03-01-2017 15:05
1. Zmieniłem telefon jakiś czas temu, nie mam Pusha, gdy aplikacja jest tylko w tle. W poprzednim działało w tle. Teraz muszę mieć zminimalizowaną.
2. Push nie dotrze na telefon jak nie ma internetu, email dotrze na nasz serwer, odczytamy gdy mamy internet, z pushem nigdy nie otrzymamy zaległych powiadomień.
3. Historia to nie to samo co powiadomienie, przy powiadomieniu nie muszę się logować, aby wszystko wiedzieć.
4. Jw, a tak BTW szczegółów.
05-01-2017 07:58
Powiadomienia push są dobre to zmiany sald na koncie.
Dlaczego mając system internetowy i mobilny tak bardzo porządane są potwierdzenia na e-mail? @mczekaj słusznie zauważa, że w każdym przypadku potrzebny jest internet. Sa jeszcze SMSy, które także informują o zmianie salda. Usługa dostepna, płatna, ale wiem, że ludzie korzystają.
Co do samych potwierdzeń realizacji złożenia dyspozycji to jaki sens jest trzymania ich na serwerach pocztowych kiedy tak jak pisze wpsomniany @mczekaj jest historia operacji? Pytam z ciekawości.
05-01-2017 08:40
@mcumberpl - czytałeś moje poprzednie posty? Myślę, że wyjaśniłem bardzo dokładnie, dlaczego emaile są dużo bardziej funkcjonalne od Pusha.
Dodam jeszcze:
1. Każdy kto korzysta z komputera ma emaila, za to nie każdy ma aplikację na telefonie. Emaile są w tej chwili najpopularniejszą formą komunikacji elektronicznej.
Analogicznie, gdyby teraz udostępnić w ING tylko Blika bez kart. Ile procent klientów mogłoby płacić bezgotówkowo?
2. SMSy są płatne (przechodzą przez operatorów komórkowych) - ludzie korzystają z nich nadal, bo spełnia warunki punktu 1 - każdy ma telefon, który obsługuje smsy, ale nie każdy ma smartphone, żeby obsługiwał aplikację. Poza tym SMSy są trwałe, tak jak i emaile, da się je archwizować. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdy w miesiącu mamy ponad 200 operacji na rachunku. Zatem funkcjonalność SMSów jest zbliżona do emali, ale w przeciwieństwie do nich - płatna i to ją dyskwalifikuje.
3. W przeciwieństwie do historii w banku ja wolę mieć wszystko u siebie, nigdy nie wiadomo jaką długą historię będzie mi Bank udostępniał, a ja ją mam od początku rachunku. Ale to w kwestii historii, w kwestii powiadomień na emaila, tak jak pisałem. Siedzę przy komputerze cały dzień, a nie przy telefonie. Wolę otrzymać info o ruchu na koncie na skrzynkę a nie na telefon.
4. Powtórzę jeszcze raz: Bank, który obecnie nie ma powiadomień na email jest w skrajnej mniejszości.
A tak na marginesie dziwi mnie postawa @mczekaj, @mcumberpl , w której bronią wyłącznie nowego rozwiązania, zamiast wspierać rozszerzanie funkcjonalności. Ograniczanie wyboru prowadzi do nikąd. Są różni ludzie i różne potrzeby i bank powinien być na to otwarty. Pamiętam jak swego czasu Biedronka bardzo broniła się przez terminalami płatniczymi przy kasach. Wprowadzili płatność, która działała tylko z jednym bankiem. Co się stało wszyscy wiemy, bardzo szybko wdrożyli tradycyjnie rozwiązanie, dlaczego? Bo jest najbardziej popularne. I to jest słowo klucz do tej dyskusji!
05-01-2017 10:07
@tombienrozumiem różnice, ale dalej nie widzę powodów otrzymywania na e-mail wyciągów. Wiem, że możesz odbierać pocztę elektroniczną z przeglądarki, w programie dedykowanym czy na telefonie. Ale tak samo możesz zalogować się i pobrać dokument. Push to dla mnie krótka informacja - "zmiana środków na koncie" i OK. Potwierdzenie przelewu czy wyciągi są w systemie. @wojciech podał sposoby bezpiecznej realizacji takiej usługi, zgadzam się z nimi, ale to w dalszym ciągu nie przemawia do mnie sam ich sens. Wiem, że chcesz aby było jak najwięcej.
Mam podobne zdanie w przypadku Analizy wydatków, kategorii itp. Nie chce ściągać historii operacji do excela tylko mieć to w systemie, w jednym miejscu, a widzę, że niestety jest to bardzo ogólne rozwiązanie.
Poparłem pomysł, dałem lajka i uważam, że niech będzie. Poco? Czy nie ma innych ciekawszych spraw do wdrożenia? Pozdrawiam.
05-01-2017 12:30 | Edytowano: 05-01-2017 12:30
@Konto usuniętenapisał:
"rozumiem różnice, ale dalej nie widzę powodów otrzymywania na e-mail wyciągów."
Jeżeli chodzi o wyciągi to nie jest mi to na emaila potrzebne, ale powiadomienia o zmianach salda, wpłatach na rachunek owszem.
Poza powiadamianiem na email jest też inna przydatna funkcja, która jest powiązana z mechanizmem wysyłania emaili. Mianowicie przesyłanie potwierdzenia przelewu bezpośrednio z systemu bankowości dla odbiorcy przelewu. W ING musisz zapisać potwierdzenie na komputerze, załączyć pdfa i wysłać emaila. A w Aliorze, PKOBP, mBanku wystarczy wpisać adres email odbiorcy i pdf leci do niego. Nie prościej i szybciej?
W ING zapomnij, dlaczego? Bo zwyczajnie ING nie ma mechanizmu wysyłania emaili w systemie bankowości. Jeżeli zostanie on uruchomiony to dopiero otworzy on różne możliwości. W tej chwili mamy mechanizm SMSowy oraz Pusha, którego największą wadą jest to, że systemem bezpośrednim, tj. system <-> smartphone. Poza tym Push jest wystarczjący dla paru powiadomień w ciągu dnia, a nie kilkudziesięciu. Nie da się tego zwyczajnie ogarnąć.
05-01-2017 12:37
"Nie prościej i szybciej?"
Nie, funkcjonalność, z która jest sporo problemów i osobiście w życiu bym takiej nie chciał.
W przypadku jeżeli pojawi się problem z realizacją dyspozycji, odbiorca będzie miał już poświadczenie.
Wolę poczekać na informacje od Banku.
A samo powiadomienie na e-mail tylko w zakresie zmiany środków na koncie, jeżeli ktoś inny wspiera i widzi w tym sens jak Ty, to niech Bank analizuje.
Osobiście dla mnie mało ciekawe rozwiązanie. Bardziej wspierałbym mimo wszystko Bank w dopracowaniu powiadomień PUSH.
Pozdrawiam.
05-01-2017 14:35
mczekaj pisze:ad. 1. nie jest to prawda, powiadomienia działają gdy aplikacja pracuje w tle, nie musi być zminimalizowana.
ad. 2. podobnie jak maile, też potrzebny jest internet
ad. 3. dysponujemy historią w banku - tam nic nie ginie
ad. 4. wszystkie podstawowe informacje są widoczne, piszemy tu o powiadomieniach, więcej szczegułów jest w systemie po zalogowaniu.
1 i 2 - tak... a jak masz tryb 'silent' albo wyłączoną synchronizację to powiadomienia nie działają... i nie dostaniesz ich jak włączysz telefon.... albo jak miałęś telefon wyłączony/poza zasiegiem a akurat było zdarzenie na rachunku; powiadomienia push są tak daremnie nieużyteczne że głowa boli; w przypadku maila mam wiadomość i widać na liście kiedy przyszła a jak włączysz synchronizację to wszystkie zaległe wiadomosci są pobierane i dostajesz całość; jak jesteś w roamingu to nie masz połączenia z interenetem cały czas więc większość powiadomień po prostu ginie;
3 może i nic nie ginie, ale... biorąc pod uwagę ilość przerw technicznych to prawo murphiego mowi, że akurat będzie przerwa techniczna kiedy akurat będe potrzebował coś zrobić...
4 ale na u wafla za każdym razem mam sie logować do systemu? mam program pocztowy i od razu mogę widzieć wszystko (w tym dostać powiadomienie, które mogę do razu przesłąć do ksiegowej na przykład)... ale nie, lepiej zalogować sie do bąblowatego systemu, a później przeklikiwać się zeby coś zobaczyć... cóż, niektórzy trochę bardziej szanują swój czas...
do tego nowa aplikacja do niedawna była takim potworkiem, że u mnie bardzo często nie chciała się otworzyć nawet po 10 minutach czekaniach - teraz jest MINIMALNIE lepiej...
05-01-2017 14:43
mcumberpl pisze:
Osobiście dla mnie mało ciekawe rozwiązanie. Bardziej wspierałbym mimo wszystko Bank w dopracowaniu powiadomień PUSH.
Jedna rzecz, która w tym zakresie jest skrajnie głupia to - powiadomienia PUSH realizowane są przez GMS/APN i lecą przez ich serwery (bo muszą - poniekad wymóg 'mało prądożernych' powiadomień [aczkolwiek połączenia TCP idle nie żrą więcej baterii - to nawiązywanie poąłczenia pochłania energię]). Uprzedzając - bank mógłby spokojnie szyfrować taką korespondencję i sam użytkownik decyduje któremu uperatorowi chce zaufać...
Niestety takie powiadomienia nie będą dla mnie nigdy funkcjonalne - podobnie jak powiadomienia z kalendarza, które natywnie są mocno kulawe i potrzeba aplikacji typu CalendarPlus, które powodują że powiadomienia z kalendarza nie znikają z byle powodu i można na nich polegać...
05-01-2017 17:28
Myślę, że zdecydowanie powinno się iść w stronę powiadomień push!
05-01-2017 17:29
KamilBialy pisze:Myślę, że zdecydowanie powinno się iść w stronę powiadomień push!
Myślę, że zdecydowanie się mylisz!!!!!!1!!!one!
Mam taką sytuację, że z uwagi na harmonogram 20/80 uruchamiam kredyt w kwocie 1000 zł, a pozostałą część (ok. 700.000 zł) kredytu po zakończeniu budowy przez dewelopera (za ok. 1,5 roku).
Kredyt wypła
... 17-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
5 | |
3 | |
3 |