29-07-2022 17:55
Witam,
Po zawieszeniu spłaty rat kredytowych w sumie 8, widoczne są zmiany w harmonogramie.
Oczywiście zostaje do spłaty ubezpieczenie, i te raty których nie zawiesiłem.
Zmianie natomiast uległa spłata kapitału, która kompletnie zniknęła z najbliższych 8 rat.
Wniosek z tego, że ING usunęło całkowicie i tak nieznaczny udział spłaty kapitału z pozostałych rat.
Jak ma się to to ustawy, że zawieszenie rat ma nie być dodatkowym obciążeniem dla kredytobiorcy?
Niestety ale jesteśmy traktowani przez banki jak kraj trzeciego świata, gdzie próbuje się z nas wyciskać ile się da.
Sprawa zostanie skierowana do banku w formie reklamacji a następnie, w przypadku braku korekty harmonogramu do UOKiK'u.
Pozdrawiam
29-07-2022 19:13
Nie przywiazywalbym sie az tak do tego, co w tym momencie pokazuje aplikacja.
Wg ING:
"W miesiącu po zawieszeniu zobaczysz podwójnie naliczone odsetki. Podwójne naliczenie skorygujemy w dniu płatności raty - tych odsetek nie pobierzemy."
Te "tymczasowe" odsetki rozlozyly sie na kilka nastepujacych po sobie rat, dobijajac do kwoty maksymalnej i likwidujac udzial kapitalu. Tyle, ze to jest blad wizualizacyjny. ING chce te odsetki anulowac dopiero z dniem platnosci raty, wymagajac realnie jedynie kwoty zamrozonej.
29-07-2022 20:10
OK może i racja, z tym, że ludzie na infolinii nie widzą w tym nic dziwnego. Pytanie na ich Facebooku pozostało bez odpowiedzi.
Informacja o tym, że wakacje kredytowe wejdą w życie była dostępna duużo wcześniej i mogli to zrobić po bożemu.
Mi to wygląda na celowe gmatwanie i komplikowanie, żeby ciężej się było zorientować w tym ile czego naliczają.
Jednym mówią że harmonogram ma zawierać tylko pierwszą ratę anulowaną mimo zgłoszenia od razu wszystkich 8, mi natomiast wsadzili wszystkie 8 w harmonogram... jakiś ogólny bałagan się zrobił. I najwyraźniej w BOKu sami nie wiedzą co i jak.
Pozdrawiam
29-07-2022 20:49
Zapewne balagan bedzie sie tu przeplatal z niekompetencja jeszcze przez jakis czas.
01-08-2022 10:42
Po złożeniu wniosku harmonogram może być błędny. Będzie on aktualizowany na bieżąco zgodnie z dyspozycją zawieszenia. System działa tak, że tylko pierwsze zawieszenie ma na niego wpływ. Przepraszamy za niedogodności. W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu poprzez czat w Moim ING. Jest on dostępny na dole strony, po zalogowaniu. Specjaliści sprawdzą szczegóły Twojego kredytu.
02-08-2022 09:17
Z harmonogramem jest totalny bałagan, nie może tak być, że bank będzie go sobie co miesiąc aktualizował. Posiadam kredyt z czasowo stałą stopą procentową i po złożeniu wniosku z góry na 8 miesięcy w harmonogramie jest totalna fantastyka. To jest niedopuszczalne.
Ja wysłałem skargę do UOKIK w tej sprawie oraz odnośnie nieprzedłużania przez ING okresu obowiązywania stałej stopy procentowej, co jest niezgodne z obowiązującą ustawą. Zadziwiające jest jak ING interpretuje sobie tę ustawę na ewidentnie swoją korzyść stając okoniem do klientów. To jest tak krótkowzroczne, że aż nie chce mi się w to wierzyć.
02-08-2022 10:32
Jako klient, nie akceptuje takiego sposobu tłumaczenia się banku. Oczekuje aktualnego harmonogramu w aplikacji oraz po zalogowaniu w przeglądarce. Celowe wprowadzanie w błąd czy zwykłe zaniedbanie, bez znaczenia. Również wystosowałem skargę do UoKiK.
Mój harmonogram ma być jasny, klarowny, przejrzysty i AKTUALNY. Jeżeli bank nie potrafi dopasować swoich systemów to jest to tylko i wyłącznie problem banku. Jak nie chcą przeznaczyć budżetu na dział IT, to niech płacą kary. W drugą stronę nigdy nie ma i nie będzie żadnej wyrozumiałości ze strony banku, więc niech tego nie oczekują od nas, sfrustrowanych klientów.
02-08-2022 13:13 | Edytowano: 02-08-2022 13:14
Harmonogram po zawieszeniu zawiera błędy. Niestety, w harmonogramie możemy wprowadzić zawieszenie tylko jednej raty. Po tym, jak zakończy się okres, na który zawiesiliśmy spłatę, pokażemy nowe dane w harmonogramie. Przepraszamy za tę sytuację.
02-08-2022 15:40
Sytuacja jest niedopuszczalna i powinna zostać jak najszybciej naprawiona przez bank.
Jak zawsze w takich wypadkach system bankowy myli się na korzyść banku a nie klienta.
Określenie "Harmonogram po zawieszeniu zawiera błędy" podważa wiarygodność banku jako instytucji w której przechowywane są pieniądze klientów.
Proszę opracować inną regułkę tłumaczącą to zaniedbanie bo źle to wpływa na wizerunek ING
Miłego dnia!
02-08-2022 16:35
Kompletna bzdura. Państwo mogą wszystko, to system informatyczny, który można w kilka godzin przerobić, poprawić formułę. Z punktu widzenia technicznego nie ma z tym absolutnie najmniejszego problemu. Jak w ten sposób bank będzie się tłumaczył przed UoKiK to kary są pewne.
To naprawdę przykro się czyta. Tak jak waszym obowiązkiem jest weryfikowanie dowodu tożsamości, tak jest nim też zapewnienie dostępu do informacji i komunikacji z OzN. Instrukcje typu: "Aby wyjaśnić
... 19-12-2024Dobry wieczór,
Po godzinnej frustracji spowodowanej nieudanymi próbami odblokowania dostępu do konta mam nadzieję, że ktoś mi tu pomoże.
Postępuję zgodnie z instrukcją, zmieniam hasło, zapisuje też
... 18-12-2024Możesz zrezygnować z pozostałej części transzy, natomiast w takiej sytuacji będziemy i tak prosić Cię o rozliczenie inwestycji. Dodatkowo poprosimy o udokumentowanie środków - które potwierdzą, że będ
... 18-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |