04-05-2021 17:25
Dzień dobry,
podczas płatności kartą w internecie (podając numer, przez Google Pay lub korzystając z zapisanej karty w sklepie lub serwisie aukcyjnym), niezależnie czy w komórce czy na komputerze, w celu potwierdzenia płatności bank prosi, żebym się zalogował w nowej karcie, po zalogowaniu dostaję kod na sms, który trzeba wpisać w przeglądarce jako potwierdzenie.
Czyli aby zapłacić w internecie muszę podać wszystkie dane karty (co oczywiste), login i hasło do banku i do tego jeszcze kod sms. Powiem szczerze, że wydaje mi się to trochę przekombinowane. To dodatkowe pole do nadużyć, szczególnie będąc w miejscu publicznym i płacąc kartą kilkukrotnie pod rząd - za każdym razem trzeba wpisywać inne litery z hasła.
W takim razie po co jest aplikacja mobilna, skoro muszę na komórce otwierać przeglądarkę i podawać hasło do banku. Kiedyś wystarczyło potwierdzić płatność w aplikacji.
Druga sprawa: nawet jeśli jestem już zalogowany do banku w przeglądarce i w tym czasie płacę kartą w internecie, to w celu potwierdzenia muszę się zalogować ponownie w nowej karcie (mimo że jestem zalogowany już wcześniej w innej karcie). Na stronie po zalogowaniu powinna być dostępna opcja potwierdzenia płatności, bez konieczności ponownego logowania (co jest bez sensu)
05-05-2021 17:45
Niektóre transakcje, które realizujesz w internecie wymagają dodatkowej autoryzacji. Wynika to z wymogów dyrektywy PSD2. Jeśli płacisz kartą w sklepie internetowym obsługującym 3D secure, prosimy o dodatkowe potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej Moje ING (jeśli z niej korzystasz) lub przez bankowość internetową Moje ING z kodem SMS, który wysyłamy. To czy płatność będzie wymagała dodatkowego potwierdzenia kodem SMS, zależy również od sklepu internetowego. O dyrektywie PSD2 przeczytasz również na naszej stronie: https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/czym-jest-dyrektywa-psd2
Przekazałam Twoją sugestię do odpowiedniego zespołu.
Zapisaliśmy Twoje uwagi w temacie funkcjonalności Mojego ING. Jeśli podczas wpisywania numeru konta pojawia się kłopot, przeskakuje kursor, daj nam proszę znać na czacie przez Moje ING.
Zapiszemy zgłos
Dzień dobry,
Od ponad dekady jestem w ING i niemal od początku mam Smart Saver. Czy planowane jest podniesienie limitu 5000?
Pytam, bo już nie pamiętam kiedy ostatnio zwiększano tę kwotę. Nie chcę skła
... 09-12-2023Obecnie problem zniknął. Logowanie kodem U2F do ING przebiega podobnie jak na kompie - przyłóż -> pin -> przyłóż i jak na razie wychodzi na to, że zostało to naprawione.
08-12-2023Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
3 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |