05-02-2021 07:34 | Edytowano: 05-02-2021 07:42
Cześć, jako że długo czekałem w niepewności na decyzję o przyznanie kredytu, podzielę się z Wami kilkoma uwagami, gdyż bardzo często pojawiały się one na tym forum.
1. Składanie wniosku - miejcie przy sobie wszystkie dokumenty jakie tylko przychodzą Wam do głowy. Byłem np. w trakcie zwalniania księgi wieczystej z wpisu innego banku. Zażyczono sobie kopię wniosku z sądu oraz potwierdzenie przelewy / opłaty (!). Kolejny przykład: wydruk z PUE ZUS z historią przelewów składek ZUS przed pracodawcę (!). Na pewno przyda się mieć Profil Zaufany, bo dzięki niemu udało mi się wcześniej mieć nieoczekiwane dokumenty :-)
2. Termin - niech Was nie zmylą zapewnienie doradcy o szybkim rozpatrzeniu. "Może uda się przyspieszyć", "Powinno być wcześniej". Nie, nie będzie. W naszym przypadku zapewniano nas, że decyzja wstępna będzie "do 3 tygodni", było 5.
Ostateczną wyrocznią są informacje dla partnerów: https://www.ing.pl/partner/hipoteka/proces-kredytowy
3. Podczas procesowania wniosku są potrzebne dokumenty, o których doradca kompletnie nie wspomina, chodzi o:
- wypis i wyrys z rejestru gruntów (potrzebne do operatu szacunkowego)
- kopia (!) wniosku o pozwolenie na budowę lub braku przeciwwskazań do budowy, jeśli na zgłoszenie (po co im to skoro mają efekt końcowy tego wniosku, czyli samo pozwolenie - nie wiem xD)
W obu przypadkach musiałem zwalniać się z pracy i jechać do starostwa po ww. papiery, a mogłem to dużo wcześniej załatwić i nie tracić czasu.
Podsumowując, przede wszystkich uzbrojcie się w cierpliwość - 7-8 tygodni do decyzji ostatecznej, plus 1-2 tygodnie do wypłaty pierwszej transzy - to są realne terminy, a nie te o których mówi doradca. Nam mydlono oczy, "Jeszcze kilka dni", "Już za chwilę", "W tym tygodniu powinno być".
Oczywiście niektórym osobom nie robi to problemów, ale dla kogoś komu zależy na czasie - już tak.
Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych informacji :-)
05-02-2021 08:14
Dorzuciłabym, żeby być w stałym kontakcie ze swoim doradcą, jako osobą, która może mieć nieco więcej informacji. Status na stronie -> OK, ale to doradca miał informację, że jeszcze coś i jeszcze coś. Nie przyspieszy to samego procesu, ale zapobiegnie opóźnieniom z naszej strony.
Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter
... 19-11-2024
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024