Odpowiedz

Obsługa kilku niezależnych kont.

W banku z którego się przeniosłem do ING istniała możliwość zalogowania się na inne konto po wylogowaniu się z obecnego. Niestety w ostatnio wprowadzonej nowej wersji pozbyli się tej możliwości na rzecz logowania pinem.

Czy planujecie wprowadzenie takiej opcji w nowej aplikacji? Jest to bardzo istotna funkcja dla osób które zarządzają kilkoma niepowiązanymi kontami (np. kontem partnerki/partnera, rodzic kontem dziecka czy zwyczajnie dwie osoby logujące się z jednego urządzenia).

Mogłoby mieć to postać przycisku "zmień konto" na ekranie wpisywania pinu. Mogłaby być funkcja wyboru już "zaufanego" konta lub dodania kolejnego, a po zalogowaniu opcja nadania nazwy konta (np. "Jan", "Anna").

Na pierwszym ekranie możnaby wybrać czy ma wyświetlać stan kont bankowych z wszystkich wybranych kont, ewentualnie żeby nie kombinować tylko z wybranego jako "główne" (podobnie jak teraz).

W całym poście pisząc "konto" mam na myśli konto użytkownika bankowości mobilnej (pojedynczy identyfikator, nie wiem czy ma to swoją własną nazwę)

Myślę że jest to jedna z ważniejszych możliwości aplikacji, szczególnie w przypadku wprowadzania systemu typu "mobile first" czy tym podobnych. Przecież na stronie też mamy możliwość wpisania różnych loginów, więc dlaczego orgraniczać to na telefonie czy tablecie? Dla bezpieczeństwa nie ma to żadnego znaczenia, bo czy jedno, dwa czy pięć loginów, i tak dla każdego trzeba by dodać aplikację do zaufanych.

erwinskiprzemek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
4
26-10-2016
Wiadomość 1 z 29 (165 481 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

[ Edytowane ]

Dostęp do kont innej osoby będziesz miał, gdy właściciel konta udzieli Ci pełnomocnictwa. Będą one wtedy widoczne w Twojej bankowości internetowej.

 

Nie umożliwiamy udostępniania loginu (identyfikatora użytkownika) osobom trzecim. 

 

 

 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
144
04-09-2015
Wiadomość 2 z 29 (165 419 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

Nie potrzebuję dostępu do konta innej osoby. Wystarczy mi możliwość udostępnienia w nagłej sytuacji mojego urządzenia drugiej osobie, by ta mogła się zalogować na swoje konto. Czego aktualnie z poziomu nowej aplikacji nie może wykonać. Specjalnie żeby to sprawdzić zainstalowałem starą wersję. I co się okazuje tam była/jest taka możliwość.

Więc w starej aplikacji jak i na stronie internetowej można się zalogować na inne konto, ale w nowej nie, bo "nie umożliwiacie udostępniania loginu osobom trzecim"? Więc chyba musicie zaktualizować system internetowy i starą aplikację bo są niezgodne z waszą zasadą "nie umożliwiania udostępniania loginu osobom trzecim".

Trochę jakby producent samochodów wprowadził nowy rodzaj stacyjki. Wszystko szybko, ładnie i nowocześnie, ale jak chcesz pożyczyć na chwilę komuś samochód to musisz najpierw kupić specjalnie dla tej osoby kolejny kluczyk.

Jeżeli mogę coś doradzić, polecam ponownie przeczytać uważnie i ze zrozumieniem całą dyskusję i zastanowić się. Nie tylko nad sensem życia, ale również nad sensem takiej odpowiedzi i podejmowanych decyzji.

Serdecznie pozdrawiam.

erwinskiprzemek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
4
26-10-2016
Wiadomość 3 z 29 (165 409 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

[ Edytowane ]

Ze względu na funkcje (obecne i planowane) dostępne przed zalogowaniem, nowej aplikacji może używać jeden użytkownik tylko na jednym urządzeniu. 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
144
04-09-2015
Wiadomość 4 z 29 (165 389 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

Czyli kolejny raz uszczęśliwianie użytkowników na siłę. Znowu kłania się możliwość personalizacji systemu. Ja wolę logować się na kilku urządzeniach, a nie potrzebuję funkcji dostępnych przed zalogowaniem. Ktoś kto chce te funkcje aktywować mógłby samodzielnie podjąć decyzję o możliwości korzystania z tylko jednego urządzenia. Proste? Proste. Niestety bank wie lepiej.

atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 5 z 29 (165 291 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

@atmt Przekazałam Twoją propozycję do jednostki, która zajmuje się nową aplikacją.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
MonikaC
Moderator
Moderator icon
647
122
04-09-2015
Wiadomość 6 z 29 (165 198 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

Nie no, ale ja widzę inny poważny problem. Zostawiając sprawę funkcji dostępnych przed zalogowaniem na boku (bo to można załatwić konfiguracyjnie tak jak to opisał @atmt) to w moim przypadku ja mam dwa loginy: jeden do kontekstu detalicznego a drugi jako pełnomocnik do konta firmowego mojej żony. Wynika z tego, że mając jeden telefon mogę korzystać tylko z konta detalicznego albo firmowego - bez możliwości przełączania. W starej aplikacji mobilnej mogłem przynajmniej wpisać dwa różne loginy. Teraz de facto uniemożliwiacie mi pracę w jednym z dwóch kontekstów (loginów) i nie są to loginy osób trzecich - muszę się zdecydować którego loginu mam używać w telefonie.
__arti
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
5
15-09-2016
Wiadomość 7 z 29 (164 682 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

O, właśnie taką sytuację miałem na myśli.
Odpowiedz
0 Lajków
erwinskiprzemek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
4
26-10-2016
Wiadomość 8 z 29 (164 676 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

@__artiObecnie może być 1 użytkownik na 1 urządzeniu i nie planujemy tego zmieniać.

Oczywiście propozycja poruszona w tym wątku została przekazana. 



-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KatarzynaA
Były moderator
Były moderator icon
354
91
04-09-2015
Wiadomość 9 z 29 (164 580 wyświetleń)

Re.: Obsługa kilku niezależnych kont.

@KatarzynaA
No nie do końca jest tak jak Pani pisze. Otóż w starej aplikacji mobilnej aby się zalogować wpisuję login (6 liter i 4 cyfry) i PIN do aplikacji. Tym samym mam możliwość wybrania czy loguje się na kontekst detaliczny czy firmowy. W nowej aplikacji mobilnej (Moje ING) nie ma już takiej możliwości - podczas parowania urządzenia w aplikacji jest zapisywany na stałe login z którego będę korzystał a przy logowaniu wprowadzam sam PIN. NIE MA możliwości zmiany loginu zapisanego w aplikacji. Ewentualnie pozostaje odinstalowanie aplikacji i ponowne jej zainstalowanie na inny login ale - umówmy się - to nie jest rozwiązanie. Oznacza to odebranie/zmniejszenie funkcjonalności w stosunku do poprzedniej aplikacji mobilnej.
__arti
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
5
15-09-2016
Wiadomość 10 z 29 (164 241 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Ja znów mam problem taki ze wpłaciłem środki na konto i ostatecznie nie mam ich na koncie

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy