Płatności

Odpowiedz

Potwierdzenie płatności kartą w internecie

Dzień dobry,

podczas płatności kartą w internecie (podając numer, przez Google Pay lub korzystając z zapisanej karty w sklepie lub serwisie aukcyjnym), niezależnie czy w komórce czy na komputerze, w celu potwierdzenia płatności bank prosi, żebym się zalogował w nowej karcie, po zalogowaniu dostaję kod na sms, który trzeba wpisać w przeglądarce jako potwierdzenie.

 Czyli aby zapłacić w internecie muszę podać wszystkie dane karty (co oczywiste), login i hasło do banku i do tego jeszcze kod sms. Powiem szczerze, że wydaje mi się to trochę przekombinowane. To dodatkowe pole do nadużyć, szczególnie będąc w miejscu publicznym i płacąc kartą kilkukrotnie pod rząd - za każdym razem trzeba wpisywać inne litery z hasła.

W takim razie po co jest aplikacja mobilna, skoro muszę na komórce otwierać przeglądarkę i podawać hasło do banku. Kiedyś wystarczyło potwierdzić płatność w aplikacji.

Druga sprawa: nawet jeśli jestem już zalogowany do banku w przeglądarce i w tym czasie płacę kartą w internecie, to w celu potwierdzenia muszę się zalogować ponownie w nowej karcie (mimo że jestem zalogowany już wcześniej w innej karcie). Na stronie po zalogowaniu powinna być dostępna opcja potwierdzenia płatności, bez konieczności ponownego logowania (co jest bez sensu)

Odpowiedz
0 Lajków
admin
Doradca z ambicjami
Doradca z ambicjami icon
4
0
08-01-2020
Wiadomość 1 z 2 (96 wyświetleń)

Re: Potwierdzenie płatności kartą w internecie

Niektóre transakcje, które realizujesz w internecie wymagają dodatkowej autoryzacji. Wynika to z wymogów dyrektywy PSD2. Jeśli płacisz kartą w sklepie internetowym obsługującym 3D secure, prosimy o dodatkowe potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej Moje ING (jeśli z niej korzystasz) lub przez bankowość internetową Moje ING z kodem SMS, który wysyłamy. To czy płatność będzie wymagała dodatkowego potwierdzenia kodem SMS, zależy również od sklepu internetowego. O dyrektywie PSD2 przeczytasz również na naszej stronie: https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/czym-jest-dyrektywa-psd2


Przekazałam Twoją sugestię do odpowiedniego zespołu. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Moderator
Moderator icon
251
50
12-04-2017
Wiadomość 2 z 2 (40 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Czas oczekiwania na decyzję

Dzisiaj otrzymałam decyzję pozytywną, w czwartek podpiszę umowę Emotikon: Szczęśliwy nawet nie wierzę.

07-05-2021
Problem ze ściągnięciem aplikacji

Witam, wczoraj aplikacja mobilna nie chciała mnie przepuscic bez ściągnięcia aktualizacji w sklepie. Jak wchodzilam na sklep, to strona nie chciała się załadować. Dzisiaj usunęłam aplikację i chciałam...

07-05-2021
Re: Płatne subskrypcje

W opisanej sytuacji powinieneś skontaktować się z odbiorcą płatności. Sprawdzą czy jest włączona jakaś subskrypcja i mam nadzieję, będą mogli ją wyłączyć.

Jeśli się to nie uda, należy zastrzec kartę

...

07-05-2021
Najbardziej pomocni użytkownicy