Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Bardzo się męczysz i bardzo przejmujesz. Wyskoczyłeś z tymi pochwałami i teraz musisz się tłumaczyć.

 

 

Nic się nie musze tłumaczyć. Jeżeli coś jest dobre to chwalę, jeśli złe - to krytykuje. Już nie raz skrytykowałem na tym forum w innych tematach.

Tylko prawda jest taka, że nie ma idealnego banku i w każdym, w którym miałem konto zawsze jest jakieś ALE. W jednym w kilka przypadkach, w innych tylko ALE.

Każdy kto sobie zmienia komórkę, system operacyjny, samochód i tak dalej, godzi się na zmianę sposobu obsługi.

Tu się z Tobą zgodzę. W moim poście miałem tylko na celu zwrócenie uwagi, że zmiany to nie tylko ZŁO. Pamiętam jak zmieniali systemw  mBanku i jaki był hejt. Dziwne, że niektórzy właśnie dopiero dla nowego systemu się przenieśli. Z systemu mBanku jestem zadowolony. Tylko z systemu. Reszta to dno.

 

W przypadku tego oprogramowania nikt się nie godził. Moglibyśmy oczekiwać ewolucji, a mamy rewolucję.

Zapowiadali całkiem nowy system. Jeśli Ci nie odpowiada, możesz przecież zmienic bank. Tak samo jak nie odpowiada Ci TOiP czy też jakaś zmiana w regulaminie. Przecież cyrogrału do śmierci z ING nie podpisałeś Emotikon: Mrugający

 

Gdyby to oprogramowanie napisać na nowo, przetestować i udostępnić ludziom wraz z instrukcją obsługi to może opór byłby mniejszy. Jednak ING zdecydowało się prowadzić eksperymenty na żywym organizmie. 

Również z tym sie zgadzam. Już nie raz przez telefon mówiłem, że powinny wprowadzić pełny system w wersji beta i dać rok na testowanie a nie jak zrobili - wprowadzanie zmian na raty. Ale taką mają politykę i tego nie zmienisz.

Użytkownikami tego oprogramowania są ludzie w wieku od 18 do 70 lat z wykształceniem od podstawowego do wyższego, a interfejs wygląda jakby był napisany dla 20 latków.

Wg mnie nie jest dla 20latka. Np podoba się mojemu Ojcu, bo ma dużą wadę wzroku i w starym ING była za mała czcionka, zwłaszcza w panelu przelewu. Teraz wszystko jest dla niego czytelne.

I mimo, że pisałem wcześniej, że przelewy wzorcowe nie działają, a ostatni przelew nie jest przelewem wzorcowym to taktownie to przemilczałeś i dalej chwalisz te przelewy. Znaczy mijasz się z prawdą, a niewygodne fakty pomijasz.

Nie ma w nowym systemie ODBIORCÓW ZDEFINIOWANYCH ani PRZELEWÓW WZORCOWYCH. Zrobili teraz 2w1.

Jeśli wejdzie w ODBIORCY i wybierzesz np mieszkanie.

Kliknij na mieszkanie, rozwinie Ci się kilka pól (linii). Pierwsze pole (linia) działa jak ODBIORCA ZDEFINOWANY czyli masz nr rachunku mieszkania oraz tytuł odbiorcy. Tak jak miałeś w starym systemie - odbiorca zdefinowany czy też zapisany. Wtedy musisz tylko wpisać kwotę i nazwę przelewu.

Kolejne linie to kilka ostatnich przelewów ( z reguły 3-5) które wykonałeś wcześniej na mieszkanie. Klikasz obojętnie który, masz już wszystkie pola do przelewu wypełnione. Możesz zmienić kwotę, nazwę co chcesz. Działa to jak odbiorca zdefiniowany w starym systemie.

Jeśli masz problem i nie rozumiesz zadzwoń do banku po nr 323570010 i wybierz 1. Konsultant Cię poprowadzi. Chyba to nie jest dla Ciebie problemem?

 

 

Wiadomo dlaczego na tym forum nie ma modułu sprawdzania błędów? Zależy mi na poprawnym pisaniu i muszę odpowiedzi pisać w zewnętrznym edytorze i wklejać na forum. Nawet Onet ma sprawdzanie pisowni, a banku na to nie stać?

Nikt nie wie. Nie widać, czy piszesz z błędami. Nie można edytować. Cytowanie jakieś w ogóle nie z tej ziemi. Itd. Forum funkcjonalnością jest dziwne, może dlatego, że większość for, z których korzystamy na co dzięń  się opiera na phpBB

 

Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 351 z 1 332 (21 369 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Muszę się poprawić
Napisałem "Nie ma w nowym systemie ODBIORCÓW ZDEFINIOWANYCH ani PRZELEWÓW WZORCOWYCH"
Nie korzystałem w tych funkcji w starym systemie oprócz przelewów wzorcowych. Jesli mnie pamięć nie myli, to ta druga opcja nie nazywała się odbiorca zdefiniowany tylko zapisany przelew czy jakoś tak.

W każdym razie - w starym systemie mnie to całkowicie denerwowało. Po co i na co to było, nie mam zielonego pojęcia. Musiałem z tym po prostu żyć. Jak przeniosłem się z innego banku, dla mnie w ING to nie miało sensu. W każdym innym banku masz zapisany odbiorca lub ksiązka odbiorców. Tylko tyle i aż tyle.
I pewnie stąd teraz wynikają problemy, że ciężko się Wam przestawić, skoro się przyzwyczailiście do tych funkcji w starym systemie. Ja się cieszę, że tego podziału nie ma. Dla mnie jest zdecydowanie wygodniej. Ale.....nie neguje intuicyjności, ponieważ każdy system jest do opanowania, jeśli się tylko chce.
Mnie tylko brakuje w systemach głównie funkcjonalności i szybkości działania. Nie poruszam się i nie żyje w życiu prawdziwym jednym tylko schematem Emotikon: Mrugający
Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 352 z 1 332 (21 363 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Raczej nie powinny cię denerwować funkcje z których nie korzystasz. W tym programie jest wiele funkcji z których nie korzystam i ani mnie ziębią ani grzeją i nie wypowiadam się na ich temat. Przelewy wzorcowe są po to, że prócz rachunku i nazwy wierzyciela masz jeszcze tytuł. Może płacisz mało rachunków przez internet, więc nie wiesz o co chodzi. Elektrownia, gazownia, podatki za użytkowanie wieczyste, czynsze, podatki od gruntu, księgarnie internetowe i tak dalej wymagają wprowadzenia w tytule numeru klienta, albo końcówki numeru faktury, albo jeszcze innej, określonej formy tytułu płatności. Do tego służą przelewy wzorcowe. Zmieniasz tylko nazwę miesiąca za który płacisz, albo kilka cyfr (tych co się zmieniają) faktury. Do tego dochodzi kwota. Czynsze zmieniają się co kilka miesięcy i kwotę zmieniam tylko po decyzji ze spółdzielni. Jednak co jakiś czas odejmuje się lub dodaje nadpłaty czy niedopłaty z różnych powodów. Wtedy dodaję lub odejmuję kwoty od przelewu wzorcowego. Czy teraz rozumiesz funkcjonalność przelewu wzorcowego? W każdym razie (policzyłem specjalnie by być dokładnym) miałem 41 przelewów wzorcowych. Teraz mimo co kilka razy już pisałeś i mimo tego co pisała Sylwia tych przelewów wzorcowych nie ma. W części przypadków są ostatnie transakcje gdzie można z nich skorzystać jak z przelewu wzorcowego (jaki to wzorzec który ciągle się zmienia?), a w części nie ma ostatnich transakcji (np gazownia). Gaz w domu mam czyli rachunki płacę, ale transakcji nie ma. Pisze to już drugi raz, a ty już cztery razy pisałeś to co Sylwia. Piąty raz już nie pisz jak to powinno działać bo nie działa.

Odpowiedz
0 Lajków
romil
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
38
16
28-12-2015
Wiadomość 353 z 1 332 (21 356 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


romil pisze:

Przelewy wzorcowe są po to, że prócz rachunku i nazwy wierzyciela masz jeszcze tytuł. Może płacisz mało rachunków przez internet, więc nie wiesz o co chodzi. Elektrownia, gazownia, podatki za użytkowanie wieczyste, czynsze, podatki od gruntu, księgarnie internetowe i tak dalej wymagają wprowadzenia w tytule numeru klienta, albo końcówki numeru faktury, albo jeszcze innej, określonej formy tytułu płatności. Do tego służą przelewy wzorcowe. Zmieniasz tylko nazwę miesiąca za który płacisz, albo kilka cyfr (tych co się zmieniają) faktury. Do tego dochodzi kwota. Czynsze zmieniają się co kilka miesięcy i kwotę zmieniam tylko po decyzji ze spółdzielni. Jednak co jakiś czas odejmuje się lub dodaje nadpłaty czy niedopłaty z różnych powodów. Wtedy dodaję lub odejmuję kwoty od przelewu wzorcowego. Czy teraz rozumiesz funkcjonalność przelewu wzorcowego?


Wiem co to są przelewy wzorcowe i nie musisz mi ich tłumaczyć.

Napisałem, że nie bezsensu był w ING podział na przelewy wzorcowe i zapisany odbiorcy czy jakoś tak.

W każdym innym normalnym  banku masz tylko jedną opcję - odbiorcy, książka odbiorców, kontakty - jak zwał tak zwał ale to tylko jest odpowiednikiem przelewów wzorcowych. Ta druga funkcja w ING była dla mnie bez sensu.

Dla Twojej wiadomości bardzo dużo wykonuje przelewów w miesiącu i dla mnie teraz jest wygodniej, Nie tak wygodnie jak np w mBanku ale wygodniej jak w starym systemie.

 

Nie wiem dlaczego nie widzisz rachunku za gaz.

Znajdź go zatem w historii i wybierz ponów przelew. Jeśli masz go w przelewach wzorcowych powinien się podpiąć,

A najlepiej zamiast tutaj marudzić Emotikon: Język, zadzwoń do BOK ING i się wszystkiego dowiesz.

Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 354 z 1 332 (21 351 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

I tu dotarlismy do sedna sprawy CHCĘ TO ZMIENIAM, jednak to ja mam wybór, a nie zostaje postawiony pod ścianą
Odpowiedz
0 Lajków
brennman
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
11
8
22-04-2016
Wiadomość 355 z 1 332 (21 343 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


brennman pisze:
I tu dotarlismy do sedna sprawy CHCĘ TO ZMIENIAM, jednak to ja mam wybór, a nie zostaje postawiony pod ścianą

Takim sposobem bysmy stali w miejscu i do dzisiaj byśmy korzystali na systemie ING opartym jeszcze na JAVA.

 

Wracając jeszcze do systemu

Chciałbym pochwalić za w końcu na miarę XXIw potwierdzenia operacji w pdf. Wcześniej, gdzie system sobie dzielił słowa jak chciał to skok jakościowy.

 

Natomiast co do minusów.

1) W Historii nie można sobie wydrukować zbiorczego pdf (wyciągi) np z ostatniego dnia czy z kilku dni. Można tylko najmniej wydrukować z ostatnich 3 miesięcy. Kiedy będzie poprawa?

2) W Historii w filtrach brak opcji zaznaczenia blokad na koncie (np przelewy, które zleciliśmy i są w blokadach). Jest tylko opcja blokad na karcie. Kiedy macie zamiar to uzupełnić?

3) Nie odpowiada mi wygląd strony głownej - czyli panelu. Historia powinna być pod tymi bąblami a nie z boku. To co dzisiaj jest pod bąblami, czyli te wszystkie reklamy powinny być tam gdzie dzisiaj jest historia. Tak jak jest np w Facebooku. O tym już pisałem. Najważniejsze rzeczy na środku, reszta wodotrysków z boku.

4) Wracając do punktu 3. Jeśli nie wchodzi w rachubę zmiana położenia odpowiednich opcji, może bank by wpadł na pomysł możliwości tego personalizowania tak jak każdy użytkownik smartfona ma możliwość przesuwać widżety po swoim pulpicie. Np jeden widżet to bąble, drugi to historia, trzeci wydatki, 4 to budżet itd. I każdy by sobie te widżety mógł ustawić w takim położeniu jak mu się podoba. Czy bank przewiduje taką funkconalność?

5) Odnośnie wszystkich rachunków na panelu głównym czyli bąbli. Dlaczego dzisiaj mam tylko dwie funkcje a) nie wyświetlaj kwot b) ukryj produkty w systemie ?? Odnośnie punktu a - chciałbym mieć możliwość wyboru który bąbel ma mi podawać kwotę a który nie. W przypadku punktu b - dlaczego jak to ukryje nie mam możliwości na ukrytym rachunku wykonywania jakiejkolwiek czynności?  W punkcie a powinien być wybór, co chce mieć widoczne a w punkcie b - nie powinno wyłacząć funkcjonalności danego rachunku.  Podsumowując - dla mnie najwygodniejsze by była taka sytuacja, że widzę tylko bąbel konta głównego z kwotą. Reszta i tak jest pod "przyciskiem" MOJE FINANSE

 

O tym już również pisałem ale powtórzę

6) Rachunek, z którego się wykonuje przelew powinien się przypisać automatycznie i bez sensu ciągle wybierać albo - jak w starym systemie - powinno być przed samym zrobieniem przelewu możliwość wyboru rachunku z którego przelew ma zostać wykonany. Czyli albo automatycznie przypisany rachunek do robienie operacji z możliwością zmiany jak w starym systemie przed samym wykonaniem przelewu LUB tak jak w starym systemie - wybranie rachunku z którego ma wyjść przelew na ostatnim etapie przed wykonanien wyślij przelew.
7)  Po wybraniu wykonaj transakcję i wybraniu rachunku (po co ciągle wybierać rachunek??!!)  wyszukiwarka powinna wyświetlać wyniki już w polu wyszukiwań a nie jako wynik wyszukiwań (tak jak działa wyszukiwarka GOOGLE) oraz - powinna TYLKO i WYŁĄCZNIE pokazywać ostatni przelew pod odbiorcą, którego szukamy. Po co jest dublowanie tych samych opcji (możliwości) co w ODBIORCACH ??- nie wiem. A tak by ukróciło nam wykonanie przelewu.

8) Podkategorie do kategorii o których pisałem tutaj

https://spolecznosc.ingbank.pl/-/Bankowo%C5%9B%C4%87-internetowa-i-mobilna/Wydatki-w-nowym-systemie/...

9) Zmiana sposobu autoryzacji przelewów. Dzisiaj myśli za nas tylko i wyłącznie algorytm banku ING. Nie chcę tego, aby system myślał za mnie.

Chciałbym dwie opcje, które każdy użytkownik miałby do wyboru. Czyli a) algorytm banku b) autoryzacja sms. W takim przypadku mam wybór - albo bank za mnie myśli i co 20 operację ode mnie chce hasło sms czy chcę mieć każdą operację poprzez autoryzację sms ( z możliwością wyłączenia w przypadku odbiorców stałych)

10) Brakuje jakiegokolwiek porządnego zarządzania własnymi oszczędnościami. Powinno być jak jest w mBanku. Wybieram sobie jakąś lokatę czy inny program oszczędnościowy a ten mi podpowiada graficznie (najczęściej w postaci bąbla) lub w inny sposób ile zarobię po np 6 miesiącach inwestując np 10tys zł.  Proste łatwe i przyjemne

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 356 z 1 332 (21 246 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

* system wciąż najprawdopodobniej jest napisany w javie (przyklaskuję galopujacej ignorancji)

* w poprzednim też dało się generować potwierdzenia w pdf (j/w)

* to, że nie rozumiesz i nie ogarniasz czegoś (różnic), nie znaczy że nie są one istotne - czasami fajnei wyjść ze swojego przyciasnego punktu widzenia.

 

EOT bo aż zęby bolą jak sie to czyta...

Odpowiedz
0 Lajków
wojciech
Główny rachmistrz I
Główny rachmistrz I icon
246
89
02-03-2016
Wiadomość 357 z 1 332 (21 247 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

I jeszcze jedna opcja która mi brakuje i zapisałem napisać
11) Dzisiaj mamy możliwość wykonania przelewu na nr telefonu tylko z poziomu aplikacji mobilnej. Chciałbym również mieć możliwość korzystania z tej funkcji przez  Moje ING z komputera.
12) Największy minus tylko przypomnę - brak darmowych bankomatów Euronet, jak nie wszystkich, które wyłączyliście.
13) Przeanalizujcie jeszcze wykonywanie przelewów. Nie jest to trudne. Jest to intuicyjne. Ale......jest za dużo klikania. W starym systemie przelewy robiło się szybciej.

Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 358 z 1 332 (21 243 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


wojciech pisze:

* system wciąż najprawdopodobniej jest napisany w javie (przyklaskuję galopujacej ignorancji)

* w poprzednim też dało się generować potwierdzenia w pdf (j/w)

* to, że nie rozumiesz i nie ogarniasz czegoś (różnic), nie znaczy że nie są one istotne - czasami fajnei wyjść ze swojego przyciasnego punktu widzenia.

 

EOT bo aż zęby bolą jak sie to czyta...


Jak nie masz nic do napisanie ciekawego to nie pisz.

* Widać, że nie korzystałeś z systemu ING z 10 lat temu. Tam wszystko trzeba było robić z Javą. System się wieszał a jak nie miałeś aktualnej Javy nie mogłeś nic zrobić. Nie jestem informatykiem ale nie wydaje aby się nowy system opieram głównie ja Javie

* Naucz się czytać ze zrozumieniem. Co innego napisałem co innego przeczytałeś Jasne, że były. Ale jak one wyglądały to był wstyd. Słowa dzielona na sylaby nie po polsku. Wstyd było wysyłać takie potwierdzenie do kogokolwiek, bo to nie wyglądało na poważnie.

* Trzecie raczej odnosi się do Ciebie. Wyjdź poza schemat w końcu. Wg Ciebie jest jak coś inaczej, to znaczy że jest ŹLE. Ciekawe podejście do życia.

"EOT bo aż zęby bolą jak sie to czyta.." 

Samego siebie nie możesz czytać Emotikon: Szczęśliwy?

Odpowiedz
0 Lajków
viggen
Główny rachmistrz II
Główny rachmistrz II icon
344
49
03-02-2016
Wiadomość 359 z 1 332 (21 239 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Ja korzystałem z systemu ING 15 lat temu i nic się nie wieszało, było prosto, przejrzyście i intuicyjnie. A potem nadeszły ULEPSZENIAEmotikon: Szczęśliwy

atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 360 z 1 332 (21 230 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Kółeczko się kręci

Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s

...

25-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.

25-11-2024
Re.: Zbieg egzekucji

Tutaj to chyba nie rozumiem. Skoro środki ,które zostały zablokowane i nieprzekazane do komornika z powodu zbiegu egzekucji...nie są już własnością klienta banku tylko podlegają egzekucji to dlaczego ...

25-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy