21-01-2019 14:14
Dzień dobry,
Kilka dni temu składałem wniosek online o pożyczkę gotówkową, jednak otrzymałem informację, iż w związku z danymi z BIK niemożliwym jest udzielenie zaangażowania (Bank wysłał zapytanie do BIK - otrzymałem alert z Biura Informacji Kredytowej). BIK został zaktualizowany, a zobowiązanie, które zaważyło o decyzji zostało spłacone i wykreślone (jestem pewien, że decyzja była spowodowana właśnie tą jedną pozycją). W dniu dzisiejszym złożyłem wniosek o pożyczkę, jednak treść pozostała ta sama jak w przypadku poprzedniej, jednak Bank nie wysłał zapytania do BIK.
W takim przypadku rodzi się pytanie - jak często Bank przy sprawdzaniu swoich klientów zasięga do BIK? Jestem pewien, że do momentu, kiedy nie nastąpi kolejne zapytanie, będzie wyświetlany komunikat finalny o braku możliwości wzięcia pożyczki.
22-01-2019 14:25
@TresorBerlin W trakcie składanie wniosku o zobowiązania kredytowe pobieramy raport z BIK. Raport jest ważny kilkanaście dni. W sytuacji gdy w tym okresie Twoje zobowiązania znacząco ulegną zmianie - pobieramy nowy raport. Spłacone zobowiązania jeśli były "obciążające zdolność kredytową" od razu po spłacie nie wpływają na zmianę oceny ratingowej.
W przypadku gdy są to tylko posiadane zobowiązania, które spłaciłeś, możesz złożyć wniosek w oddziale banku z prośba o pobranie nowego raportu z BIK.
24-01-2019 17:18 | Edytowano: 24-01-2019 17:21
Proszę o sprostowanie, jeśli źle rozumiem. Przypuśćmy, że miałem zobowiązanie X, które mocno obciążało zdolność kredytową. Po jego spłaceniu i zamknięciu w BIK (nie figuruje w BIK ze względu na wycofaną zgodę o przetwarzaniu danych po wygaśnięciu zobowiązania) rating się nie zmienia i nie wpływa na decyzję, ergo mniej więcej sytuacja wygląda tak, jak przed spłatą zobowiązania? Jeśli tak, w mojej ocenie jest to dość dziwne. Jak rozumiem, jeśli jedynym czynnikiem było właśnie to zobowiązanie (a właściwie jego wysokość) to po spłaceniu zdolność kredytowa powinna się zmienić, tak?
25-01-2019 17:01
@TresorBerlin Tak jak pisał wcześniej @Konto usunięte w tej sytuacji proponujemy Ci wizytę w jednym z naszych oddziałów, abyś złożył nowy wniosek kredytowy z nowo wygenerowanym raportem BIK. Przez naszą społeczność nie będziemy Ci w stanie zaproponować innego rozwiązania i przeanalizować Twojego przypadku. Składając nowy wniosek oparty na nowym raporcie BIK nasi analitycy ponownie przeanalizują Twoją zdolność kredytową.
29-01-2019 18:31
Proponujecie człowiekowi wizytę w oddziale i złożenie nowego wniosku o pożyczkę, której nie otrzymał przez internet z powodu jakiegoś negatywnego wpisu w BIK. Ale nie wspomnieliscie słowem, ze każde zapytanie o jakakolwiek pożyczkę również obniża zdolność kredytowa w BIK, jak również szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku. Analitycy, widząc zbyt dużą liczbę zapytań kredytowych, oceniają potencjalnego kredytobiorcę jako osobę niepotrafiącą utrzymać płynności finansowej, a tym samym ze skłonnością do popadania w tzw. pętlę zadłużenia. W tej sytuacji potencjalny klient nieświadomie sam sobie obniża zdolność kredytowa, składając wnioski o pożyczkę z decyzja negatywna. Tego doradcy na forum nie powiedzą.
30-01-2019 19:22
Faktycznie, tak jak pisaliśmy wcześniej, za każdym razem, gdy składasz wniosek weryfikujemy dane w BIK. Na decyzję kredytową wpływa wiele czynników, m. in. są to dane z BIK. Każdy wniosek rozpatrujemy indywidualnie. Trudno nam się tutaj odnieść, co miało konkretnie wpływ na decyzję.
Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie s
... 25-11-2024Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
6 | |
3 | |
3 | |
3 |