17-06-2020 21:53
Witam, wczoraj padłem ofiarą wyłudzenia danych przez internet. Otrzymałem sms o dopłatę do przesyłki 1,49 bo rzekomo była nadwaga. Po wejściu na stronę podaną w wiadomości był wybór banków z których mogę wykonać przelew. wybrałem oczywiście ING. Po czym trzeba było podać login, oraz co niestandardowe imię, nazwisko, nr telefonu i email. Myślałem że te dane potrzebne są dla firmy kurierskiej. Następnie nastąpiło przekierowanie do podania hasła i to zorientowałem się że padłem ofiarą wyłudzenia danych ponieważ trzeba było padać całe hasło a nie tak jak zazwyczaj kilka wybranych znaków.
Reasumując oszustom udało się zdobyć moje imię, nazwisko, email, nr telefonu i login do bankowości internetowej. Hasła nie podałem ani jednego znaku. Co powinienem w tej sytuacji zrobić? Co mi grozi ze strony oszustów. Czy zablokować dostęp do bankowości internetowej?
17-06-2020 21:59
Dobrze, że finalnie zachowałeś czujność. W tej sytuacji na wszelki wypadek warto, abyś do nas zadzwonił (32 357 00 69 - jesteśmy tam dostępni 24/7) i sprawdził z naszymi specjalistami, czy ktoś nie próbował się do Ciebie zalogować. Jeżeli tamta osoba nie zna hasła, to nie powinna Ci nic grozić (ewentualnie blokada bankowości z powodu podania błędnego hasła kilka razy z rzędu). Proponowałbym Ci wizytę w oddziale banku i otwarcie nowej bankowości internetowej. Dzięki temu otrzymasz nowy login do swojej usługi
17-06-2020 22:09
Dziękuję za szybkę odpowiedź. Co do otworzenia nowej bankowości i zmiany loginu to chyba utracę wszystkie przelewy wzorcowe, odbiorców. Czy to prawda?
17-06-2020 22:10
Tak, nowa bankowość internetowa nie będzie posiadać danych z tej obecnej.
I prawidłowo. Jak można podawać inne dane? Wiesz, że na to są paragrafy?
23-11-2024Hej, korzystając z Vinted, olx czy innych portali w ramach bezpieczeństwa swoich danych nie podaje swoich prawdziwych danych, pojawił się problem pierwszy raz dopiero gdy założyłem konto w ING, przysz
... 23-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
5 | |
4 | |
3 |