urządzenia, a także analizy błędnej transakcji, na którą zgłoszona została reklamacja.

 

Jak wpłacać pieniądze, żeby uniknąć zablokowania wpłatomatu?

 

Ułóż banknoty równo i w jedną stronę -  wyprostuj zagięcia. Banknoty nie mogą być spięte spinaczami, ani gumkami (obce przedmioty mogą uszkodzić wpłatomat). Przelicz wpłacaną kwotę. Nie musisz układać banknotów nominałami, mogą być przemieszane, a urządzenie samo policzy, ile i jakie banknoty wpłacasz. Większość urządzeń może przyjąć jednorazowo 100 banknotów podzielonych na dwie części, każda po 50 sztuk.

 

Jaka jest maksymalna  kwota wpłaty lub liczba banknotów jaką przyjmuje bankomat?

 

To, ile banknotów możesz wpłacić do wpłatomatu, zależy od danego urządzenia.

Warto wiedzieć, że większość urządzeń może przyjąć jednorazowo100 banknotów podzielonych na dwie części, każda po 50 szt.

 

Co w przypadku, gdy nie wszystkie wpłacane środki trafią na konto. Co robić w takiej sytuacji?

 

Jeżeli pieniądze z transakcji wpłaty nie pojawią się na koncie, należy zgłosić reklamację do Banku wystawcy karty. Przyczyną niezaksięgowania wpłaty może być błąd systemowy urządzenia lub nieprawidłowe wykonanie wpłaty przez klienta. Na podstawie zgłoszenia reklamacyjnego Bank przeprowadza analizę tej wpłaty.

 

Co zrobić, gdy podczas wpłacania pieniędzy wpłatomat się zawiesza?

 

Należy poczekać i jeśli urządzenie nie przeprocesuje transakcji prawidłowo (np. wciągnie gotówkę, ale jej nie zaksięguje) – należy zgłosić reklamację.

 

Dlaczego tak często wpłatomaty są nieczynne?

 

Powodów niedostępności wpłatomatów może być wiele. Często wpłatomaty są nieczynne w wyniku dokonywania wpłat w niewłaściwy sposób. We wpłatomatach znajdujemy często przedmioty wpłacane wraz z banknotami jak: gumki, spinacze i monety a nawet rybie łuski!  Urządzenia zacinają się również kiedy wpłacane są pogięte, nieułożone banknoty.