Odpowiedz

Padłem ofiarą Phishingu

Witam, wczoraj padłem ofiarą wyłudzenia danych przez internet. Otrzymałem sms o dopłatę do przesyłki 1,49 bo rzekomo była nadwaga. Po wejściu na stronę podaną w wiadomości był wybór banków z których mogę wykonać przelew. wybrałem oczywiście ING. Po czym trzeba było podać login, oraz co niestandardowe imię, nazwisko, nr telefonu i email. Myślałem że te dane potrzebne są dla firmy kurierskiej. Następnie nastąpiło przekierowanie do podania hasła i to zorientowałem się że padłem ofiarą wyłudzenia danych ponieważ trzeba było padać całe hasło a nie tak jak zazwyczaj kilka wybranych znaków.

Reasumując oszustom udało się zdobyć moje imię, nazwisko, email, nr telefonu i login do bankowości internetowej. Hasła nie podałem ani jednego znaku. Co powinienem w tej sytuacji zrobić? Co mi grozi ze strony oszustów. Czy zablokować dostęp do bankowości internetowej?

Odpowiedz
0 Lajków
Rafał42
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
17-06-2020
Wiadomość 1 z 4 (3 756 wyświetleń)

Re: Padłem ofiarą Phishingu

Dobrze, że finalnie zachowałeś czujność. W tej sytuacji na wszelki wypadek warto, abyś do nas zadzwonił (32 357 00 69 - jesteśmy tam dostępni 24/7) i sprawdził z naszymi specjalistami, czy ktoś nie próbował się do Ciebie zalogować. Jeżeli tamta osoba nie zna hasła, to nie powinna Ci nic grozić (ewentualnie blokada bankowości z powodu podania błędnego hasła kilka razy z rzędu). Proponowałbym Ci wizytę w oddziale banku i otwarcie nowej bankowości internetowej. Dzięki temu otrzymasz nowy login do swojej usługi Emotikon: Szczęśliwy

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
228
12-10-2015
Wiadomość 2 z 4 (3 755 wyświetleń)

Re: Padłem ofiarą Phishingu

Dziękuję za szybkę odpowiedź. Co do otworzenia nowej bankowości i zmiany loginu to chyba utracę wszystkie przelewy wzorcowe, odbiorców. Czy to prawda?

Odpowiedz
0 Lajków
Rafał42
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
17-06-2020
Wiadomość 3 z 4 (3 752 wyświetleń)

Re: Padłem ofiarą Phishingu

Tak, nowa bankowość internetowa nie będzie posiadać danych z tej obecnej. 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
228
12-10-2015
Wiadomość 4 z 4 (3 751 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy