Odpowiedz
Dzień dobry,

W jakie dni obecnie ING Bank Śląski aktualizuje dane w BIK?

Na forum znalazłem dwie rozbierzne informacje :
(wtorek, piątek)
(wtorek, czwartek)
Odpowiedz
0 Lajków
mczekaj
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
44
3
22-12-2015
Wiadomość 1 z 4 (4 180 wyświetleń)
@mczekaj
To zależy...

Zgodnie z zapisami ustawy Prawo bankowe art. 105 ust. 4i Banki i inne instytucje finansowe są zobowiązane do aktualizowania w BIK informacji dotyczących spłaty zobowiązania, korekty jego wysokości, nowopowstałych zobowiązań i ich spłat w terminie 7 dni od zajścia zmiany. BIK ma również 7 dni na wprowadzenie tych informacji do systemu.

BIK ma również 7 dni na wprowadzenie tych informacji do systemu. Oznacza to, że jeśli np. dokonałeś wpłaty swojej raty kredytowej w banku to w przeciągu 7 dni bank powinien przekazać tę informację do BIK, a BIK powinien w ciągu kolejnych 7 dni wprowadzić tę informację do systemu.

W praktyce BIK umożliwia przekazywanie danych aktualizacyjnych w trybie częstszym, z czego banki chętnie korzystają. Dzięki temu wszystkie podmioty korzystające z danych BIK – zarówno instytucje, jak i ich klienci – otrzymują w raportach aktualne informacje.

ref: https://www.bik.pl/poradnik-bik/kiedy-bik-aktualizuje-informacje
Odpowiedz
0 Lajków
m365
Zaprawiony analityk III
Zaprawiony analityk III icon
185
81
18-04-2020
Wiadomość 2 z 4 (4 147 wyświetleń)
Tak, teorię znam. Chodzi mi o konkretne dni w które ING wysyła informacje do BIK
Odpowiedz
0 Lajków
mczekaj
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
44
3
22-12-2015
Wiadomość 3 z 4 (4 120 wyświetleń)

Re: Re.: BIK

Dane w systemie Biura Informacji Kredytowej (BIK) aktualizujemy w każdy wtorek i piątek, według stanu na poniedziałek i czwartek. 

 

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
MartaK
Były moderator
Były moderator icon
672
172
04-09-2015
Wiadomość 4 z 4 (4 039 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Dziękuję za odpowiedź, czyli opcja dwa + jeden ( każdy ma swój i jeden zakopany - nie ruszany na zapas dla obu) byłaby ok. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Robert K.

01-04-2023
Re: problem z logowaniem do aplikacji mobilnej - "nie udało sie pobrać danych"

Emotikon: Smutny Prosimy, zgłoś nam to na czacie w Moim ING lub na infolinii 32 357 00 69. Sprawdzimy to. 

01-04-2023
Re: Nie da sie wykonać zżutu ekranu w telefonie ?

Witam, nie widziałem zadowolenia u żadnego klienta z powodu wyłączenia tej funkcji, była ona bardzo użyteczna.

Jeżeli nie potraficie Państwo poradzić sobie z bezpieczeństwem, to proponuje zablokować wy

...

31-03-2023
Najbardziej pomocni użytkownicy