Odpowiedz

Potwierdzenie płatności kartą

Cześć, od dosłownie kilku dni mam "kłopot" z potwierdzeniami. Chcę je wyłączyć. Przykład z dwóch niedawnych transakcji:

 

1) Kupowałem książkę na amazonie za niewiarygodną kwotę 30zł z wliczoną przesyłką. Karta jest spięta do konta od dłuższego czasu (mam prime, więc karta musi być spięta). Pomimo tego zostałem zapytany o potwierdzenie w apce, a następnie dodatkowo o przepisanie kodu z smsa do apki w telefonie. Podczas zakupów na allegro czy aliexpress nie trzeba nawet w apce potwierdzać. Dlaczego w ING na Amazon pomimo spiętej karty muszę dodatkowo weryfikować się kodem z smsa? Chcę to wyłączyć. 

 

2) Płatność kartą w microsoft na 0 euro (weryfikacja karty). Potwierdzenie w apce (rozumiem) i kod z smsa (po co?). Chcę to wyłączyć.

 

Teraz na koniec:

Nie widzę sensu wysyłania smsów na telefon. Mam apkę na swoim telefonie na który przychodzą smsy. Muszę się przełączyć między oknami, skopiować kod z jednego okna do drugiego i tyle. Podczas płatności w Amazon kod w ogóle nie przyszedł, przez co musiałem anulować transakcję i wykonać ją powtórnie. Wtedy kod już dotarł. Co to miało na celu? Czy naprawdę zalogowanie się do apki i potwierdzenie nie wystarczy? Musicie dodatkowo wywoływać frustrację u klienta i to przy tak małych kwotach? Same SMSy nigdy bezpieczną metodą potwierdzenia czegokolwiek nie były. Nie wiem nawet co miałoby potwierdzać. Jeśli ktoś by mi ukradł telefon i jakimś cudem udałoby mu się go odblokować, a następnie dostać się do apki ING (co wymaga znajomości pinu, bądź odcisku palca), to przecież i tak miałby dostęp do smsów, BO SĄ NA TYM SAMYM TELEFONIE ;] Kumacie ten motyw? Normalni ludzie mają 1 własny telefon z apką bankową i UŻYWAJĄ TEGO SAMEGO TELEFONU do rozmów. Ergo: wdrożyliście coś zupełnie niepotrzebnego, co jedynie irytuje podczas płatności kartą. Za to jakby ktoś chciał skorzystać z yubikeya, to jest to nadal niemożliwe. Dla przykładu ja mam 4 yubikeye. Wiecie ile z nich mogę użyć do zabezpieczenia konta w ING? Podpowiem wam: ŻADNEGO.

Odpowiedz
0 Lajków
szy
szy
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
0
21-05-2020
Wiadomość 1 z 4 (4 430 wyświetleń)

Re: Potwierdzenie płatności kartą

Większość sklepów internetowych korzysta obecnie z potwierdzenia transakcji 3D Secure. Niezależnie czy masz w danym sklepie podpiętą kartę czy nie, może on prosić o potwierdzenie dokonanej transakcji. To czy płatność będzie wymagała dodatkowego potwierdzenia kodem SMS, zależy od sklepu internetowego. W niektórych przypadkach, przy małych kwotach płatności, sklep obsługujący 3D Secure nie będzie żądał weryfikacji kodem SMS. Czasami będzie potrzeba akceptacji transakcji zarówno przez aplikację jak i sms. Nie ma możliwości, aby w jakikolwiek sposób to wyłączyć. Przykro mi, że jest to dla Ciebie uciążliwe.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MagdalenaD
Moderator
Moderator icon
338
65
04-09-2015
Wiadomość 2 z 4 (4 380 wyświetleń)

Re: Potwierdzenie płatności kartą

Od dzisiaj SMSy są też na allegro Emotikon: Obojętny Dobrze, że jeszcze płacąc kartą w sklepie ich nie ma. Może już niedługo :-) Wywołanie maklera z głównej apki nie działa. Osobna apka do maklera ma inny login. Konta nadal znikają podczas maitenance. Pod koniec ubiegłego roku chciałem zaktualizować dane dowodu online - nie ma takiej możliwości. Jest wydmuszka która przyjmuje dane, ale zawsze je odrzuca. Był kłopot, to zgłosiłem się do społeczności ING. Fajne rozwiązanie, szybkie, wygodne, przy czym raczej informacyjne niż faktycznie coś rozwiązujące. Jest pomoc online na stronie banku, zarówno czat jak i opcje dodatkowe. Online jest tak zrobiony, że albo nie ma wystarczająco miejsca na opisanie problemu, albo nie działa. Telefon jest ok, choć procedury są takie, że osoby po drugiej stronie choćby chciały, to nie mogą. Powiem wam, że dużo się zmieniło przez te kilka lat które z wami jestem. Z 8, może 9, nie pamiętam. W tamtym czasie może nie wyglądało to zbyt nowocześnie, ale działało dobrze. Wszystkie opcje które przeklikałem działały. Jak wchodziło się fizycznej placówki, to człowiek czuł się jak klient premium. Porównanie obsługi między ING a takim PKO czy innymi tworami jak niebo a ziemia. Zawsze miałem takie odczucie. Mam wrażenie, że od jakiegoś czasu się to zmienia i to niekoniecznie w dobrą stronę. To tyle, dziękuję za uwagę i dziękuję za odpowiedź. Wątek można zamknąć.

Odpowiedz
0 Lajków
szy
szy
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
0
21-05-2020
Wiadomość 3 z 4 (4 338 wyświetleń)

Re: Potwierdzenie płatności kartą

Dziękuję za Twoje uwagi. Zapisałam je i przekazałam do właściwego zespołu.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
MonikaC
Moderator
Moderator icon
647
122
04-09-2015
Wiadomość 4 z 4 (4 295 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Ja znów mam problem taki ze wpłaciłem środki na konto i ostatecznie nie mam ich na koncie

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy