Płatności

Odpowiedz

opłata za przewalutowanie podczas płacenia kartą

Dzień dobry,

 

Jestem posiadaczem Konta Direct. Mieszkam za granicą od prawie dwóch lat i zawsze płaciłem kartą bez naliczania prowizji. Od ok. początku miesiaca za każdą tranzakcję (płacenie kartą) naliczana jest opłata (za przewalutowanie). Jak rozumiem zmienił się regulamin jezeli chodzi o tą kwestię.

 

Pragnę zapytać, co mogę zrobić, aby opłat uniknąć? Czy jest to kwestia zamówienia nowej karty, czy musze otworyć nowy rachunek? Jakie są możliwości?

 

Pozdrawiam ciepło,

 

Jakub

Odpowiedz
0 Lajków
jakubnorge
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
27-02-2016
Wiadomość 1 z 2 (8 890 wyświetleń)

Re.: opłata za przewalutowanie podczas płacenia kartą

Prowizje pojawiły się ze względu na koszty przewalutowania w związku ze zmianą zasad rozliczania transakcji kartowych.

Wcześniej koszty te zawarte były w jednej kwocie, czyli np: za zakupy 100 euro zapłaciłeś 450 zł (przy kursie banku 4,50 zł).
Teraz kurs waluty pobierany jest z tabeli organizacji płatniczej (VISA) i jest on mniejszy (np 4,37 zł), ale dodatkowo naliczona jest prowizja 3% od kwoty, w tym przypadku 3 euro x 4,50 zł = 13,50 zł.

Z konta pobrane zostanie 437 zł i osobno 13,50 zł = 450,50 zł.

Czyli wychodzi mniej więcej na to samo, jednakże teraz rozbite jest to na dwie kwoty.

 

Nie zależy to jednak od rodzaju konta, czy karty płatniczej jaką posiadasz.

Odpowiedz
0 Lajków
GrzegorzG
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
78
13
30-01-2016
Wiadomość 2 z 2 (8 876 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I

...

06-12-2025
Re: Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Trafiłem na ten temat w  "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia.  Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz

...

06-12-2025
Re: Re.: Problem z blikiem wysyłanym z kategorii odbiorcy

Cieszymy się, że już wszystko jest w porządku Emotikon: Szczęśliwy Gdybyś potrzebował pomocy zawsze możesz do nas napisać na czacie, po zalogowaniu w Moim ING - chętnie pomożemy.

06-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy