Odpowiedz

Planowanie i budżet

Jeżeli wątek już istnieje to proszę o przekierowanie.

 

Przeczytałem wpisy z bloga nt. porad jak planować domowy budżet.

Teraz chciałbym odnieść się do funkcjonalności systemu i zaplanować swój własny budżet.

Nie jest trudno ustawić sobie odpowiednią kwotę. Warto byłoby ją zweryfikować o realne wpływy w skali miesiąca (uwzględniając osobisty dzień jego początku).

Sam budżet chciałbym nie tylko zaplanować o planowane przelewy czy zlecenie stałe. Chciałbym "rozbić" go o dostępne kategorie wydatków. To pozwoliłoby w pełni analizować wydatki na rachunku. Przegląd historii może prowadzić do wniosków (np. jest OK lub za dużo wydałem), ale nie ma on odniesienia do wartości, które zakładam, że wydam lub nie w danym obszarze (wydatki podstawowe, rozrywka itp.). Brak więc alarmującego alertu, który wskaże mi, że w tym miesiącu przekroczyłem już budżet przeznaczony na wyjścia do kina czy restauracji.

 

Podobne rozwiązanie odnoszące się do zaplanowanych przelewów np. za opłaty. Jeżeli aktualizuje miesięcznie stan liczników (np. za prąd) to w planach budżetu określam np. kwotę 100 zł. Późniejsza analiza pozwoliłaby mi stwierdzić, że zużywam mniej lub za dużo energii elektrocznej.

 

Jeżeli powyższe rozwiązanie już istnieje proszę tylko o wskazówkę gdzie co i jak.

Jeżeli nie, proszę traktować mój wpis i ten temat jako propozycję zmiany.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 1 z 27 (39 823 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Wszystkie Twoje sugestie są ważne, dlatego weźmiemy je na warsztat. Obecnie budżet pokazuje miesięczny limit na wszystkie wydatki bez podziału na kategorie (z wyłączeniem transferów wewnętrznych i transakcji wyłączonych z analizy).



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
789
172
04-09-2015
Wiadomość 2 z 27 (39 778 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Czekam zatem cierpliwie i mam nadzieje, że taka zmiana kiedyś nastąpi.

Fakt, że ludzie częściej korzystają z ołówka i notesu wynika z braku dobrego analizatora.

Trzymam kciuki i pozdrawiam! Emotikon: Szczęśliwy

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 27 (39 770 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

[ Edytowane ]

Apropo Budżetu Emotikon: Mrugający

[usunięto załącznik]

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 27 (39 758 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

[ Edytowane ]

W kwestii samego Planowania.

Chciałbym wprowadzić, zaplanować, kilka transakcji w nowym Moje ING.

Wybieram Zarządzanie finansami > Zaplanowane i klikam Zaplanuj+

Wskazuje Wykonaj transakcję. System przenosi mnie do zakładki Wykonaj transakcję.

Określam rachunek z wyszukiwarki wybieram odbiorcę.

I tym miejscu raczej oczekiwałbym poza standardowymi polami oprócz oznaczenia zlecenie stałe  datę planowanej transakcji.

Długo wahałem się czy kliknąć Dalej. W końcu wybrałem i system, standardowo, informuje, że nie jest wymagana dodatkowa autoryzacja.

Czy kliknięcie OK spowoduje realizację przelewu?

Ja chciałem zaplanować transakcję zgodnie z wyborem Zaplanuj+

Jaki więc jest proces umożliwiający planowanie przyszłych wydatków (przelewów)? (nie interesują mnie zlecenia stałe)

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 5 z 27 (39 694 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Zarówno po wybraniu opcji Wykonaj transakcję oraz skorzystaniu z opcji Zaplanuj+ zostaniesz przekierowany do formularza przelewu. W polu Czas realizacji możesz wybrać opcję W innym terminie, która pozwala na zaplanowanie przelewu na dowolną datę.

Po wybraniu innej daty wysłania przelewu, zostanie on zapisany do późniejszej realizacji.  Przelew po zapisaniu będzie widoczny w zakładce Zaplanowane.

 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
KamilaC
Moderator
Moderator icon
185
71
04-09-2015
Wiadomość 6 z 27 (39 627 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Przyznaje, sprytne rozwiązanie - połączenie czasu realizacji z uwzględnieniem również terminu odroczonego.

Kolejna nowość, z którą nie spotkałem się do tej pory. Mnie się podoba. Emotikon: Szczęśliwy

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 27 (39 571 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Proponowałbym jeszcze dodanie "Zaplanuj" w rozwinięciu szczegółów przelewu w Historii rachunku.

Obecnie występuje "Ponów transakcję" "Pobierz PDF" "Zapisz jako odbiorcę" i kategorie.

Przeglądając historię mógłbym szybkim klilnięciem zaplanować przyszłe przelewy ewidencjonowane w Zaplanowanych uwzględniane w Budżecie zgodnie z powyższymi wpisami.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 8 z 27 (39 052 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Przekazaliśmy sugestię do działu zajmującego się bankowością.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
KamilaC
Moderator
Moderator icon
185
71
04-09-2015
Wiadomość 9 z 27 (38 992 wyświetleń)

Re.: Planowanie i budżet

Wykonałem przelew. Operację wykonuje cyklicznie co miesiąc (opłata za przedszkole). I próbuje ją przypisać do kategorii "Edukacja". Z uwagi, że system nie uczy się sam próbuje mu wskazać, zgodnie z funkcjonalnością aby "zapamiętał tę zmianę dla kolejnych transakcji z tym odbiorcą". Niestety błąd (załącznik). W ubiegłym miesiący to zignorowałem. W tym jednak pozwalam sobie zwrócić uwagę.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 10 z 27 (36 223 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Zbieg egzekucji

Tutaj to chyba nie rozumiem. Skoro środki ,które zostały zablokowane i nieprzekazane do komornika z powodu zbiegu egzekucji...nie są już własnością klienta banku tylko podlegają egzekucji to dlaczego ...

25-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?

24-11-2024
Re: Re.: Brak telefonu od ING, aktywacja aplikacji

Witam,

mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p

...

24-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy