Odpowiedz

API dla kont firmowych

Cześć ING.

Widziałem, że szumnie supportujecie rożne trendy imprezy w rodzaju hakatonów - przewodnim tematem ostatniego było użycie API banku - przejrzałem sobie zadania, pojawiła się nawet jakaś specyfikacja. Zakłam że to coś uszytego typowo pod hackaton, ale jakaś praca koncepcyjna została zrobiona.

Tutaj pytanie.

Czy planujecie wprowadzenie jakiegokolwiek API dla kont firmowych? (i niekoniecznie tylko firmowych) - coś, co umożliwiłoby dostęp via API do choćby bieżącej historii?

Nawet nie wyobrażacie sobie jak wielu przedsiębiorcom ułatwilibyście życie. 

ArekK
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
37
11-04-2017
Wiadomość 1 z 21 (52 911 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

Odpowiedz
0 Lajków
arek
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
31
27-12-2015
Wiadomość 2 z 21 (52 875 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

Owszem, dokładnie o to, z tym, że dostępne dla kont przedsiębiorców - nie zaś tylko dla kont ING Business które są o ile dobrze rozumiem czymś zupełnie osobnym i pewnie kosztują sporo.

ING? Możecie coś napisać?

API dzisiaj to nie jest dobro luksusowe, raczej standard. Dodatkowo mam wrażenie, że KE, vide dyrektywa PSD2 będzie naciskała na banki w zakresie otwarcia API.

ArekK
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
37
11-04-2017
Wiadomość 3 z 21 (52 870 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

A więc tak,

dla klientów indywidualnych nie planujemy udostępnienia API,

dla biznesu - przedsiębiorców (ogólnie), w ramach przygotowań do wprowadzenie PSD2 tak, ale na tą chwilę tylko dla podmiotów, które będą posiadały licencję.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 4 z 21 (52 631 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

A co to ta licencja, mógłbyś sprecyzować? Mam konto przedsiębiorcy dla działalności jednoosobowej - czy dla takiego konta pojawi się możliwość użycia API?
Odpowiedz
0 Lajków
ArekK
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
37
11-04-2017
Wiadomość 5 z 21 (52 627 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

Licencję uzyskają podmioty współpracujące z bankami, ze względów zachowania bezpieczeństwa danych. Dla rachunków działalności jednoosobowych pojawi sie również taka mozliwość. 

Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 6 z 21 (52 604 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

Świetnie, dzięki za odpowiedź.
Odpowiedz
0 Lajków
ArekK
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
37
11-04-2017
Wiadomość 7 z 21 (52 592 wyświetleń)

Re.: API dla kont firmowych

Witam 
jednak cały czas API jest niedostępne dla firm jednoosobowych, a jedynie dla posiadaczy kont Business.
pozdrawiam

Odpowiedz
0 Lajków
bart
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
17-04-2018
Wiadomość 8 z 21 (47 715 wyświetleń)

Re: Re.: API dla kont firmowych

Planujemy udostępniać pewne rozwiązania na potrzeby łączenia faktury z płatnością dla jednoosobowych firm. Na ten moment nie jesteśmy w stanie określić przybliżonego terminu. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
564
125
04-09-2015
Wiadomość 9 z 21 (47 559 wyświetleń)

Re: Re.: API dla kont firmowych

Ale to będzie rozwiązanie otwarte? Czy zamknięte wewnątrz waszego systemu fakturowania? Mam wrażenie, że raczej zamknięte.

Ja nie wiem, ale tak naprawdę jakieś prymitywne rozwiązanie, które powiadamiałoby w zunifikowany sposób o każdej nowej transakcji ułatwiłoby niesamowicie życie wszystkim firmom sprzedającym online.

Zwykłe, proste, prymitywne rozwiązanie które powszechnie nazywa się webhook:

- w konfiguracji mojego konta ING mam pole na wpisanie adresu URL, pod którym leży sobie moja aplikacja
- w momencie transakcji wychodzącej, przychodzącej niech ING wyśle na ten adres request HTTP z informacją o transakcji (kwota, opis, nadawca, etc) - np jako JSON
- jeśli aplikacja zwróci HTTP 200 uznajemy że informacja dotarła, jak zwróci coś innego to uznajemy, że nie dotarła, i np ponawiamy co godzinę przez 24h

Tyle i aż tyle.
ArekK
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
59
37
11-04-2017
Wiadomość 10 z 21 (47 566 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Wpłatomat zabrał pieniądze

Przekazałam Twoją prośbę do jednostki, która zajmuje się zgłoszeniem.

27-12-2025
Re: Re.: Wpłatomat zabrał pieniądze

Po czterech miesiącach taka sama sytuacja. Pieniądze włożone do wpłatomatu, dziwne dźwięki, komunikat o awarii, brak zaksięgowania na koncie. Sprawa zgłoszona natychmiast. Rozpatrywanie jej trwa już o...

27-12-2025
Re: Re.: Powrót do starego wyglądu bankowości - AKTUALNA TO STRZAŁ W KOLANO!

Nie wiem z jakiego systemu operacyjnego korzystasz. W przypadku Androida, na kłopot z wyświetleniem strony logowania, może pomóc wstrzymanie aplikacji w ustawieniach telefonu. A następnie ponowne jej

...

26-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy