27-02-2016 11:21
Dzień dobry,
Jestem posiadaczem Konta Direct. Mieszkam za granicą od prawie dwóch lat i zawsze płaciłem kartą bez naliczania prowizji. Od ok. początku miesiaca za każdą tranzakcję (płacenie kartą) naliczana jest opłata (za przewalutowanie). Jak rozumiem zmienił się regulamin jezeli chodzi o tą kwestię.
Pragnę zapytać, co mogę zrobić, aby opłat uniknąć? Czy jest to kwestia zamówienia nowej karty, czy musze otworyć nowy rachunek? Jakie są możliwości?
Pozdrawiam ciepło,
Jakub
27-02-2016 15:58
Prowizje pojawiły się ze względu na koszty przewalutowania w związku ze zmianą zasad rozliczania transakcji kartowych.
Wcześniej koszty te zawarte były w jednej kwocie, czyli np: za zakupy 100 euro zapłaciłeś 450 zł (przy kursie banku 4,50 zł).
Teraz kurs waluty pobierany jest z tabeli organizacji płatniczej (VISA) i jest on mniejszy (np 4,37 zł), ale dodatkowo naliczona jest prowizja 3% od kwoty, w tym przypadku 3 euro x 4,50 zł = 13,50 zł.
Z konta pobrane zostanie 437 zł i osobno 13,50 zł = 450,50 zł.
Czyli wychodzi mniej więcej na to samo, jednakże teraz rozbite jest to na dwie kwoty.
Nie zależy to jednak od rodzaju konta, czy karty płatniczej jaką posiadasz.
Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025Cieszymy się, że już wszystko jest w porządku
Gdybyś potrzebował pomocy zawsze możesz do nas napisać na czacie, po zalogowaniu w Moim ING - chętnie pomożemy.
| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 5 | |
| 4 | |
| 4 | |
| 3 | |
| 3 |