04-05-2021 17:25
Dzień dobry,
podczas płatności kartą w internecie (podając numer, przez Google Pay lub korzystając z zapisanej karty w sklepie lub serwisie aukcyjnym), niezależnie czy w komórce czy na komputerze, w celu potwierdzenia płatności bank prosi, żebym się zalogował w nowej karcie, po zalogowaniu dostaję kod na sms, który trzeba wpisać w przeglądarce jako potwierdzenie.
Czyli aby zapłacić w internecie muszę podać wszystkie dane karty (co oczywiste), login i hasło do banku i do tego jeszcze kod sms. Powiem szczerze, że wydaje mi się to trochę przekombinowane. To dodatkowe pole do nadużyć, szczególnie będąc w miejscu publicznym i płacąc kartą kilkukrotnie pod rząd - za każdym razem trzeba wpisywać inne litery z hasła.
W takim razie po co jest aplikacja mobilna, skoro muszę na komórce otwierać przeglądarkę i podawać hasło do banku. Kiedyś wystarczyło potwierdzić płatność w aplikacji.
Druga sprawa: nawet jeśli jestem już zalogowany do banku w przeglądarce i w tym czasie płacę kartą w internecie, to w celu potwierdzenia muszę się zalogować ponownie w nowej karcie (mimo że jestem zalogowany już wcześniej w innej karcie). Na stronie po zalogowaniu powinna być dostępna opcja potwierdzenia płatności, bez konieczności ponownego logowania (co jest bez sensu)
05-05-2021 17:45
Niektóre transakcje, które realizujesz w internecie wymagają dodatkowej autoryzacji. Wynika to z wymogów dyrektywy PSD2. Jeśli płacisz kartą w sklepie internetowym obsługującym 3D secure, prosimy o dodatkowe potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej Moje ING (jeśli z niej korzystasz) lub przez bankowość internetową Moje ING z kodem SMS, który wysyłamy. To czy płatność będzie wymagała dodatkowego potwierdzenia kodem SMS, zależy również od sklepu internetowego. O dyrektywie PSD2 przeczytasz również na naszej stronie: https://www.ing.pl/wiem/bankowosc-codzienna/czym-jest-dyrektywa-psd2
Przekazałam Twoją sugestię do odpowiedniego zespołu.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 5 | |
| 4 | |
| 4 | |
| 3 | |
| 3 |