06-05-2019 18:58
Posiadam u Was konto, z którego nie korzystam, z kartą, z której nie korzystam i za którą płacę 7zł miesięcznie.
Skontaktowałem się z Wami zarówno z celu zamknięcia konta lub przynajmniej samej karty - w obu przypadkach odmówiono mi i powiedziano, że zlecenie takie mogę jedynie złożyć osobiście w placówce.
Zastanawiam się, na jakiej podstawie prawnej możecie odmówić zaakceptowania zlecenia zamknięcia karty lub konta z uwagi na to, że zostało one wysłane online, tymczasem przyjmujecie zlecenie otwarcia konta (i rozpoczecia naliczania kosztów) online, bez wizyty w placówce. Proszę o podanie konkretnych paragrafów.
07-05-2019 09:23
@VHD Dyspozycję zamknięcia rachunku przyjmujemy w naszych placówkach. Regulamin dopuszcza również formę korespondencyjną
E. ROZWIĄZANIE UMOWY RACHUNKU
§ 22
1. Rozwiązanie umowy rachunku ze skutkiem natychmiastowym może być dokonane przez posiadacza rachunku, współposiadacza rachunku, pełnomocnika do rachunku.
D. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 90
3. Oświadczenia posiadacza rachunku, o których mowa w § 22 ust. 1, w § 25 ust 1, w § 74 ust. 6, oraz w § 108 ust. 3, mogą być nadesłane drogą korespondencyjną bez spełnienia warunków określonych w § 90 ust. 2. Bank zastrzega sobie jednak prawo dokonania dodatkowej weryfikacji nadesłanych oświadczeń
pełną treść regulaminu znajdziesz tutaj
https://www.ing.pl/_fileserver/item/1000405
07-05-2019 13:22
Regulamin dopuszcza formę korespondencyjną lecz wtedy konieczne jest potwierdzenie podpisu przez notariusza czyli także nie jest to metoda online.
Poza tym, nie pytam o regulamin lecz jego podstawę prawną. Regulaminy i umowy mogą zawierać klauzule, które nie mają mocy prawnej np. jeśli podpisałbym umowę/regulamin, który zawiera wpis typu "na terenie banku nie obowiązuje kodeks karny", to wpis taki nie miałby mocy prawnej mimo obustronnego podpisania takiej umowy.
Dlatego też ciekawi mnie na jakiej podstawie prawnej możecie odmówić przyjęcia zlecenia zamknięcia karty tylko dlatego, że zostało one wysłane drogą elektroniczną, także onownie proszę o wskazanie podstawy prawnej, która pozwala na odmówienie przyjęcia zlecenia zamknięcia konta lub karty drogą elektroniczną (lub telefoniczną), szczególnie gdy umowa otwarcia rachunku oraz karty została zawarta drogą elektroniczną.
07-05-2019 13:45
@VHD zwracam Ci uwagę na zapis "mogą być nadesłane drogą korespondencyjną bez spełnienia warunków określonych w § 90 ust. 2" czyli nie ma potrzeby potwierdzenia notarialnego dla tej dyspozycji.
Nasze regulaminy tworzymy w szczególności w oparciu o ustawy Prawo bankowe, Kodeks Cywilny. Zawierając umowę potwierdzasz przyjęcie regulaminu do wiadomości. Gdyby umowa lub regulamin zawierał klauzule niedozwolone prawnie, byłby zakwestionowany przez UOKiK.
Dzień dobry
Spieszę poinformować, że problem opisywany przeze mnie został rozwiązany już wszystko działa. Bardzo dziękuję za szybką reakcję i szczęśliwe rozwiązanie. :-)
pozdrawiam
Rafał
05-12-2025Ja myślę, że banki za bardzo starają się zrobić aplikację jak facebook, allegro is coś tam jeszcze - zapominają, że ludzie chcą robić przelewy szybko i bezproblemowo. Ja mam np wiele celów oszczędnośc
... 04-12-2025Nie jestem w tej dziedzinie expertem, ale z tego co się orientowałem to SMS'y mogą być podrabiane - czyli wszystko wygląda poprawnie a jednak nie jest.
A PUSH notyfikacje są odporne na takie ataki, al