Płatności

Odpowiedz

Re: Prowizja za przewalutowanie ?

Witam,

Chciałem skomentować we wcześniejszym wątku o tej samej nazwie, ale najwidoczniej tamten wątek został zamknięty i nie ma możliwości odpowiedzi.

 

Chciałem tylko sprostować Państwa wyliczenia co do kosztów przewalutowań.

Otóż, po wprowadzeniu prowizji od przewalutowania wraz ze zmianą waluty karty VISA w ING na PLN, płatności zagraniczne (również internetowe) nie są już opłacalne.

Koszty są już dużo wyższe niż alternatywne opcje zapłaty (np. przez pośredników z opcją przelewów z konta w PLN i przewalutowania po stronie pośrednika).

Do czasu wprowadzenia obecnych zmian dokonywałem zakupów w zagranicznych sklepach internetowych wybierając walutę EUR (licząc się z przewalutowaniem po stronie serwisu z USD na EUR, które i tak było tańsze niż w ING).

Teraz nawet wybierając standardową walutę sklepów internetowych (USD), biorąc pod uwagę jedno przewalutowanie w ING + 3% prowizji, całkowite koszty płatności zagranicznych kartą w ING przewyższają o conajmniej 5% kwoty zakupu opcji płatności przelewem z konta ING w PLN poprzez pośredników, którzy realizują przewalutowanie.

 

Proszę więc nie wprowadzać klientów w błąd wskazując, że koszty płatności kartą za granicą są prawie takie same jak dotychczas, bo tak nie jest.

 

Szczególnie mnie irytują zmiany w tabeli opłat i prowizji Państwa banku wprowadzane od kilku miesięcy, zwłaszcza, że założyłem konto w Państwa banku i wziąłem 30-letni kredyt hipoteczny tuż przed rozpoczęciem wprowadzania niekorzystnych dla klientów zmian.

Wtedy jeszcze oferta Państwa banku wyglądała w miarę konkurencyjnie na tle innych banków.

Odpowiedz
0 Lajków
xeros
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
02-03-2016
Wiadomość 1 z 1 (6 396 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Płatności telefonem przez aplikację ING

Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Huawei. Okazało się, że nie mogę aktywować płatności telefonem . z czego wcześniej korzystałem bez problemu na telefonie Honor i Oppo. Po wielu próbach udałem się

...

16-02-2025
Re.: Hasło maskowane - pozwólcie nam je wyłączyć!

ING jako bank chwalę, za komunikację, relatywnie dobry UI,

ale z minusów to zazwyczaj ostrzegam przed tym maskowanie.

 

Rozumiem, że dla większości ludzi to jest dobry dodatkowy mechanizm bezpieczeństwa

...

16-02-2025
Problem z logowaniem do Moje ING po dodaniu nowego telefonu

Witam, Wczoraj dodałem nowy telefon do aplikacji Moje ING, otrzymałem SMS-a, że ze względów bezpieczeństwa moje bankowość internetowa została zablokowana. Próbowałem ją odblokować, ale pojawiał się bł

...

14-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy