Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Zajęcie środków poniżej salda na koncie

Witam,

przychodzę do Państwa z zapytaniem związanym z sytuacją, która pierwszy raz mi się zdarzyła i poszukuję informacji odnośnie jej i możliwych konsekwencji. Mianowicie, dwa tygodnie temu wykonałem transakcję kartą w sklepie internetowym. Okazało się jednak (jak sądzę), że było jakieś opóźnienie lub jakiś błąd podczas transakcji w systemie sklepu i kwota, która została pobrana tkwiła w blokadach przez ponad tydzień, po czym została zwolniona i środki znów "wróciły" na konto. Zamówienie jednak nie zostało anulowane, jak sądziłem, ciągle było procedowane a następnie po dwóch tygodniach wysłane. Wracając jednak do meritum, po zwolnieniu blokady środków, część została przeze mnie wydana, a część przelana na moje konto oszczędnościowe. Dzisiaj jednak okazało się, że ponownie została pobrana kwota, która wcześniej została zablokowana i odblokowana po tygodniu, ale tym razem została zabrana jako normalna transakcja, nie jako blokada (przy czym tego samego dnia otrzymałem również zamówienie). Na koncie nie było jednak już takiej kwoty na jaką opiewało zamówienie, więc ukazał mi się ujemne saldo, które zniwelowałem przelewem z drugiego konta, aby znów był dodatni. Czy w związku z tym, że została pobrana kwota wyższa od salda na tamtą chwilę (więc tak jakby został zaciągnięty "kredyt" na koncie, ale mogę się mylić co do terminologii, ponieważ słabo się na tym znam) grożą za to jakieś opłaty lub konsekwencje, które będzie należało uregulować?

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odpowiedz
0 Lajków
Jok3r
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
02-04-2020
Wiadomość 1 z 3 (6 175 wyświetleń)

Re.: Zajęcie środków poniżej salda na koncie

Raczej nic się nie stanie, to nie był taki zwykły debet
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 3 (6 131 wyświetleń)

Re: Zajęcie środków poniżej salda na koncie

@Jok3r opłata za zrealizowana transakcję została pobrana prawidłowo. Jeśli zlecasz transakcję, należność powinieneś mieć na koncie. Zdarza się tak, że sklep nie potwierdzi w terminie transakcji i blokada zwolni pieniądze. Sklep ma jednak prawo rozliczyć zakup normalnie. Jeśli nie było w tym dniu pieniędzy, saldo konta zeszło na minus. Zrobił się w tej sytuacji debet niedozwolony (bezumowny). Dobrze, ze uregulowałeś go od razu, w związku z tym nie będziesz miał konsekwencji. Gdyby taki debet utrzymywał się długo, otrzymałbyś od nas monit. 

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 3 (6 109 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Problem ze stroną logowania

Nie mogę zalogować się do aplikacji banku. Po wejściu na stronę logowania, przez pewien czas widać kółko ładowania, a po chwili biała strona.

W konsoli jest błąd jak w załączniku. Próbowałem w oknie in

...

05-02-2025
Podkreślona czcionka na stronie głównej

Tak z ciekawości - po co w wielu miejscach na Waszej stronie www pojawiła się podkreślona czcionka?

Moim zdaniem wygląda to okropnie. W pierwszej chwili myślałem, że się Wam style do końca nie wczytały

...

04-02-2025
Re.: Klucz u2f

Aktualnie w ING Business nie posiadamy logowania kluczem U2F. Jest taka możliwość jeśli logujesz się za pomocą Moje ING. Aby otrzymać więcej informacji zachęcam do kontaktu z naszymi specjalistami wsp...

04-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy