Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Zablokowanie konta w dniu 1 grudnia 2016 poprzez FATCA

Dzień dobry,

jestem pełnomocnikiem do konta mojego ojca, który z racji wieku nie jest osobą mobilną.

Czy istnieje taka możliwość że konto moje i mojego ojca zostaną zablokowane w dniu 1/XII/2016 z uwagi na wdrożenie FATCA, pomimo tego że nie zostały założone w okresie wspomnianym w szczeg. tego działania ? : 

pomiędzy 1 lipca 2014 r. a 30 listopada 2015 r.

Odpowiedz
0 Lajków
Piotrek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
24-11-2016
Wiadomość 1 z 2 (3 013 wyświetleń)

Re.: Zablokowanie konta w dniu 1 grudnia 2016 poprzez FATCA

Co do zasady obowiązek ten dotyczy:

  • klientów, którzy założyli rachunki w tzw. okresie przejściowym tj. od 1 lipca 2014 roku do 30 listopada 2015,
  • klientów otwierających nowe rachunki od 1 grudnia 2015,
  • klientów spełniających przesłanki tzw. „osoby amerykańskiej”.

 

Rezydentem podatkowym USA jest m.in. osoba fizyczna, która spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

  • Posiada obywatelstwo USA (nawet, gdy posiada równocześnie inne obywatelstwa),
  • Ma prawo do stałego pobytu w USA przez dowolny okres w danym roku (tzw. Zielona Karta),
  • Dokonała wyboru amerykańskiej rezydencji dla celów podatkowych po spełnieniu warunków przewidzianych w przepisach USA,
  • Przebywała w USA przez co najmniej 31 dni w ciągu roku podatkowego, a łączna liczba tych dni, w ciągu bieżącego roku i dwóch poprzednich lat kalendarzowych wynosiła co najmniej 183 dni.
  • Warto wiedzieć: Do ustalenia łącznej liczby dni pobytu stosuje się mnożnik 1 dla liczby dni pobytu w roku bieżącym, 1/3 dla dni pobytu w roku poprzednim i 1/6 dla dni pobytu dwa lata wstecz co oznacza, że:
  • 1 dzień pobytu w roku bieżącym = 1 dzień do łącznej liczby dni pobytu,
  • 3 dni pobytu w roku poprzednim = 1 dzień do łącznej liczby dni pobytu, 
  • 6 dni pobytu dwa lata wstecz = 1 dzień do łącznej liczby dni pobytu.

 

Pełna informacja znajduje się tutaj.

Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 2 (2 890 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas

...

18-04-2024
Re: ubezpieczenie nieruchomości

Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt

...

18-04-2024
Re: Zeskanuj i zapłać

Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.

Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie

...

18-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy