03-11-2020 16:13 | Edytowano: 03-11-2020 16:17
Witam,
tak się złożyło, że końcem sierpnia tego roku zostałem oszukany na dość pokaźną sumę pieniędzy, które zostały przelane na konto osoby zarejestrowanej w ING Bank Śląski. Podejrzewam, że jest to jedno z wielu kont zarejestrowanych na przysłowiowego słupa, potrzebne do wyprowadzania pieniędzy w formie gotówki z działalności przestępczej. Krótko mówiąc ofiara robi przelew na konto w banku w tym wypadku ING BANK SLASKI, właściciel konta (Słup) wypłaca te pieniądze przestępcom w gotówce i dostaje z tego część na flaszke. Tak mniej wiecej działa konto na słupa, na które (tak podejrzewam) wpłyneły moje środki. Zaraz po zorientowaniu się, że padłem ofiarą oszustwa poprosiłem mój bank w Niemczech aby poinformował ING Bank Slaski o możliwości popełnienia przestępstwa prania brudnych pieniędzy. Zrobiłem to także ja przez Infolinie (gdzie podalem numer akt sprawy prowadzonej przez niemiecka policje), zapewniono mnie, że dział bezpieczeństwa zostanie o tym powiadomiony.
W takich wypadkach na podstawie prawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniedzy ING Bank Slaski musiał zareagować natychmiast. Zablokować konto beneficjenta na 72h i wyjaśnić sprawę. Jeśli sprawa wygląda na przestępstwo poinformwać o tym bezzwłocznie prokurature, która przedłuża blokadę środków na koncie o kolejne 96 godzin. W odpowiedzi od ING Bank Śląski mój bank w Niemczech usłyszał, że stosowne zapytanie zostało wysłane do właściciela konta (prośba o zwrot środków - czy to nie kuriozum ? ). Mineło ponad dwa miesiące... do dzisiaj nie uzyskałem odpowiedzi od ING Bank Śląski, kto jest właścicielem konta (czy jest to jakiś oszust, czy może osoba uczciwa - nie wiem...).W związku z czym nie mogę nawet wnieść sprawy do sądu bo nie wiem na kogo stoi zarejestrowane konto w ING Bank Śląski. Bank do dzisiaj nie przesłał, żadnej odpowiedzi i ignoruje sprawe. Kazano mi się udać na prokuraturę mimo, że bank jest zobowiązany do odpowiedzi (jakiejkolwiek) mojemu bankowi. Miesiące lecą, złodziej z pewnością pieniądze upłynnił, ING ma sprawę nadal daleko w ... i zasłania się tajemnicą bankową.
O tym jak bank działa została już poinformowana prokuratura w Katowicach. Zobaczę co dalej będzie i czy w końcu ktoś z tego pustego banku raczy odpowiedzieć na zapytanie mojego banku i pomóc ustalić kto jest beneficjentem oszustwa.
Ujme to tak, jeśli macie konto w innym banku a niespodziewanie zrobicie pomyłke (lub was oszukają) i pieniądze trafią na inne konto niż powinny - zderzycie się tak jak ja ze ścianą pustej biurokracji i brakiem jakiejkolwiek chęci pomocy ze strony tego banku. Możecie sobie dzwonić tak jak ja po infoliniach - bank ten był głuchy na wołanie o pomoc w mojej sprawie - tymbardziej będzie Was ignorować.
Teraz tak sobie myślę, że jakbym był bandziorem lub złodziejem, to środki trzymałbym właśnie w ING Bank Śląski. Takiego parasola ochronnego jak właśnie ING Bank Śląski nie zapewni świadkowi przestępczemu chyba żaden bank. Dali temu dowód ostatnio - w gazetach .
Jestem ofiara prania brudnych pieniedzy i przestrzegam wszystkich przed jakimkolwiek biznesowym kontaktem z ING. W razie oszustwa, przelewu na złe konto zostaniecie w imię tajemnicy bankowej pozbawieni środków i informacji tak jak to się dzieje w moim przypadku.
24-11-2020 09:06
30-11-2020 14:53
Kontynuajac temat... dzisiaj dostalem kolejna odpowiedz na reklamacje zlozona miesiac temu. Tak jak sie spodziewalem... nic rzeczowego - jakis mlodszy specjalista sklamal, ze bank nie dostal zapytania od banku nadawcy i uznal sprawe za zamknieta.
Bank znowu twierdzi, ze nie dostal zapytania od Banku w Niemczech. Bank w Niemczech twierdzi, ze czeka na odpowiedz ktorej nie moze uzyskac od polskiego banku.
Dzień dobry,
przez Społeczność nie mamy możliwości analizy tej sytuacji. Jest to ogólny kontakt.
Prosimy, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjalista od za
W tej sprawie skontaktuj się z nami na czacie po zalogowaniu do Mojego ING lub infolinią pod numerem 32 357 00 69. Zamknięcie konta jest nieodwracalne.
27-01-2025Konto Active - dla aktywnych klientów spełniających przynajmniej jeden z trzech warunków finansowych - wówczas to konto jest bezpłatne:
- średnie miesięczne aktywa w banku minimum 200 tys. zł
- średnie