Fundacja ING Dzieciom wspiera najmłodszych już od lat. Teraz najmłodsi odwdzięczyli się w piękny, artystyczny i symboliczny sposób. Z okazji 30-lecia Fundacji ING Dzieciom w kwietniu miało miejsce niecodzienne wydarzenie – premiera logo zaprojektowanego własnoręcznie przez podopiecznych fundacji. Jak do tego doszło? Zaraz się dowiecie…
Od zawsze działaniom Fundacji towarzyszy atmosfera zaufania oraz poszanowania godności i podmiotowości dzieci. Kierując się przede wszystkim dobrem młodych ludzi, Fundacja zaprasza podopiecznych do aktywnego współtworzenia wszystkich projektów – śmiałego dzielenia się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Wolontariusze, nauczyciele i wychowawcy są otwarci na głos i wyobraźnię dzieci. Traktowane jak partnerzy, dzieci zyskują bezcenne poczucie własnej wartości i wiarę w swoje siły. Dzięki temu wszyscy zaangażowani w działanie Fundacji mogą mieć realną nadzieję, że podarują dzieciom to, czego te naprawdę potrzebują. A gdy coś pójdzie nie tak, dzieci na pewno im o tym powiedzą. Dialog, gotowość do zmian i elastyczność to fundamenty relacji, jakie Fundacja stara się budować.
30-lecie stało się znakomitą okazją ku temu, by idee, które przyświecają Fundacji ING Dzieciom, zmaterializowały się w niezwykłej postaci. Decyzja o powierzeniu dzieciom projektu logo Fundacji była tyleż odważna, co zupełnie naturalna. Bo jaki sens ma mówienie o zaufaniu, jeśli się go nie okazuje…? - Zawierzenie dziecięcej intuicji, wyczuciu tematu i twórczej kreatywności to symbol tego, czemu Fundacja ING Dzieciom chce naprawdę służyć. Do wspólnego wymyślania i malowania zaprosiliśmy dzieci, które gościły na Turnusach Uśmiechu lub z którymi współpracują wolontariusze ING Banku Śląskiego. Tworzywem była wyobraźnia i farby. Opiekunem warsztatów z dziećmi z domów dziecka w Golance Dolnej, Wrocławiu i Wojsławicach – Jakub de Barbaro, absolwent ASP w Krakowie, zawodowy grafik specjalizujący się w identyfikacji wizualnej – mówi Agata Tomaszewska, prezeska Fundacji ING Dzieciom.
Efekty pracy dzieci i młodzieży można od teraz podziwiać wszędzie tam, gdzie pojawia się logo Fundacji - na stronie internetowej, papierze firmowym czy wizytówkach.
Galerię wszystkich prac, można oglądać na stronie fundacji
Zaufanie najmłodszym w tak ważnej dla każdej organizacji przestrzeni jak znak firmowy, to nie koniec zaskoczeń. Zdecydowano bowiem, że o ile nazwa Fundacji i typografia pozostaną niezmienne, sam element graficzny będzie regularnie zastępowany kolejnymi dziecięcymi projektami. W ten sposób Fundacja chce docenić samych autorów prac, ale też podkreślić, że nie stoi w miejscu, a zmienia się razem rzeczywistością oraz potrzebami i oczekiwaniami dzieci. W wieku 30 lat nikt przecież nie osiada na laurach…
Działania Fundacji ING Dzieciom możecie śledzić na stronach: www.ingdzieciom.pl https://www.linkedin.com/company/fundacja-ing-dzieciom https://www.facebook.com/FundacjaINGDzieciom
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.